Guest RuneR Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Når motor begynner å bli varm så begynner den å fuske og stopper etterhvert helt opp. Dette skjer uavhengig om den står på tomgang eller kjøres med. Kan dette være føleren som gir ecu informasjon om hvor varm motoren er? Hvis den sier at motoren er kaldere enn den er så vil den vel begynne å fuske? Hvor sitter føleren og har noen peil på hva den koster? Har sjekket plugger, pluggledninger, fordelerlokk, coil og rotor. Prøvd en annen mapsensor uten forandring. takknemlig for tips. mvh Rune Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierrra89 Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Når motor begynner å bli varm så begynner den å fuske og stopper etterhvert helt opp. Dette skjer uavhengig om den står på tomgang eller kjøres med. Kan dette være føleren som gir ecu informasjon om hvor varm motoren er? Hvis den sier at motoren er kaldere enn den er så vil den vel begynne å fuske? Hvor sitter føleren og har noen peil på hva den koster? Har sjekket plugger, pluggledninger, fordelerlokk, coil og rotor. Prøvd en annen mapsensor uten forandring. takknemlig for tips. mvh Rune samme problemt som jeg hadde byttet tomgangsregulatoren og da ble den som ny=)=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 samme problemt som jeg hadde byttet tomgangsregulatoren og da ble den som ny=)=) Stoppet bilen mens du kjørte også? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierrra89 Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Stoppet bilen mens du kjørte også? ja stoppet veldig ofte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 ja stoppet veldig ofte Okei... da får jeg teste det imorra. Har heldigvis en annen liggende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 det var litt rart skal ikke ha noe å si hvis tomgangsreg. er defekt når man kjører.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 PRØV Å BYTTE PLUGGER? STÅR BARE SJEKKET HEHE...DE KAN LURE ENN SELV OM DE SER BRA UT Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 tag og afmonter stikket på TPS hvis alt det andet ikke virker.. der kan være vand i stikket.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 PRØV Å BYTTE PLUGGER? STÅR BARE SJEKKET HEHE...DE KAN LURE ENN SELV OM DE SER BRA UT No need to shout... PEder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Update: Har prøvd å bytte tomgangsregulator uten resultat. Plugger er skiftet uten forbedring. Prøvd annen mapsensor. Prøvd å tatt av tpc kontakten uten merkbar forskjell.. Tok av kontakten på motortempføler uten at det hadde noe å bety. Koblet fra lambdasensor uten at det hadde noe å bety. Bilen går som sagt normalt helt til den begynner å bli varm. Begynner å bli litt rådløs nå. Tips mottas med takk. Rune Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 ville nok prøvd enten tempføler eller TPS, grunnen til at du ikke merker noe forskjell med kontakten av er at den kanskje ikke er i orden Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 (edited) ville nok prøvd enten tempføler eller TPS, grunnen til at du ikke merker noe forskjell med kontakten av er at den kanskje ikke er i orden På en måte så er det litt ulogisk også, for hvis den føleren gir feil signaler inn til ecu så burde jo problemet bli borte. Når jeg kobler av kontakten så går bilen like fint som før, men plutselig så oppstår problemet igjen uavhengig om følerene er koblet til eller ikke. Det er tydelig at det er et eller annet annet enn map, tps eller vanntemp. Edited December 12, 2006 by RuneR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Byttet bensinfilter ikveld uten at det hjalp en dritt. Litt lei forden nå gitt.. Grubler endel på hva det kan være, men hvis feks tenningsmodulen hadde vært ødelagt så hadde den ikke startet i det hele tatt eller? Rune Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie-nisse Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 kan være veivsensoren som tuller litt når den blir varm.prøv å bytte den hvis du har mulighet for det! er nesten umulig å måle seg frem til om den er defekt eller ikke. 92 Ford Sierra Cosworth 4x4 96 Ford Mondeo 1,8td 2004 VW Touran 2,0tdi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 hvordan ser pluggene ut da??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fordman Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Har du sjekket lambdasonden? [12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk] [06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016] [05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016] [06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015] [13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn --> solgt mai 2015] [03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013] [03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009] [98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007] [92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006] [93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen] Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraturbo Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 akuratt likt så på sierraen min med ohc motor med automatgir går fint til den blir varm men så stopper den heile veien etter det men der tror eg det er toppakningen da det er olje i vannet. men skal bytte motor og gir med en doch motor og 5 gir manuel. sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Plugger ok. Prøvd å koble av lambda sone uten at det var noe forskjell. Toppakning er ok. Skal prøve en annen veivsensor. Er faktisk den eneste jeg ikke har forsøkt nå. RuneR Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanor Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Plugger ok. Prøvd å koble av lambda sone uten at det var noe forskjell. Toppakning er ok. Skal prøve en annen veivsensor. Er faktisk den eneste jeg ikke har forsøkt nå. RuneR Det å koble vekk sensorer og at du da ikke merker no forskjell betyr ikke at sensoren er i orden. For hvis den ikke virker vil du ikke få no annet resultat om den blir koblet vekk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 jo egentlig skal den gå inn i nødmodus når du kobler vekk en sensor men eldre biler har en tendens til å ikke gjøre dette.. så som sagt over du merker ingen forskjell om du kobler bort noe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RuneR Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 (edited) Plugger ok. Prøvd å koble av lambda sone uten at det var noe forskjell. Toppakning er ok. Skal prøve en annen veivsensor. Er faktisk den eneste jeg ikke har forsøkt nå. RuneR Det å koble vekk sensorer og at du da ikke merker no forskjell betyr ikke at sensoren er i orden. For hvis den ikke virker vil du ikke få no annet resultat om den blir koblet vekk.... Problemet er at bilen fusker ikke hele tiden mens den går, men sporadisk. Og om jeg kobler på eller av lambda sonden eller de andre sensorene så starter den å fuske alikevel. Derfor har jeg dratt slutninger om at de sensorene jeg har prøvd å koble av virker. Har også prøvd annen map, tps, temp sensor. Det skal mye til for at det er noe med de. Bilen skal gå helt fint hvis man kobler ut lambda sonden og det gjør den også, helt til den begynner å fuske. Tror mest på veivsensoren for tiden, men har blitt litt lei sierraen så jeg må bare la det stå ett par dager Rune Edited December 22, 2006 by RuneR Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Plugger ok. Prøvd å koble av lambda sone uten at det var noe forskjell. Toppakning er ok. Skal prøve en annen veivsensor. Er faktisk den eneste jeg ikke har forsøkt nå. RuneR Det å koble vekk sensorer og at du da ikke merker no forskjell betyr ikke at sensoren er i orden. For hvis den ikke virker vil du ikke få no annet resultat om den blir koblet vekk.... Problemet er at bilen fusker ikke hele tiden mens den går, men sporadisk. Og om jeg kobler på eller av lambda sonden eller de andre sensorene så starter den å fuske alikevel. Derfor har jeg dratt slutninger om at de sensorene jeg har prøvd å koble av virker. Har også prøvd annen map, tps, temp sensor. Det skal mye til for at det er noe med de. Bilen skal gå helt fint hvis man kobler ut lambda sonden og det gjør den også, helt til den begynner å fuske. Tror mest på veivsensoren for tiden, men har blitt litt lei sierraen så jeg må bare la det stå ett par dager Rune stikk på verksted å kjør en diagnose test ,visst du har utelukket vann i bensin ???? HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts