Ask Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Hei Er ganske ny innen bil, men har bestemt meg for å kjøpe Sierra. Derfor så lurer jeg på hviken motor som er best?Hvilken motor bruker minst bensin, har best drag, holdbarhet osv? Har jeg forstått det rett at SOHC er gassermotor og at DOCH er innsprøytning. Så har jeg hørt om IS, er det innsprøytnig eller gasser? Takker for svar Sierra 2.0i CLX 92mod - Bruksbil Sierra 2l 86 mod - herjebil
fiesta_xr2i Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 sohc : en kam topp montert 8 ventiler . fåes i gasser , å innsprøytnings utgave . dohc : 2 kammer topp montert 8 ventiler , fåes med innsprøytning. hva som er best er d vanskeli å si , smaken er som baken !! de fleste bruker sohc ( kallt ohc ) muligens for at den er sterkest å mest utprøvd ( rett meg de som kan ) 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
D.Toft Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 dohc kom å med gasser liker ohc motoren best, "lettest" å holde i orden, lett å trimme, billig å trimme..
Ask Posted December 13, 2006 Author Posted December 13, 2006 dohc kom å med gasser liker ohc motoren best, "lettest" å holde i orden, lett å trimme, billig å trimme.. Okey Er det gasser eller innsprøtnings motoren du snakker om? Sierra 2.0i CLX 92mod - Bruksbil Sierra 2l 86 mod - herjebil
D.Toft Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 ang ohc så eg gassermotoren grom m ed noen dobble gassere.. har ikke hatt det selv, men har lyst på en skikkelig gassermotor.. har selv inj motor, og den har litt el feil.. så gassermotor er å foretrekke..
Ask Posted December 13, 2006 Author Posted December 13, 2006 ang ohc så eg gassermotoren grom m ed noen dobble gassere.. har ikke hatt det selv, men har lyst på en skikkelig gassermotor.. har selv inj motor, og den har litt el feil.. så gassermotor er å foretrekke.. Hvordan er bensinforbruket på gassermotor i forhold til OHC innsprøytning og DOHC innsprøytning da? Sierra 2.0i CLX 92mod - Bruksbil Sierra 2l 86 mod - herjebil
Cossiman Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Det du først må spørre deg er : 1. Skal jeg trimme ?2. Skal jeg kjøre turtallsperre rally 24/7 ? Vis du kan svare nei på begge to hadde jeg handla meg jeg Dohc . OHC: 1. Er lett å trimme og det finnes mye trim til denne . 2. Vis noe er galt er det lett fikse . 3. Bruker mer bensin enn Dohc .4. Har mindre hk og nm enn Dohc dårligere bånndrag også . DOHC: 1. Vanskligere å trimme og det finnes ikke så mye trim til denne men folk her inne har satt turbo på dem med vekslende resultat N/A trim er det også folk som har gjort . 2. Vanskligere å fikse enn ohc bla ved toppaknings brudd da denne har regkjede 3. Folk her inne sier Doch`n ikke tåler så mye, dette er feil grunnen til at folk tro dette er at de nesten aldri har service og har bånngass fra A til Bda ryker ting på dohc`n men det er det flere motorer som gjør . 4.Bruker mindre bensin enn Ohc og har mer hk og nm mye bedre bunndrag også høyere toppfart enn samme bil med ohc Så vist du vil ha en motor som er sterk å fin og bruker lite bensin Velger du Dohc Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Ask Posted December 13, 2006 Author Posted December 13, 2006 Det du først må spørre deg er : 1. Skal jeg trimme ?2. Skal jeg kjøre turtallsperre rally 24/7 ? Vis du kan svare nei på begge to hadde jeg handla meg jeg Dohc . OHC: 1. Er lett å trimme og det finnes mye trim til denne . 2. Vis noe er galt er det lett fikse . 3. Bruker mer bensin enn Dohc .4. Har mindre hk og nm enn Dohc dårligere bånndrag også . DOHC: 1. Vanskligere å trimme og det finnes ikke så mye trim til denne men folk her inne har satt turbo på dem med vekslende resultat N/A trim er det også folk som har gjort . 