Guest Larsern Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 (edited) Tok turen til Bjørnstad bil igår for en liten dynorunde.Ble godt fornøyd. Fyller i posten med litt oppsett og slikt senere. Oppsett:Electromotive tecII datasprutPrecision SC3431E a/r.63 turbo.YBP T25 blokk borret 0,5mm samt planet. Mahle orginal stempler vektjustert og frest ventillommer.8,2:1 komp. 2016cc."pinto" high pressure/high capacity oljepumpe.Orginal veiv slipt og balansert.Orginale råder vektjustert og arp bolter.Omslipte orginal kammer til egen spec.Ultra mild porting. Orginal portdiameter, bare litt tilsnygging av "problem områder" og overflate.Orginalt T25 innsug/plenum/gasspjeld portet."rs500" intercooler.3" mongoose.Foruten at Autotrim tok seg av borring, fresing av ventillommer og sliping/balansering av veiv, er alt annet gjort av undertegnede. Edit: Har selvfølgelig ikke slipt kammene selv... KM-Cams har slipt kammer.Mappet også bilen selv i samråd med Kjell på Bjørnstad bil. Stor takk til Kjell og Bjørnstad bil! 411,7hk/6743rpm og 471,7Nm/5353rpm på hjul. AFR under belastning på 12,5 opp tilogmed 1bar deretter 12 blankEksostemp på +-800grader. Klar for action: Første full pull på 1bar: Tilslutt på 1,8bar. Dessverre litt for liten eksosdel som første til 2,1bar eksostrykk, noe eksoskammen min ikke likte så godt: Edited December 29, 2006 by Larsern Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Bra resultat. Er dette på hjula eller i motor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Bra resultat. Er dette på hjula eller i motor ? dette er helt sikkert på hjula,alle målinger bjørnstad bil har er målt i drivhjuls effekt. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Meget fin kurve der. går nok gått den der.gratulerer med bra tall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 hadde jeg bare skjønt de grafene, men slik jeg skjønner den da (tror jeg) så har du 400 hk på 4500omrdreininger? eller er jeg helt på vidden, er ikke denne litt "treg" i spoluppen da? er jo ikke noe bra da? ikke skyt meg nå.....hehe kommer med bremsing jeg og snart larsen, det gøye er jo at meg og deg viser folk nå at det er mye gøy med t-25 motoren og som alle ikke har troen på Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Holder seg vel godt den momentkurven der? Hvilken turbo har du nå? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 (edited) WingDude:Takk. Dette er på hjula, ja. Korrigert etter DIN std. Som cossie power skriver gir ikke Bjørnstad bil ut noe annet enn hjuleffekt da det er kun det som er 100% korrekte tall. Antatt motoreffekt/Nm blir ca 470hk og 540Nm med forsiktige 12% tap i drivverk. Åshøgda-raceway:Takk, takk. Synes det selv også og fikk skryt av de på Bj.bil også. Det holder til mitt bruk. Takk igjen. vinge87:Jeg tror du bytter om kurvene. Grønn=effekt. Blå=dreiemoment. Nm= venstre søyle. Hk på høyre side.Da ble vel spoolup litt bedre? Men en annen ting er at Dynapacken har lineær rampspeed, slik at motoren får øke turtallet litt for lett på lave turtall slik at maks turbotrykk nås litt senere enn på gaten i fjerde gir og tyngre. Denne ladekurven stemmer ca. med 3.gir .Har man T25 motoren med M8 pinnebolter til kammene er dette den beste motoren til trimming opp til 600hk etter min mening. alibaba:Jo, takk for all del, men hvis du ser på kurven så får den en ekstra liten knekk nedover rett etter 6500rpm. Det var da eksostrykket begynte å løpe fra resten av motoren og effektkurven flatet ut. Det er en Precision SC3431E a/r.63 Til denne motoren ble kompressoren litt større enn nødvendig og eksosdelen litt for liten. Edited December 23, 2006 by Larsern Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 grattulerer med gode trall, fy, dette er nok en skikkelig god motor, er ganske sikker på at denne tar mange som har 600skryte hester.. har du noe mere spec på bilen, utveksling og understell?? skål! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 [vinge87:Jeg tror du bytter om kurvene. Grønn=effekt. Blå=dreiemoment. Nm= venstre søyle. Hk på høyre side.Da ble vel spoolup litt bedre? Men en annen ting er at Dynapacken har lineær rampspeed, slik at motoren får øke turtallet litt for lett på lave turtall slik at maks turbotrykk nås litt senere enn på gaten i fjerde gir og tyngre. Denne ladekurven stemmer ca. med 3.gir .Har man T25 motoren med M8 pinnebolter til kammene er dette den beste motoren til trimming opp til 600hk etter min mening. jeg skal bremse med en garret gt 3071r turbo så blir stili og se forskjellene hvis det er da:) jeg bruker da 2wd manifoil, du har brukt da? