Ford 4 Life Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Hei. Pratet med Jens her om dagen ang turbo valg på min bil. 4x4 Cosworth med grønnedyser, 3" eksos, RS500 ic, åpent filter, chip å 3 bars map sensor. Prøvde å søke litt på forumet om info om denne turboen, men fant ikke noe. Så mitt spørsmål er da : har noen erfaringer med denne turboen og samme oppsettet ? Takker for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordcosworth Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 (edited) Jeg har en tilsvarende, bremset ca 300hk og 455nm med en ahmed bayoo 360 chip ved 1,5bar ladetrykk, har ikke bremsepapiret liggende lengre. Syns den fungerer greit, kanskje litt treg medar 063 eksos, kommer for fullt fra 3000 og oppover. Kan sikkert finne mer optimal turbo men..... Edited December 12, 2006 by fordcosworth Sierra Cosworth 1988mod(solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 hvorfor ikke gå for en garret t-34 eller t-35, dem fønker jo som bare det på grønndysesatsen Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 hør med triggerhappy på forumet her , mener han har den turboen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford 4 Life Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 Det vil vel bestandig være delte meniger om alt, er vel kansje like greit det =) Men sånn generelt, en turbo som funker til hverdagslig bruk ? Noen som har noen info om denne turboen ? Er det den turboen Face kalle for T3/T4 hybrid eller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 ja, det er den. men den selges uten baklokk. dette kommer på ca 2-3000 i tillegg. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Helt greit turbo det. Jeg bremset 380hk og 520nm ca med den, mens Pantera bremset 393 og masse NM med sin. Får 1 bar på rundt 3000 på 3./4. gir. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford 4 Life Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 Ok, men da veit jeg litt mere =) Takker for svar. Triggerhappy : hvilket oppsett kjørte du med da og hvilket ladetrykk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Hei. Pratet med Jens her om dagen ang turbo valg på min bil. 4x4 Cosworth med grønnedyser, 3" eksos, RS500 ic, åpent filter, chip å 3 bars map sensor. Prøvde å søke litt på forumet om info om denne turboen, men fant ikke noe. Så mitt spørsmål er da : har noen erfaringer med denne turboen og samme oppsettet ? Takker for svar. E46 er helt ok så lenge du ikke skal videre opp i effekt. Holder du deg til grønndysene så er det ok så sant du har A/R 0.48. Dersom du har planer om høyere effekt så må du skifte dyser og da er ikke E46 ett godt valg lenger. En bekjent kjøpte seg en E46 med A/R 0.48 turbinhus som erstatningsturbo for sin origianle T34 med A/R 0,63. Kjøreopplevelsen før og etter turbobyttet var svært lik, og ingen som jeg kjenner til har gjort samme tabben i ettertid. E46 med A/R 0.63 blir såpass tregt at du likegodt kan går for en E50 som f. eks denne: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=20442 Det leveres også andre tilsvarende E50 turboer med Steg 2 turbin og A/R 0,48 (Precision SC50) og jeg mener at disse er ett mye bedre valg enn E46 med A/R 0.63. Men, sannsynlig vil du bli mest fornøyd om du kjøper deg en slik: http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...1f671aa97e09ebd så lenge det fremdeles er A/R 0.55 på disse. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now