Jump to content

Trenger noen bilder jeg, og liten andre spørsmål


tuszi

Recommended Posts

noen som hadde giddi å tatt bra bilder av motorrommet på rst sin? trenger bilde av slanger å sånn bak innsuget og egentlig alt sammen oppi der. ihvertfall alle slanger og sånn.

 

 

Har en del bilder jeg kjekken, kan sende over msn=)

 

Smask!

Link to comment
Share on other sites

alle slangene skall på samme plass som på den vanlige 1,6 liter`n din da, eneste forskjellen kan være at lengden ikke er helt lik...

 

og prøv og samle så mange spørsmål som mulig i en og samme topic`n, du har hele 4 topicer på samme side i dette escort forumet nå... ikke for og rakke ned på deg, men bare et tips, slik at forume ikke blir overfylt med JA/nei svar lissom...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

sånn hår ball.

 

et annet spørmål får man flatreimskive til veiva på cvh? eller noen som passer?

 

noen av de seinere escortene med cvh motor har det, mener jeg...skal sjekke på den vi har på skolen i morra

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

utseendes skyld

 

unnskyld meg men :P ? nå syns jeg du feil prioriterer den penge bruken din, nei til ordentlig motorstyring, men ja til motor "styling" som nesten ikke vises?

 

så vitt meg bekjent så er ingen cvh motorer, vertfall ikke i escort, kanskje i sierra? ikke levert med flat reim.. verken mk4 eller 5... og det er pga plass problemet mellom reimhjulet og "motor rummet"

abnormal kjøpte et slik cps kit fra oddkidd med flat reim system, slik han fikk veivsensor og trigger hjul på innsiden, og det tok faktisk borti motor rommet, måtte fram med hammer og "rette" litt :lol:

 

så skall du ha deg flatreim så må du nokk benytte deg av et rem hjul fra sierra, samt modde innfestninga til dynamo osv...

 

du kan jo altids prøve og bygge om til 2 kile remer i stede da? det er jo tøfft, men min mening om slikt er at det øker vekt, friksjon osv, og slikt stjeler jo motor effekt som egentli skulle ned til hjula..

 

det er min mening om saken :lol:

Link to comment
Share on other sites

rådene på xr3i og rst skall være samme shit`n... er bare stemplene som er forskjellen på disse motorne..

 

og ja, i dag så jeg faktisk en cvh med flat reim :o men det var ikke en 1,6 liter, var en 1,4 liters cvh med efi, lmm og full pakke, sto i en 95 + mod escort.. var et tøfft insug på den også.. så ut som et vanlig efi insug, bare at EFI var byttet ut med den ovale ford logoen :D det var meget tøfft, aldrig sett det før heller..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
kan jeg ha katalysator på rst?

 

:blink: Dette trur jeg var dagens spørmål. :wacko:

 

Hva skal du med det? For å miste 10 % effekt? Er bilen eldre enn 90 behøver du ikke det. Og eneste mk4 som kom med catalysator var vel efi-modellen med 109 hk. Har ikke hørt at escort rst kom med det(noen andre som vet om den gjorde det). Ke-jetronik har ikke mulighet til katalysator, fordi den ikke korrigerer bensina med lambda.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Dette trur jeg var dagens spørmål. :wacko:

 

Hva skal du med det? For å miste 10 % effekt? Er bilen eldre enn 90 behøver du ikke det. Og eneste mk4 som kom med catalysator var vel efi-modellen med 109 hk. Har ikke hørt at escort rst kom med det(noen andre som vet om den gjorde det). Ke-jetronik har ikke mulighet til katalysator, fordi den ikke korrigerer bensina med lambda.

fordi jeg tenkte å bruke eksosen som er på bilen nå. og fordi jeg leste noe om at årsavgifta blei høyere for biler uten cat så derfor vil jeg ha det på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...