Guest mk7 Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 hva er forskjellen... hva er best... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH-Racing Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Før jeg kjøpte min escort cosworth sendte jeg samme spørsmålet inn til gatebil-magazinet's spørrespalte.Fikk da dette svaret fra Jenspeed: Hvis du skal trimme, er det t-35 utgaven som gjelder. Hvis du ikke skal trimme, bør du velge t-25 utgaven. Forskjellen er vel at t-25 toppen er dårligere, men til gjengjeld har jo denne motoren underspyling... Er vel ihvertfall billigst å trimme t-35 utgaven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 t-35 motoren har vell og underspyling såvidt jeg veit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 t-35 motoren har vell og underspyling såvidt jeg veit... ikkje på samme måte. t25 har dyser lignende grp A mens t35 har standard cosworth underspyling "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 T25 underspyling: Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 jeg liker best t-25, dem er de beste blokkene pga underspylingen, og det som alle sier at toppen er dårlig er piss, merkelig at folk henter mye effekt ut av dem da? jeg er snart ferdig med 450-500hk prosjekt så, spesielt hvis du er ute etter axelerasjon så kjøp deg en t-25, skift turbo til sierra 4x4 t-3 turbo med 4x4 manifoil, 48 eksoshus og kjøp komplett sett fra graham good 305hk kitt, det kommer til å bli et artig oppsett, men over de 305hk så må man ha datasprut, derfor er denne motoren dyrer og trimme, men går jo å bruke weeber stytringen til t-35 på t-25 motoren, et pluss til er jo at t-25 er nyere modell enn t-35, personlig syntes jeg at t-35 er oppskrytt desverre, har hatt dem begge og har vert mest fornøyd med t-25, men dette er min mening, lykke til Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 vinge87: er det ikke en t-34 topp du holder på med?? og hvorfor skal det gi mer aks i t25 når du tar på t3-turbo?? hva mener du er oppskytt på t-34 toppen da?? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Ikke vinge87, men:Fordi 4x4 t3 er kjapp nok og klarer over 300hk, noe t25 sliter med.Det var vel ikke bare toppen han mente? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 vinge87: er det ikke en t-34 topp du holder på med?? og hvorfor skal det gi mer aks i t25 når du tar på t3-turbo?? hva mener du er oppskytt på t-34 toppen da?? jeg bruker toppen min t-25, og rett som larsern sier under her at t-25 turboen klarer jo ikke de 305 ponniene så derfor burde man gå opp et hakk til t-3 turbo, mister kanskje litt ax men det er da ikke mye mente at t-35 utgaven av escort er oppskrytt, "for alle" skal jo ha den istedefor t-25, like bra med en t-25 bil så lenge man gjør de rette valgene hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 vinge87: spiller jo mindre rolle om du har en T-34 motor som du putter på en T-3 eller om du tar en T-25 og bytter har selv prøvd t-25 og er ikke akkurat imponerende kontra en sierra t-3. og dersom en skal bygge slik du gjør spiller det jo mindre rolle hvilke motor en bruker. har ikke hørt om folk som har hatt problem med underspylingen på vanlig 200-blokk og ellers er vel blokkene ganske like. ang topp så vil jeg tro det ikke er så veldig mye som skiller og de modifiseres jo så vil ikke tro det har så mye å si her heller. den største ulempen jeg ser på T-25 motoren orginalt er luftmassemåleren. like ikke sånt. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 jeg bruker toppen min t-25, og rett som larsern sier under her at t-25 turboen klarer jo ikke de 305 ponniene så derfor burde man gå opp et hakk til t-3 turbo, mister kanskje litt ax men det er da ikke mye mente at t-35 utgaven av escort er oppskrytt, "for alle" skal jo ha den istedefor t-25, like bra med en t-25 bil så lenge man gjør de rette valgene hehe en t3 klarer jo heller ikke 305 hk... når den leverer 290 hk sliter den max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 (edited) T3 finnes i mange forskjellige trim. Sliter denne 60trim T3 med 300hk?: Edited January 1, 2007 by Larsern Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 snakker om en org t3 fra cosworth.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Dette er kompressor kartet på en std. 4x4 turbo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 med en effektivitet på ca 60% så holder den til en statisk (?) effekt på 290ish hk. og dermed bør ikke akkurat de siste 10 være noe problem på et drag eller? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 samma det vel, hehe dere skjønte hva jeg mente, t-25 turboen er ihvertfall for liten case closed Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 med en effektivitet på ca 60% så holder den til en statisk (?) effekt på 290ish hk. og dermed bør ikke akkurat de siste 10 være noe problem på et drag eller? Hm.. litt rart,fordi det har jo ikke vært bremst over 300 hk i noen cosworth på denne siden av landet med org turbo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 just4fun: ettersom jeg mener husker å huske så bremset jo Fonnes sin på NAF sin til 343hkog 290hk på hjulene i 2002/2003 tror jeg. Utfra hva han den gang sa så var det orginal turbo. spør ham neste gang du snakker med ham. mulig jeg tar feil. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 (edited) just4fun: ettersom jeg mener husker å huske så bremset jo Fonnes sin på NAF sin til 343hkog 290hk på hjulene i 2002/2003 tror jeg. Utfra hva han den gang sa så var det orginal turbo. spør ham neste gang du snakker med ham. mulig jeg tar feil. Det var en t35 han brukte da..men, Han hadde org 4x4 IC på den... Edited January 3, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 okay.. da skjønner jeg. mente han sa det var T3 fra org 4x4, men det er nok jeg som tar feil der ja. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Dette er kompressor kartet på en std. 4x4 turbo.. Det der er en ganske vanlig misforståelse. Trim 60 er 2wd turboen. Legg merke til at den oppgis av fabrikant til hele 34lb/min. Den kan klare 300 hk (Eller 340 hk for de minst informerte og mest optimistiske). Jeg har aldri funnet kompressorkartet til 4x4 turboen som er trim 62, men den har som vi vet større kapasitet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Det der er en ganske vanlig misforståelse. Trim 60 er 2wd turboen. Legg merke til at den oppgis av fabrikant til hele 34lb/min. Den kan klare 300 hk (Eller 340 hk for de minst informerte og mest optimistiske). Jeg har aldri funnet kompressorkartet til 4x4 turboen som er trim 62, men den har som vi vet større kapasitet. Jepp,men uansett Teori og virkelighet er to litt forskjellige ting... Gamle propellen min, (netics) lova dem skulle holde til 520 hk uten problem på min 2,5 liter 24v !! men over 480 var det bare problemer, varm luft ,høyt baktrykk +++ Men alle de andre delene rundt var jo der for 600 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now