armani Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 (edited) skal sette sammen et nytt oppsett nå og målet er 370-380hk. motoren er;2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifoldbra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning.kompresjonen er orginal. stempla er ikke dreid hvertfall. av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. hva trenger jeg av turbo, dyser og chip? har ikke tenkt å bruke lassevis med penger på det mest optimale som eksisterer, men noe som fungerer bra vil jeg ha. Edited December 10, 2006 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 vil anbefale deg simens 55 dyser, en turbo som fløder mye (høy virkningsgrad) da du vil ha mindre temp i forbrenningskammeret samt du vil kunne få den effekten du vil ha med lavere turbotrykk. og ang chip vil jeg jo selvsagt anbefale å laget en "live" som passer ditt oppsett. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 (edited) hører flere også si dette, tommy w. går nok får disse dysene samt en ellerannen nybrent chip tilpasset oppsettet. hva syns dere ang. turbo? tenker på en T34 med .48 eller .55 eksoshus? Edited December 10, 2006 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 jeg er kjempe happy med min T34 a,r 48 , ladetrykket kommer så tili som jeg liker det å den bli morro å kjøre i lav hastighet å ( så lenge som den holder seg der ) i england sa de att 320 holdbare hk var fult mulig på grønne 803 dyser . 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 (edited) jeg skal ha siemens 575(?)cc 3102 dyser. turboen da? Edited December 10, 2006 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 T34 med 0.48 eksos.... COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 hvor fåes disse kjøpt? brukt eller nye? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 jeg tenker på Turbonetics E46, samma som triggerhappy kjører på sin.hva er spesifikasjonene på denne? hvor stort eksoshus, kompressor osv? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 trur nok ein t34 med 0.48 hus eller 0.55 hus er bedre enn netics e46. kanksje litt værre å finne med 0.55hus men det finnes. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 hva med;Precision SC50 Hybrid T3/T4? Part Number: SC-50Max Rated HP: 450Inlet/Outlet Size: 3"/2"Bearing System: 360 RaceA/R Ratio: .48 or .63Garrett Compressor Wheel Trim: 50Garrett Turbine Wheel Trim: 69 or 76 Garrett Compressor Wheel Specs:Wheel Trim: 50Wheel Diameter: 54mmWheel Inducer: 2.123"Wheel Exducer: 3.000" Garrett Turbine Wheel Specs:Wheel Trim: 69Wheel Style: T31Wheel Inducer: 2.559"Wheel Exducer: 2.121" Wheel Trim: 76Wheel Style: T31Wheel Inducer: 2.559"Wheel Exducer: 2.228" 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 hva med gt3071? http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...ode=GRT-TBO-020 "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 11, 2006 Author Share Posted December 11, 2006 den er jo nesten dobbelt så dyr som sc-50? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 ja beklagelig så er den det. larsern her på forumet kjører med prescision turbo.kan spørre han til råds ellers er det vel mange som har god erfaring med t34 og 63 hus på de effektene du snakker om "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 (edited) den er jo nesten dobbelt så dyr som sc-50? Som du kanskje vet så har de fleste motorer som går med T34 på høyt ladetrykk, lavt kompresjonsforhold. Det burde du også hatt dersom du skulle bruke denne turboen til å ta ut 380 hk da det krever nettopp dette. Når du nå ikke har lav komp, da må det monteres en turbo som gir motoren lavere eksos trykk. Dette gjøres som oftest ved å sette på en turbo som har større turbindel, dvs både turbinhjulet og turbinhuset. Dette gjør at det lader senere. Det er ikke så mange turboer (meg bekjent) som lader så tidlig som T34 med A/R 0.48 og A/R 0.55 turbinhus. Dersom du vil ha en turbo som lader tidlig, men som samtidig gir det lave eksostrykket som du er avhengig av, så må du velge en som er effektiv. Eksempel på turbo som klarer ditt ønske om effekt, kommer tidlig og gir lavt eksostrykk finnes her: http://www.turboservice.no/KRX400.html ,men den er dessverre ikke 100% bolt on. EDIT. Det bør spille mindre rolle at GT3071R er dobblet så dyr som SC50 og E50 dersom den gir deg 3 ganger så mye kjøreglede, og du har tenk å ha bilen en stund. GT3071R er ikke bare en favoritt blandt Garrett ingeniørene pga sitt meget gustige forhold mellom turbin og kompressor, den kan også ansees som en moderne utgave av T34. Videre kan den leveres med "vanlig" T3 turbinhus slik at den kan bli bolt on til Cosworth.TURBOKONGEN påstår at han har gode priser på GT turboer. Edited December 11, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 (edited) jeg må betale 11490 for en garret gt3071r turbo, er jo kanon pris det men så kommer baklokk, aquator og litt dill så i mitt tilfelle så betaler jeg 13000 for komplett, dette skal kjøpes av turbokongen Edited December 11, 2006 by vinge87 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 11, 2006 Author Share Posted December 11, 2006 dobbelt så mye som jeg har tenkt å betale. dere må skjønne at cosworther aldri kommer til å bli de raskeste bilene i verden uansett hvor mye dere trimmer?! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 bare sa det jeg siden noen ville vite prisen på den, jeg har alltid brukt garret og holder meg til det, man får som oftest det man betaler for, hvem som har sagt at å trimme skikkelig en cosworth gjør den til raskeste bil? det må være deg isåfall da det er første gang jeg har hørt det hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 11, 2006 Author Share Posted December 11, 2006 glem det. blir vel en T34 med ar.48 håper jeg! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 er det jeg har hatt og var kjempe fornøyd med det:) Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 valget faller nok på enten precision sc50 eller netics e46. venter på svar ang. priser.bruker folk dumpventil sammen med slike "store" turboer? kjører i dag uten og syns det funker bra. lyden er drittøff hvertfall!vil en større turbo ta mer skade av å ikke bruke dump? synspunkter? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Løkka performance Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 (edited) Har en kkk k27 .. billig og bra,, 3000 kr. kan lade 450 hk Edited December 13, 2006 by Løkka preformance Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 Larsern; pm-inboksen din er full.. går for en sc50. MÅ jeg bruke dump sammen med denne? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Løkka performance Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 om du må bruke dump ?? det er jo noe du velger selv det,,, dump ventil eller ikke,, er jo det samma det,, hehe.."Fjortis lyd " Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 trodde det skadet turboen å ikke kjøre med dump? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Løkka performance Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Hmm,, i enkelte tillfeller så er det motsatt, Det er resirkulerende dump ventil som sparer turboen for noen krefter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now