sierraturbo Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 skal nå kjøpe meg en sierra 2.0gl med automatgear (1987 mod sedan) og har planer om å sette i en v6 er kansje en 2.3l eller 2.8l eller 2.9l men blir nok mest sansynlig en 2.3l fra en eldre sierra eller granada med 5 trins manuel gear eller viss dere mener jeg bør velge en anen motor så kan dere greit det men vil helst ha 6syl da det er litt finere lyd i de (vill ikke ha cosworth blir jo stjelt så fluer) men nå kommer det viktige hva må byttes i understell og bremser for å få det godkjent. hva motor er dette? ikke och det vel å her er bilen sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnout Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 hva motor er dette? ikke och det vel Nei, det du har der er nok ingen och. Ser mer ut som en helt vanlig OHC med gasser... 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraturbo Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 har de byttet motor i den da eller ble de levert i 87? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraturbo Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 og er det mye jobb å bygge om fra automatgear til manuell? da tenker jeg helst på cluthpedalen må det sveises fester eller er det fester alerede? mye jobb? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Japp, det er fester der, det eneste du må kjøpe er pedalsett til manuell Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Det du har er en helt alminnelig Pintomotor, 2.0. De har benevnelsen Single OverHead Camshaft, SOHC eller OHC om du vil.Å bytte til 2.3 maskin gir deg en effektøkning på skremmende 13 Hk og veier en del ekstra.Ville vel heller byttet til manuellkasse, bygget litt eksos, planet og portet toppen og fått tak i litt festligere luftfilter.Gasseren på 2.0 tåler effektøkning til 120 Hk mener jeg å ha lest. Om du absolutt vil ha V6 ville jeg gått for 2.8 med gasser, da slipper du å bytte bensintank, bruker slanger og mye av ledningsnettet og får kjapt og greit 135 Hk.Men det er jo mye som må gjøres med bremsene i såfall. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drezz Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 (edited) skal nå kjøpe meg en sierra 2.0gl med automatgear (1987 mod sedan) og har planer om å sette i en v6 er kansje en 2.3l eller 2.8l eller 2.9l men blir nok mest sansynlig en 2.3l fra en eldre sierra eller granada med 5 trins manuel gear eller viss dere mener jeg bør velge en anen motor så kan dere greit det men vil helst ha 6syl da det er litt finere lyd i de (vill ikke ha cosworth blir jo stjelt så fluer) men nå kommer det viktige hva må byttes i understell og bremser for å få det godkjent. Hvis du skal ha V6'er burde du gå høyere enn 2,3 litern. Hadde en selv, men byttet den ut igjen til en 2.0i OHC Motoren går jo bra, men savnet litt effekt, og 2.0i har omtrent samme effekt Hvis du skal ha en 2,8 eller 2,9 Kan du jo se om du finner en billig delebil med en slik motor originalt. Da finner du alt du trenger på den bilen Motor med ledningsnett (sef;))GirkassaRadiatoren hadde vel inn-/utgang til slanger motsatt av R4, så denne må byttes.Motorfestene har en ørliten forskjell (en liten tapp som er flyttet 1cm. På min ble dette fikset med vinkelsliper )BremserStabilisatorstag foran tror jeg må byttesKanskje fjærene foran da en V6'er veier litt mer enn R4 Kan være en ide og bytte differensialen for å få rett utveksling.Hvis det er turteller i bilen må denne byttes til en som er beregnet til V6 Og angående godkjenning: Snakk med biltilsynet og hør hva de har å si. De blir mye vennligere da! (flere her på forumet som kan si det samme). Møt gjerne opp personlig istedefor å ta en kjapp telefon Lykke til med prosjektet Edited December 13, 2006 by drezz Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraturbo Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 (edited) har nå hvert å hentet bilen billig bil 2000kr og lite rust er det også i den litt helt bak på kanalene og litt på hjulbuer bak ikke så gale. men alt anet av bilen er vrak nesten. har vert hund i bilen så har spist opp heile bilen invenig . bilen stoppet sikker 7-8 ganger på hvei hjem ca 3 mil sikker toppakningen eller noe da bilen blir for varm og stopper de førse 10-15min stoppet den ikke men så var det oftere og oftere. kjørt 282000km tror eg ser den er kjør så taxi over 50000km første året slik går det med hund i bilen utføre på gata. sånn den ser ut inni. Edited February 23, 2007 by sierraturbo sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraturbo Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 da tror jeg ikke det blir 2,3l motor da. men hvor mye mer bensin bruker en 2,8 en 2.0l som står i den? fjærer ja hmm skal senkes uansett så er ikke så stort problem det.men tror nok det beste er en anen motor da denne er gått 282000km og er ikke heilt bra da den går varm. men lager meg en prosjekt tråd sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnout Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 ja hva slags er dette står weber på den. Er vel en helt vanlig Weber, mener å huske at den heter Weber 2V. ....men hvor mye mer bensin bruker en 2,8 en 2.0l som står i den? Med mindre din motor drikker like mye bensin som min gjorde (over 2 liter mila, 7 liter den dagen bensinslangene begynte å lekke), så må du nok regne med økt forbruk. V6-erene er tørste... 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraturbo Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 (edited) ....men hvor mye mer bensin bruker en 2,8 en 2.0l som står i den?Med mindre din motor drikker like mye bensin som min gjorde (over 2 liter mila, 7 liter den dagen bensinslangene begynte å lekke), så må du nok regne med økt forbruk. V6-erene er tørste... og da lurer jeg på om jeg bare skal holde meg til en 4syl motor i den da. blir 2.0 dohc i denne. Edited February 23, 2007 by sierraturbo sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now