Jump to content

Cosworth Motor selges


Guest Lars Wenås

Recommended Posts

er de originale stemplene som står i den motoren ser jeg. ikke nødvendigvis ventil ras pga hakk i stemplene. jeg har åpnet mange cosworth motorer og alle de som har vært chippet/trimmet har det vært de små hakka etter ventilene. kanskje fordi turtall sperra forsvinner ved chipping? B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Lars Wenås

noen som kan bekrefte hvorfor det er slik da?:) har ikke sett stempler uten dette jeg.

Edited by Lars Wenås
Link to comment
Share on other sites

er de originale stemplene som står i den motoren ser jeg. ikke nødvendigvis ventil ras pga hakk i stemplene. jeg har åpnet mange cosworth motorer og alle de som har vært chippet/trimmet har det vært de små hakka etter ventilene. kanskje fordi turtall sperra forsvinner ved chipping? B)

 

Ang. "fordi turtall sperra forsvinner ved chipping?", denne settes til det rpm man ønsker, hvertfall så gjør jeg det når jeg lager chip.

Veldig ofte har jeg sett de blitt satt for høyt iforhold til motorspesifikasjoner (f.eks std. topp, fjører etc..).

Man kan da ha følelsen at turtallsperra ikke nås, men mest trolig er chip laget til andre motorspesifikasjoner (f.eks andre kammer etc..).

Edited by PukkelRygg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Lars Wenås
veit du no km stand på motoren?

 

Nei, når jeg kjøpte bilen som hadde gått 140 000, hadde han byttet motor noen mnd før jeg kjøpte den, så vet ikke.

er nesten ingen som selger noen motorer nå som kan garantere km.stand, kan jo bare det hvis man har hatt bilen fra den var ny.

er nok noen som bare skriver ett tall, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...