Kverna Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Hei.Lurte på om dashbordene i sierra fra 1992 modell og oppover er plug and play i mk1 sierraene, eller noe det på noen som helst måte må modifiseres ? Min fotoblogg
D.Toft Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 skal gå det, usikker på elkontaktene om dem passer overens..
mr.president Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 det jeg erfarte etter å ha satt inn 93 dash i mk1 var følgene:1. kontaktene til grøftlys, varmetråder osv passer ikke til nye brytere2. wirere til varmeapparatet er lengre på mk1 så det måtte modifiseres litt3. dashbordet komemr litt lenger ned så det blir en liten glippe ved a-stolpen det kan også justeres litt.4. det blir veldig tragt ved rattet siden det er tilt-ratt på 93 å det er det jo ikke på mk1 så det blir ikke plass til deksel rundt rattet, dette kan også modifiseres til å passe.bortsett fra dette er det grei skuring å bytte Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.
Kverna Posted December 30, 2006 Author Posted December 30, 2006 det jeg erfarte etter å ha satt inn 93 dash i mk1 var følgene:1. kontaktene til grøftlys, varmetråder osv passer ikke til nye brytere2. wirere til varmeapparatet er lengre på mk1 så det måtte modifiseres litt3. dashbordet komemr litt lenger ned så det blir en liten glippe ved a-stolpen det kan også justeres litt.4. det blir veldig tragt ved rattet siden det er tilt-ratt på 93 å det er det jo ikke på mk1 så det blir ikke plass til deksel rundt rattet, dette kan også modifiseres til å passe.bortsett fra dette er det grei skuring å bytte 1. Dette er vel bare å kutte og sette på nye sukkerbiter evt bare lodde de fast ?2. Ok, vanskelig ?3. Høres ikke ut som noe problem da det skal modifiseres med glassfiber uansett 4. Ok, går vel ann å lage nytt deksel tenker jeg. Tusen takk for all hjelp, synes det nye dashbordet er så mye finere enn det gamle, så siden det ikke er verre tror jeg nesten det blir det. /Kverna Min fotoblogg
D.Toft Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 bruke A-stolpe dekslene fra 92. bygge om til tiltratt..
Kverna Posted December 30, 2006 Author Posted December 30, 2006 bruke A-stolpe dekslene fra 92. bygge om til tiltratt.. Ahh good thinking Combat.Blir ikke det ganske mye jobb, kun for å ha tiltratt ? Min fotoblogg
D.Toft Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 nei, har bygget om på min trenger rattstammen, og brakkarten den er festet med. hele stammen fram til tannstangen, enkel sak å bygge om..
Kverna Posted December 31, 2006 Author Posted December 31, 2006 nei, har bygget om på min trenger rattstammen, og brakkarten den er festet med. hele stammen fram til tannstangen, enkel sak å bygge om..sier de alle Min fotoblogg
D.Toft Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 er du ikke flink da? da får du det til, tok meg noen timer når eg gjorde det.. første gang ja..
Kverna Posted December 31, 2006 Author Posted December 31, 2006 Er egentlig litt usikker på hvor flink jeg er på sierra. Men tiden vil vise seg! Min fotoblogg
Anders Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Alle sierra er vel dønn lik der dashbordet. =) er bare baggateller som er anderledes. som for eks skrue hullene i a-stolpen varierer mye.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Recommended Posts