Guest Woodpile Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 (edited) Legger inn noen bilder for de som er interesert. På bildene er kanalene byttet og mesteparten av hjulbuer byttet,Var mye å skjære bort Men nå blir det bra Skal inn å tectyleres så da skal bilen være helt 100% Noen som har lyst på mondisen? Gi bud så skal jeg vurdere om jeg selger. Aner ikke hva bilen kan være verdt nå . De som kjenner til dette, vet at denne bilen har vært så å si totarenovert he he. Edited February 23, 2007 by Woodpile Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 når jeg skiftet motor i min mondeo som jeg hadde så hadde jeg sotte to kontakter om hverandre, så dritten ikke startet, men med en gang de ble bytta om stå startet den, dette var da en 2.0l zetec da men kanskje det kan være noe slikt? lykke til ihvertfall Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Glesaaen Racing Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Står bilen på verksted?? er det ikke verksted-folkas problem da da?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Er noen som tar jobben svart. Har snakket med de men de vet rett å slett ikke hva de skal gjøre. Har feilsøkt og prøvd det meste. Det verste er at vi er en familie på 5. Nå har vi bare en bil med 2 seter som jeg bruker som arbeidsbil. Så det å rekke barnehage,skole,jobb etc er et rent hælv.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 tok dere over det elektriske også når dere skiftet motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Nei det elektriske er identisk så det ble ikke gjort. Det som ble byttet over er imrc føler og luftmengdemåler og hjerne. Ha prøvd både ny og gammel hjerne om hverandre men skjer ikkeno forandring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 tror dere skulle bytta elektrisk også eller eventuelt å gå over å skjekke at alle ledninger er på plass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Har hørt om noen biler som har ventil (lik den som er på dekkene) på bensinrøret, hvis man kjører litt trykkludt på denne så kommer bensinen fram til dysene.Vet ikke om dette er på mondeo men broren min hadde det på en chrysler voyager, bilen hadde tom tank fyllte på bensin men bensinpumpen klarte ikke å få bensinen frem før vi satt litt trykkluft på ventilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 kjører du med gammel nøkkel og ny styringsboks så vil ikke disse komunisere med hverandre pga startsperre på st200, og din orginaleboks vil ikke tenne en st200 på andre givertall. får den bensin så er det nok ikke startsperra, startsperra stopper pumpe releet. men kan da være så enkelt som bare en sikkring og da.. om du har nøkkel type av den store med fjernbetjening så prøv å sett over trykkerhode fra den som stod på St200'n... Mondeo hjernene er veldig skjøre. som om di folka feilkoblet en gang eller fått en gnist mens batteri og sentral står i kan denne begynne å kødde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 tette rør eller feilkobla rør ?? prøv å legg opp ny bensinslange fra pumpa fram å till fuelrail 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 kommer d bensin fram til dysene og åpner disse??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 (edited) Kommer frem bensin til dysene men så er det stopp. Kommer ikke no til sylinderne heller med andre ord. Lukter heller ikke bensin av eksos når vi kjører på startern. Er tørt som graven på dysene. virker som de har lukket seg totalt og ikke åpner i det hele tatt. Så med andre ord, vi har fult trykk frem til dysene,gnist på pluggene, men da er det stopp? Fatter å begriper ikke en dritt, HJELP HVORFOR SLiPPER IKKE DYSENE BEnSINEN IGJENNOM :angry: :angry: :angry: Edited December 18, 2006 by Woodpile Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Start sperra pleier vel normalt å stoppe dysene. Men om den gjør det på forder veit jeg ikke. Men broren til SierraRS2k inne her har en merce sånn c 190 eller no. Der var det en sikring til start sperre som hadde gått og da hadde vi samme problem. Alt funka borstett fra dysene slapp ikke gjennom. men dette blei sett med diagnose søk. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Bilmekaniker fortalte meg at det er mange som setter bensin slangene feil, bytter om på tur/retur slanger.Kan også være at dysene ikke får de elektriske impulsene de skal ha, feil med hjerne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 prøvd å måle om det er strøm fram til dysene?kunne også prøvd å ohme en av dysene fra hver motor, selv om jeg tviler litt på om det er ulikt.hvis alt av sensorer/givere er satt over fra motoren som ble tatt ut så burde det ha virket. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Har nå funnet ut hva som er årsaken men ikke hvorfor det skjer. har målt dysene og de mister jording når vi setter på tenningen. problemet ser ut til å være i styreenheten til motoren men hva?? Den som vet det får komme med tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 ingen pulsjord over dysene når dere dra på starter??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 ingen pulsjord over dysene når dere dra på starter??? Nei ikke no livstegn der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 brudd i ledninger? mangler en el annen jording eller modulen har tatt juleferie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azz-Kill Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Kan det muligens ha noe me den bryteren som kutter bensinen ved en kollisjon? sitter vel en knapp på høyre side av pedallene rett forran døren? 98 mondeo v6 ghia "st200" stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 har modulen blitt "herjet" med? dem tåler svært lite.. om du vil kan jeg kanskje ta en tur nedover og vippe over fra min? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Takker å bukker for tilbudet. Bilen er nå fraktet til ford drammen som skal sjekke opp hva det er som har skjedd i romjula. Hvilken modul er det du tenker på og hvor sitter den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 den styresentralen som styrer dysene.. er ikke sikker på hvor denne sitter men... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest icebear Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Ford Mondeo 1994 (mk1) 2.0i GLX.. Starter heller ikke.. Har bytta toppakning, (slipesett) ventilløftere, reg.reim, multireim, vannpumpe og den får bensin, gnist og seff luft.. dårlig kompresjon på en sylinder, men burde jo starta uansett. det eneste jeg ikke har prøvd hittils er å sette lufttrykk på ventilen ved dysene i tilfelle det ikke kommer nok bensin og det blir gjort nå i ettermiddag.. her prøvd og sjekka alt annet som har blitt snakka om i denne tråden.. Hvis ikke er det Ford neste og diagnose test. og bruke enda mere penger som jeg ikke har.. Det jeg lurer på er om en av ventilene har blitt skjeve? ettersom reg.reima ble satt på litt feil (en tann).. bilen vil liksom ikke tenne og det begynner å bli frustrerende.. Som sagt var kompresjonen sterkt varierende.. 1.syl 800 2.syl 200 3.syl 400 og 4.syl 500 KPa håper dere kan gi med noen råd ang. feilsøking på el.system, og eller andre innlysende feil som jeg kanskje har gjort.. Trenger sårt å få bilen opp å gå, ihverfall til jeg klarer å skrape sammen penger til en annen bil.. før jeg blir heeeelt ----> på forhånd takk.. og eh.. God Jul Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 siden du har dårlig komp på en syl så har du nok gjort noe galt da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now