Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

har tenkt å kjpe meg ny turbo nå .. hva vil dere anbefale ut av en stage 3 t3 turbo som man får kjøpt på face, eller en t3-t4 hybrid turbo

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

2,5" eksos. åpent filter, chip, trimm kam.. samme type som piper sin t285 t2 kam.. samco slanger så har jeg bestilt ny front mont icr fra face motorsport

dn hybrid turboen hadde sierra cosworth t3 eksos, å escort cosworth t4 innsug, med 360graders keramiske lager..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

jeg kjørte vanlig sierra cos 2wd turbo med .48-eksos og var rimelig fornøyd med denne.

 

personlig syns jeg .48-eksos er akkurat passe på 1.6l rst. den orginale .36 mangler altfor mye top-end, og .63-eksos har altfor mye lag på en 1.6l rst.

Cosworth!

Posted

Som olek sier. Men får du tak i en Turbo fra henholdsvis 80-talls Saab eller Volvo så passer turboen helt uten modifikasjoner :) Har selv en Saab 900 turbo og er storfornøyd :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted (edited)
har tenkt å kjpe meg ny turbo nå .. hva vil dere anbefale ut av en stage 3 t3 turbo som man får kjøpt på face, eller en t3-t4 hybrid turbo

 

Det rette å gjøre er å kjøpe en moderene GT turbo til en 1,6 L motor. Glem alt som har med 4 tall å gjøre. Alt for stort.

 

Garrett GT28RS i retrofit utgave er en god mulighet.

 

Jeg kjenner en som bruker denne:

 

http://www.turboservice.no/SRX300.html

 

på sin 1,6 L og det funker og går skikkelig godt. Kan ikke sammenlignes med T3 turboen han kjørte før.

Garanterer langt over 200 hk. Denne turboen har imidlertid T2 flens, så da må du modifisere og tilpasse, eller skaffe eksosmanifold fra en Fiesta Turbo.

 

Av de to turboene du nevner er steg 3 turboen til FACE ett "uendelig" mye bedre valg enn den andre.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...