2. Vanskligere å fikse enn ohc bla ved toppaknings brudd da denne har regkjede 3. Folk her inne sier Doch`n ikke tåler så mye, dette er feil grunnen til at folk tro dette er at de nesten aldri har service og har bånngass fra A til Bda ryker ting på dohc`n men det er det flere motorer som gjør . 4.Bruker mindre bensin enn Ohc og har mer hk og nm mye bedre bunndrag også høyere toppfart enn samme bil med ohc Så vist du vil ha en motor som er sterk å fin og bruker lite bensin Velger du Dohc Okey, flott svar Hvis jeg da kjøper en bil med en OHC gassermotor og vil skifte til DOHC innsprøytningsmotor. Hva må jeg skifte da? Sierra 2.0i CLX 92mod - Bruksbil Sierra 2l 86 mod - herjebil
cross-box Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Det du først må spørre deg er : 1. Skal jeg trimme ?2. Skal jeg kjøre turtallsperre rally 24/7 ? Vis du kan svare nei på begge to hadde jeg handla meg jeg Dohc .hvorfor kjører du doch da? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Cossiman Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Bilen min er ikke trimma veit jeg har snakka litt om et chip, men det blir ikke noe av Litt turtall innimellom skader ikke kjører pent storsett Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Cossiman Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Det du først må spørre deg er : 1. Skal jeg trimme ?2. Skal jeg kjøre turtallsperre rally 24/7 ? Vis du kan svare nei på begge to hadde jeg handla meg jeg Dohc . OHC: 1. Er lett å trimme og det finnes mye trim til denne . 2. Vis noe er galt er det lett fikse . 3. Bruker mer bensin enn Dohc .4. Har mindre hk og nm enn Dohc dårligere bånndrag også . DOHC: 1. Vanskligere å trimme og det finnes ikke så mye trim til denne men folk her inne har satt turbo på dem med vekslende resultat N/A trim er det også folk som har gjort . 2. Vanskligere å fikse enn ohc bla ved toppaknings brudd da denne har regkjede 3. Folk her inne sier Doch`n ikke tåler så mye, dette er feil grunnen til at folk tro dette er at de nesten aldri har service og har bånngass fra A til Bda ryker ting på dohc`n men det er det flere motorer som gjør . 4.Bruker mindre bensin enn Ohc og har mer hk og nm mye bedre bunndrag også høyere toppfart enn samme bil med ohc Så vist du vil ha en motor som er sterk å fin og bruker lite bensin Velger du Dohc Okey, flott svar Hvis jeg da kjøper en bil med en OHC gassermotor og vil skifte til DOHC innsprøytningsmotor. Hva må jeg skifte da? Da må du ha 1. Motor 2. Girkasse3. Ledningnett og hjerne 4. Servostyrestag5. Ekspansjonstank6. Servoolje beholder6. Eksosanlegg7. Alle vann slanger og radiator Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Guest Hovden Racing Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Jeg skal skrive under på att OHC motoren er SKUDDSIKKER når den får ordentlig olje og vann.. Hvit Sierran min har gådd på turtallsperra MYE å den går like pent ennå
Guest Hovden Racing Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Jeg skal skrive under på att OHC motoren er SKUDDSIKKER når den får ordentlig olje og vann.. Hvit Sierran min har gådd på turtallsperra MYE å den går like pent ennå Forresten, ikke en eneste DOHC har greid å kjørt ifra den
Guest sierraman Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Eg kjører på turtallssperra med doch`en min hele tiden. Har aldri hatt noen problemer med den. Har kjørt fra och`er med den. Men det finnes nesten ikke trim til den, det må du lage selv. Eller kjøpe brukt, og det er dyrt. Men uansett, om du går for och eller doch, så velg innsprøytning. da slipper du trøbbel. lykke til
Sierra IS-RS Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Kjøp deg en IS du, tåler jo noe så heelt graasat og er driftsikre Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
