Jump to content

Varmeaapparat


kimsa

Recommended Posts

Har en liten rar sak med varmeapparatet mitt nå. Det lukter svidd så lenge motoren ikke har gått varm enda. Hvorfor, det funker, det blåser og det blåser varmt selvsagt mindre varmt enn med varm motor men virker som det funker som det skal.

 

Når motoren får blitt varm blir lukten borte!

 

Irriterer meg! <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
Har en liten rar sak med varmeapparatet mitt nå. Det lukter svidd så lenge motoren ikke har gått varm enda. Hvorfor, det funker, det blåser og det blåser varmt selvsagt mindre varmt enn med varm motor men virker som det funker som det skal.

 

Når motoren får blitt varm blir lukten borte!

 

Irriterer meg! <_<

 

Hadde noe lignende med en golf jeg hadde, bilen tok fyr og brant helt opp.

Håper du slipper det, årsaken på min bil var at det satt en smelte-sikring på varmeapparat motoren som skal kutte hvis det er motstand eller feil på vifta.(det gjorde den ikke)

Det som er lurest å sjekke er om det kan ligge løv eller dritt i motoren som blokkerer ved oppstart av vifta, bytt kupefilter og gjør skikkelig rent oppi der.

Vet også at det har vært en del trøbbel med viftene i mondeo men det er som regel kluss med bryteren til vifta da.

Link to comment
Share on other sites

Det sto noe om at hvis dørtrekket hadde vært av noen gang, kunne limet som skal holde vannet utafor bilen, og ikke i bilen, så kan limet som skal forhindre dette, gå i stykker. Dette skal sjekkes ut! :)

Det er i såfall bare hvis du har fjernet den plasten som sitter innerst på døra da.

 

Har hatt av mine trekk utrolig mange ganger og har ikke noe problem med dette

Link to comment
Share on other sites

Det er i såfall bare hvis du har fjernet den plasten som sitter innerst på døra da.

 

Har hatt av mine trekk utrolig mange ganger og har ikke noe problem med dette

 

Snakker vi da om den "gråe" saken som sitter i døra? Den har vært litt av ja..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...