Jump to content

Turbonetics


Ford 4 Life

Recommended Posts

Hei.

 

Pratet med Jens her om dagen ang turbo valg på min bil. 4x4 Cosworth med grønnedyser, 3" eksos, RS500 ic, åpent filter, chip å 3 bars map sensor.

 

Prøvde å søke litt på forumet om info om denne turboen, men fant ikke noe. Så mitt spørsmål er da : har noen erfaringer med denne turboen og samme oppsettet ?

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en tilsvarende, bremset ca 300hk og 455nm med en ahmed bayoo 360 chip ved 1,5bar ladetrykk, har ikke bremsepapiret liggende lengre. Syns den fungerer greit, kanskje litt treg medar 063 eksos, kommer for fullt fra 3000 og oppover. Kan sikkert finne mer optimal turbo men.....

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke gå for en garret t-34 eller t-35, dem fønker jo som bare det på grønndysesatsen

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Pratet med Jens her om dagen ang turbo valg på min bil. 4x4 Cosworth med grønnedyser, 3" eksos, RS500 ic, åpent filter, chip å 3 bars map sensor.

 

Prøvde å søke litt på forumet om info om denne turboen, men fant ikke noe. Så mitt spørsmål er da : har noen erfaringer med denne turboen og samme oppsettet ?

 

Takker for svar.

 

 

E46 er helt ok så lenge du ikke skal videre opp i effekt. Holder du deg til grønndysene så er det ok så sant du har A/R 0.48. Dersom du har planer om høyere effekt så må du skifte dyser og da er ikke E46 ett godt valg lenger. En bekjent kjøpte seg en E46 med A/R 0.48 turbinhus som erstatningsturbo for sin origianle T34 med A/R 0,63. Kjøreopplevelsen før og etter turbobyttet var svært lik, og ingen som jeg kjenner til har gjort samme tabben i ettertid.

 

E46 med A/R 0.63 blir såpass tregt at du likegodt kan går for en E50 som f. eks denne:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=20442

 

Det leveres også andre tilsvarende E50 turboer med Steg 2 turbin og A/R 0,48 (Precision SC50) og jeg mener at disse er ett mye bedre valg enn E46 med A/R 0.63.

 

Men, sannsynlig vil du bli mest fornøyd om du kjøper deg en slik:

 

http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...1f671aa97e09ebd

 

så lenge det fremdeles er A/R 0.55 på disse.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...