Guest oldfordsneverdie Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 kjøp ohc.skuddsikker mot de fleste type sjåfører.lol
ford-racing Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 du espen, skal vi ta et race en kveld eller?? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
fiesta_xr2i Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 dohc kom å med gasser liker ohc motoren best, "lettest" å holde i orden, lett å trimme, billig å trimme.. kan du dokumentere den der ??? att dohc gasser ble levert i sierra ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
ford-racing Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 dohc ble levert med gasser ja. husker ikke motor koda i farta jeg men... "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Cossiman Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 du espen, skal vi ta et race en kveld eller?? Jeg er med på den Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Guest gshock Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 ok til Topic : Jeg har hatt flere sierraer av begge typer.. Noe som er sikkert er at jeg hvertfall ikke skal ha forgasser igjen... blitt mye frustrasjon gitt. synes dohc'n er mere kjørbar.. sterkere fra bånn, synes den drar bedre hele veien også. Ikke noe problem med turtall osv, kjørt min i 2 år nå - ikke noe problem. Kun byttet toppakning, var heller ikke noe ille.. ikke noe være en å bytte regreim egentlig, eneste som er noe dritt er at du må bytte kjedestrammeren. merkbar forskjell i bensinforbruk
møffe Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 det er da nemt. en std dohc yder ca det samme som en tunet OHC. og en dohc kan nemt holde til mange rpm. men tager 7000omdr uden probs. og har gjort det mange gange --> min http://videos.streetfire.net/video/740d1db...87200fa1e2a.htm
Guest gatebilmannen Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 (edited) Det er ingen som kan si hva som er best. Det kommer helt ann på hva du ser ved ordet "best". Hvis du skal trimme, lære og skru og herje og sånt så ville jeg valgt OHC. Hvis du ser etter lavere bensinforbruk og en bil som du kan ha over ganske lang tid og som tar deg greit fra A til B ville jeg valgt Dohc. Har kjørt utallige forskjellige Ford sirævvar nå og jeg kanke si at det er så veldig "stor" forskjell på bensinforbruk på dem heller. Har kjørt en Dohc til sverige og en Ohc. Fylte akkurat like mye bensin på begge to og de hadde ca like mye bensin når jeg var hjemme. Bilene ble kjørt ca like mye og like langt, like mye køkjøring og ble kjørt på samme måte. Min konklusjon: Smaken er som baken, velg og vrak selv! Edited December 14, 2006 by gatebilmannen
Ask Posted December 14, 2006 Author Posted December 14, 2006 Det er ingen som kan si hva som er best. Det kommer helt ann på hva du ser ved ordet "best". Hvis du skal trimme, lære og skru og herje og sånt så ville jeg valgt OHC. Hvis du ser etter lavere bensinforbruk og en bil som du kan ha over ganske lang tid og som tar deg greit fra A til B ville jeg valgt Dohc. Har kjørt utallige forskjellige Ford sirævvar nå og jeg kanke si at det er så veldig "stor" forskjell på bensinforbruk på dem heller. Har kjørt en Dohc til sverige og en Ohc. Fylte akkurat like mye bensin på begge to og de hadde ca like mye bensin når jeg var hjemme. Bilene ble kjørt ca like mye og like langt, like mye køkjøring og ble kjørt på samme måte. Min konklusjon: Smaken er som baken, velg og vrak selv! Ok. Skal kanskje se på etpar biler i helga, ene av dem er en med ohc gasser. Hvis denne er i grei stand så tror jeg at jeg går for denne Sierra 2.0i CLX 92mod - Bruksbil Sierra 2l 86 mod - herjebil
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now