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Hvordan måler de eksostrykket? Har du uttak på manifolden? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 vinge87:Ja det blir morsomt og interessant. Men det er jo flere faktorer som påvirker resultatet, som kammer og porting. Jeg har også 2wd manifold. Bare at jeg har laget ny delen mot turbo med uttak for ekstern wg.Det er meningen å snekre sammen ett rør i løpet av vinteren. alibaba:Man må ha uttak ja, og jeg ville ha full "koll" på sakene, så jeg sveiset på en nippel på manifolden kvelden før. Har også eksostemp i manifold. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Oppdatert med spec. i første post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 et interesant spørsmål for min del: hvordan tror du den gamle turboen din ville ha reagert på dette oppsettet med tanke på effekt og eksostrykk? ellers er det bare å gratulere, bilen må gå vannvittig rått! bare å vente på t5-ras nå, hehe Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Det tror jeg ville blitt så og si likt. Det var eksostrykket som indirekte stoppet effekten her da jeg har forholdsvis vasse kammer som ikke liker mottrykk og begge turboer deler samme turbinhjul og hus. Med en snillere eksoskam kunne det kanskje blitt litt mere effekt. Takk. Jeg synes bilen går som bare det. Hahaha. Det er nok på tur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 grattulerer med gode trall, fy, dette er nok en skikkelig god motor, er ganske sikker på at denne tar mange som har 600skryte hester.. har du noe mere spec på bilen, utveksling og understell?? skål! Takker.Nåh, det er nok ikke bare, bare. Man vet ikke det før det prøves. -88mod. bil. Lakkert i vår i orginal blank svart farge. Senket, foringer. Orginal drivlinje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 grattulerer med gode trall, fy, dette er nok en skikkelig god motor, er ganske sikker på at denne tar mange som har 600skryte hester.. har du noe mere spec på bilen, utveksling og understell?? skål! Takker.Nåh, det er nok ikke bare, bare. Man vet ikke det før det prøves. -88mod. bil. Lakkert i vår i orginal blank svart farge. Senket, foringer. Orginal drivlinje... du får ta turen opp til meg i sommer,det er ikke lange biten skal ha kaffen klar i verkstedet mitt jeg... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Får gjøre det ja. Er jo bare en liten fergetur og ett par steinkast unna. God jul allihopa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Grattis med bra tall! Får du litt ketchup på litt over 4000? Drar saftig opp til 7000 denne tipper jeg! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 heisan lars,hva betalte du for bremsinga di hos bjørnstad bil???jeg driver å bygger opp en cossie no, skal benkes til våren no.jobber foresten i lag me komisen din rune. å har sett biln din et par ganger,rå bil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Dette var artig Larsern. Det er noen saker jeg lurer på: 1. Dette nye mellomrøret du har laget mellom manifold og turbo, er det enkelt eller dobbelt løp?2. Hvilke dyser og bensitrykk kjører du?3. Hvilken duty cycle kjørte du på 411 hk.4. Jeg antar at du vil ha dine kam. spec. for deg selv, man hva har du av løft i ØD og hva er LC.5. Har du målt trykkfall over IC? Du husker vel at trigger hadde 0,2 bar på endel lavere effekt enn det du har. 6. Du har mye å gå på i forhold til eksostemp, så hva var det som satt sluttstrek for deg? IC? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Grabba med gode tall larsern mye er det kosta å mappe på bjørnstad egentlig ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 venter fortsatt på noen bilder jeg larsern hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 brukte du grenrør? eller? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 brukte du grenrør? eller? Jeg har også 2wd manifold. Bare at jeg har laget ny delen mot turbo med uttak for ekstern wg.Det er meningen å snekre sammen ett rør i løpet av vinteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 brukte du grenrør? eller? Jeg har også 2wd manifold. Bare at jeg har laget ny delen mot turbo med uttak for ekstern wg.Det er meningen å snekre sammen ett rør i løpet av vinteren. et bedre spørsmål da, hehe kunne du tenkt deg og prøvd med dette grenrøret http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html frister velldig å kjøpe det, men er myyye penger vist det ikke viser seg å være bra Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now