Jump to content

Forslag til sub?

Ford Stv

Recommended Posts

Jeg lurer på å kjøpe subber heme. Så da lurte je på om noen har no forslag til sub hjemme?

Greit den ikke tar mye plass med durer litt alikevell. Helst ikke store pris klassen heller liksom. Men alle som har hørt/prøvd osv får legge inn navn eller link eller bilde eller no.

Takk

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Guest Cosworth_91

Ville driti i hele suben jeg, å kjøpt meg et eller annet Cerwin-Vega! enten av DC-serien, eller AT-serien.. Funker veldi bra..

Er nå bass med de fronthøytalerne je har nå å, men blir mer riktig bass med sub da. Men får nå se hva det blir til. Blir nok en liten sib etterhvert :) Ska te HIFI klubben te uka å se hva de har tenkte jeg.

er spørst litt åssen du har tenkt deg til å bruke den da!?

er det kun film subbass du er ute etter så velg en god subbass i en 5.ordens båndbass eller bassrefleks

er det til musikk så en tett eller en !god! bassrefleks,med rett kasse og kansje flere mindre elementer= rask bass!

kjøpte meg en paradigm sw-12 i en 5.ordens båndbass kasse, denne er helt utrolik sjef som en sudbass til film! der der er mye budringo og orntlig god film musikk, siden kasse løsninger er den som den er så går den utrolig laft, ned til 22hz.....

men blir for treig på orntlig musikk, rock og den type,

bruk derfor penger på noen skikkelig fornt høytalere , feks med 2stk 8"bassere i hver høytaler.

fortell om åsse system og kabler du bruker og litt om hva du spiller, ser av filmer typer som ruller mest åver skjermen så er det litt lettere å finne ut av hva du trenger..

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

~Henry Ford

Har ikke no sånn kjempe greier enda jeg. Har en Harman Kardon avr330 forsterker, Harman dvd22 spiller med monstercable optisk kabel mellom. Høytalere så har jeg noen dyre jamo bak og senter høytaler med 2,5mm2 kabel til. Front høytalerne er Tangent SR500 (billige) med ett par 10" i hver med 4mm2 høytaler kabel.

Spiller jo ikke så gæli te å være litt billig greier, men mye vil ha mer.

Stort sett film jeg ser så kjøper isåfall basser etter dette. 5ordens båndkasse hva vil det si??

paradigm har jeg aldri hørt om. er dette kjent merke?

Guest fåården

båndpasskasse er der bassen ligger inni kassa og lyden kommer ut gjennom 1-2 porter.. du får da filtrert høyere frekvenser.. jeg synes dette er en god løsning til film bruk.