Guest Larsern Posted January 20, 2007 Share Posted January 20, 2007 Se der ja. Akkurat slik skal det være. Det er slikt som er kjekt å se. Glimmers. Takk for titten. Ca. 90 - 145 på ca. 3 sek Ser også at ladetrykket er ustabilt, men når du samtidig har problemer med høy co på tomgang og høy duty så er det vel ikke så mye å gjøre med det. Vel, om du ikke blir kreativ med bensintrykket da. Du har jo uvanlig mye å gå på. EDIT. Er turboen din borti surge mellom 4 og 5 000 o/min? Det kan høres slik ut.Værsågod! Ustabilt trykk har nok hjulspinn mye av skylden for. Logging viser til fin ladetrykkskurve med ca. 0,1-0,15bar trykkfall fra maks trykk rpm til 7200rpm. Blir nok og flytte uttak til kald side av cooler for og få bort det siste lille trykkfallet også. Har kjørt med uttak i plenum med godt hell på motorer før, men det har da vært snakk om endel mindre effekt. Har en 500rpm med surge i området der ja... Men pytt,pytt . Har jo ingen større praktisk betydning enn at kanskje momentkurven blir litt snillere og ikke sliter løs hjulene like lett ved laveste makstrykk rpm. Litt større porter hadde nok kunne vært en kur. Hvilke tanker har du om "stg.V" aksel og skikkelig 4-1 grenrør sammen med høyere turtall. Hadde registeret kunne blitt bredere?Sånn det er nå, er makseffekt på 1bar ved 7000rpm, men på 1,8bar faller makseffekt rpm ned til 6700rpm pga mottrykket som begynner og ta av fra 6500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Værsågod! Hvilke tanker har du om "stg.V" aksel og skikkelig 4-1 grenrør sammen med høyere turtall. Hadde registeret kunne blitt bredere?Sånn det er nå, er makseffekt på 1bar ved 7000rpm, men på 1,8bar faller makseffekt rpm ned til 6700rpm pga mottrykket som begynner og ta av fra 6500. Det jeg først ville forsøkt var å redusere LC ins. med en 2 - 3 grader da det også kan/vil redusere surge. (og TIP? ) "Steg V" hjulet er stor og tungt. 62 mm ut er unødvendig stort på 500 hk. Den lille erfaringen jeg har med steg V vs steg III gjør at jeg vil si at du ikke får ett bredere register, du bare flytter det oppover på turtall, så jeg ser for meg at et større A/R turbinhus på den turboen du allerede har er ett bedre valg. At det er enda noe å hente med en moderne og effektiv turbo kombinert med "skikkelig grenrør" er det liten tvil om. Har ikke særlig tro på PJ røret. Med grenrør kan du også velge twin flow turbinhus med de fordeler det gir. Det er flere grunner til at turtallet for maks avgitt effekt reduseres når ladetrykket økes, så man kan ikke legge all skyld på TIP. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 At det er enda noe å hente med en moderne og effektiv turbo kombinert med "skikkelig grenrør" er det liten tvil om. Har ikke særlig tro på PJ røret. Med grenrør kan du også velge twin flow turbinhus med de fordeler det gir. pj røret? mener du Peter G grenrøret? hehe er et flott grenrør, fått det montert i min nå, men trangt det er det, måtte ofre olje luftings tanken pga den j..... externe wastgaten gitt men hadde en misstanke om det ja Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Han mener nok mellomstykket med uttak for ekstern wg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Det jeg først ville forsøkt var å redusere LC ins. med en 2 - 3 grader da det også kan/vil redusere surge. (og TIP? ) "Steg V" hjulet er stor og tungt. 62 mm ut er unødvendig stort på 500 hk. Den lille erfaringen jeg har med steg V vs steg III gjør at jeg vil si at du ikke får ett bredere register, du bare flytter det oppover på turtall, så jeg ser for meg at et større A/R turbinhus på den turboen du allerede har er ett bedre valg. At det er enda noe å hente med en moderne og effektiv turbo kombinert med "skikkelig grenrør" er det liten tvil om. Har ikke særlig tro på PJ røret. Med grenrør kan du også velge twin flow turbinhus med de fordeler det gir. Det er flere grunner til at turtallet for maks avgitt effekt reduseres når ladetrykket økes, så man kan ikke legge all skyld på TIP.Hmm, å tukle med kam innstilling vil vel bety re-map og det tror jeg ikke jeg vil begynne med før jeg får brukt bilen litt slik den er. ( det samme gjelder jo også for annet turbinhjul og eller eksoshus også forsåvidt..) Det er jo ikke slik at jeg er misfornøyd akkurat, bare det at mye vil ha mer. Dobbel hmm. a/r .82 hus på T31 akselen har ikke Precision, så da må jeg i tillfelle krype til korset og pare den sammen med turbonetics eksoshus. Det blir nok og vente med modding til jeg kommer på at jeg skal prøve den B/W-Schwitzer S256 turboen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Han mener nok mellomstykket med uttak for ekstern wg. ahh hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Dette var rått Bra jobb du har gjort her Kom gjerne med flere filmer... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Hmm, å tukle med kam innstilling vil vel bety re-map og det tror jeg ikke jeg vil begynne med før jeg får brukt bilen litt slik den er. ( det samme gjelder jo også for annet turbinhjul og eller eksoshus også forsåvidt..) Det er jo ikke slik at jeg er misfornøyd akkurat, bare det at mye vil ha mer. Dobbel hmm. a/r .82 hus på T31 akselen har ikke Precision, så da må jeg i tillfelle krype til korset og pare den sammen med turbonetics eksoshus. Det blir nok og vente med modding til jeg kommer på at jeg skal prøve den B/W-Schwitzer S256 turboen. Dersom motoren er 100% optimalt mappet så skal man ikke tukle med noe, men de færreste motorer er optimale og derfor tåler de også en liten endring i kamtiming uten problemer. Cosworth har originalt 112/112, men Gr.N innstillingen er 115/110. Garret har vel også T31 turbinhus i twin flow utgave? Blir artig å se hvor langt over 500 hk du kommer. Med en slik moderne og effektiv turbo er det vel bare spørsmål om hvor høyt man tør å skur ladetrykket. Hva gjør du med bensinproblemet ditt da? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Har nå blitt den stolte eier av bilen til Larsern i denne tråden.Takk for velbygd maskineri. -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now