Guest Larsern Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Små kinesiske barnehender har laget min intercooler. kh turbo:Tenningsmap kommer etterhvert..
Asil Racing Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Små kinesiske barnehender har laget min intercooler. kh turbo:Tenningsmap kommer etterhvert.. er det xs powrer 500 kjøleren du har ???
kh turbo Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 flott...! 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Larsern Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 er det xs powrer 500 kjøleren du har ??? Jepp!Og ingenting og utsette på hverken trykkfall eller ladeluft-temp.
Asil Racing Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Jepp!Og ingenting og utsette på hverken trykkfall eller ladeluft-temp. så bra da har sånn jeg også , men har ikke fått montert den ennå ..
Ronny Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 (edited) samme ic som jeg har det.. funker helt fint -Så da er det ikke ic'en som er årsaken til at du må bygge 3-4 motorer iløpet av 6mnd da Morten..? Edited January 7, 2007 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest Larsern Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 (edited) Hadde det vært mulig å fått tennings kurva/grafen din? sånn ruffly tenning opp over ladetrykk og turtall?Skal i gang å mappe motor, er alltid morro og se hvor langt det er mulig å tøye strikken på tenninga på forskjellige oppsett. Mvh. Kjetil Here goes: Fant ingen diskett, så jeg skrev over mappet i excel og lagde ett bilde av det.Dette er langt ifra et optimalt tenningsmap på motoren min. Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg nok brukt noen timer ekstra på tenninga, men har man hus , kjerring, unge og biler blir det kompromiss løsninger.2bar linja er satt kunstig lavt som sikkerhet i tillfelle wg slange ryker e.l. skjer. Edited January 7, 2007 by Larsern
Panza Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Liten filmsnutt: Der var det ikke mye feste og få i de to første gira Kul video!
Guest Larsern Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Lite feste å få, ja. Ihvertfall når man prøver og unngå det. Kjørte litt logging samtidig som jeg var og filmet den lille snutten og 150-226(reelle)km/t i 4.gir går på 7,5sek. Hvorav 1sek av tiden går med til å bygge fullt trykk. 70 nedlastninger og bare en kommentar.
Guest dadda rst Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 dette såg da ut til å funke bra d lars.synest det såg ut som du hadde ganske bra feste lell til å være en 2wd.
ford-racing Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 hoi, smeller det godt ved girskift ell? tøff film, går jo meget godt ser det ut som! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Larsern Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 hoi, smeller det godt ved girskift ell? tøff film, går jo meget godt ser det ut som! Det lyser opp i bakspeilene, og smeller noe helt sykt.
RS 1000 Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Lite feste å få, ja. Ihvertfall når man prøver og unngå det. Kjørte litt logging samtidig som jeg var og filmet den lille snutten og 150-226(reelle)km/t i 4.gir går på 7,5sek. Hvorav 1sek av tiden går med til å bygge fullt trykk.70 nedlastninger og bare en kommentar. Artig snutt, men jeg savner turtelleren og ladetrykkmåleren. Regner med at du har mer film på lager. Har du én hvor dette er med? Fra 60 km/t på 3. hadde vært artig å se. Tenningsmappet du la ut er interessant. Vennlig og modig gjort,,,, så takk for det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Larsern Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Artig snutt, men jeg savner turtelleren og ladetrykkmåleren. Regner med at du har mer film på lager. Har du én hvor dette er med? Fra 60 km/t på 3. hadde vært artig å se. Tenningsmappet du la ut er interessant. Vennlig og modig gjort,,,, så takk for det. Har ikke mer film, men det blir nok mere, og da skal jeg prøve og få med instrumentene bedre. Flere grunner til at jeg gjorde det. 1. Det er langt fra optimalt, det er ikke vanskelig og se.2. Jeg har selv etterlyst tenningsmap mange ganger på flere forum og aldri fått napp, så hvorfor ikke gjøre for andre det du vil at andre skal gjøre for deg.. Du har PM.
Guest Larsern Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Artig snutt, men jeg savner turtelleren og ladetrykkmåleren. Regner med at du har mer film på lager. Har du én hvor dette er med? Fra 60 km/t på 3. hadde vært artig å se. Tenningsmappet du la ut er interessant. Vennlig og modig gjort,,,, så takk for det. Her er en bitteliten snutt med turteller og turbotrykk i 3.gir .
OleK Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Q: hvor store dyser kjører du med? duty cycle? Cosworth!
Guest Larsern Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Står litt tidligere i tråden også, men det er Siemens 3105 ~890cc@ 3bar. Kjøres på 2bar grunntrykk og dutycycle har vært oppe i 95% Balansegang mellom akseptabel afr på tomgang og leveringsmengde. Liker egentlig ikke så høy dutycycle, men har ikke noe valg med sprut som ikke er sekvensielt.
Guest Hovden Racing Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Kan vi ikke få en film fra utenfor bilen da? Er digg å se noe med såpass hk dra på så det slipper skikkelig.
RS 1000 Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 (edited) Her er en bitteliten snutt med turteller og turbotrykk i 3.gir . Se der ja. Akkurat slik skal det være. Det er slikt som er kjekt å se. Glimmers. Takk for titten. Ca. 90 - 145 på ca. 3 sek Ser også at ladetrykket er ustabilt, men når du samtidig har problemer med høy co på tomgang og høy duty så er det vel ikke så mye å gjøre med det. Vel, om du ikke blir kreativ med bensintrykket da. Du har jo uvanlig mye å gå på. EDIT. Er turboen din borti surge mellom 4 og 5 000 o/min? Det kan høres slik ut. Edited January 20, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Larsern Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Kan vi ikke få en film fra utenfor bilen da? Er digg å se noe med såpass hk dra på så det slipper skikkelig. Jo, det er meningen å få skrapet sammen en litt lengre og bedre film etterhvert, men vinter og snø legger en effektiv demper på det.
Guest Larsern Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Kan vi ikke få noen skrytebilder også ? Skal se om jeg får funnet frem noen bilder.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now