Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hvis jeg fjerner motorfesten vil motoren greie å holde seg oppe bare ved hjelp av girkassa? Eller må jeg fikse noe for å holde den oppe?

Må fjerne den saken som holder tannstanga og motorfestene for å få av bunnpanna...

Edited by zanor
Guest fåården
Posted

støtt den opp med noe du, girkassefesene holder ikke motoren oppe selv. d går viss du jekker den opp.. jekk ytterst på kassa...mellom kasse og motor hvis du skjønner. kan jo slippe ned traversen litt også.. blir nokk enklere da.

Posted
støtt den opp med noe du, girkassefesene holder ikke motoren oppe selv. d går viss du jekker den opp.. jekk ytterst på kassa...mellom kasse og motor hvis du skjønner. kan jo slippe ned traversen litt også.. blir nokk enklere da.

Så det funker å holde den oppe med jekk altså? Herper ikke kassa da? tenkte litt å jekke under ett sted men har ikke no lyst til å plutselig finne ut at jekken gikk tvers gjennom hehe :P

Faguttrykk og meg, nei.. Traversen er forno egentlig? :blush:

Guest fåården
Posted

bare å jekke på kassa d... kom så nærme motoren med jekken som du klarer da... traversen er den ståldrageren som går under motoren.. you see?

Posted
bare å jekke på kassa d... kom så nærme motoren med jekken som du klarer da... traversen er den ståldrageren som går under motoren.. you see?

Ja skjønner, var den jeg hadde tenkt til å fjern :)

Takker! :D

Posted

legg en plate/plank på jekken for å få større annlegsflate

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Jah, da var denna traversen tattt vekk også.. Meeen, bunnpanna henger igjen ved girkassa på passasjersia. :blink: No triks for å få ut denna bunnpanne eller må jeg av med girkassa å?

Hvis det er så, non i gjøvik området som har en elefant jekk å låne bort ell..? :P

Guest fåården
Posted

oversett noen skruer??? er litt vanskelig å få av og på der bak, er bare å fortsette å bannes til denslipper. kan henge igjen om d er brukt silikon el lign fra før av også. hadde ikke trengt å fjerne traversen.. hadde holdt å jekket opp motoren.. men d er jo mye lettere og holde på nå da.

Posted (edited)

Skal det serriøst være mulig å få av bunnpanna uten å ta av girkassa? Ja er rimlig sikker på at jeg ikke har oversett no skruer, har tilog med fjerna de gjenestengra. Den detter jo litt ned men vil ikke av! Helt sikker på at girkassa ikke må av?

EDIT; Forresten, er tre små høl helt bakerst, under på bunnpanna, sitter ikke no skruer ell no drit inni non ta dem?

Edited by zanor
Posted (edited)

Tok med med frustrasjon ned for å se på'n en gang til, og gikk løs med litt makt! Og da kom'n på andre tanker gitt, løsna den :D

Da blir'n sveitst i morra så er det bare og begynne å montere igjen :)

Takker for support B)

Edited by zanor
Guest fåården
Posted

se der ja. går det ikke med makt så går det med mere :P