Guest _anders Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Ca hvor langt holder en original cosworth clutch? 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 etter min mening så holder den til steg 1 oppsett. kjører du med steg 2/3 vil den slites ganske fort,kommer jo ann på bruken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk2cossie Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 blir vell litt vanskli å svare på noe sånnt, kommer ann på føreren det vell:P "å hvor lang er en fisk?" hehe 86-Vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _anders Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ok, for å si det sånn så når jeg skal ha nærmere 400hk og bruke den litt på bane og til generell dekk-terrorisering så blir den for svak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matta Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Tror at den blir i svakeste laget ja. Anbefaler Alcon six paddle clutch, tåler masse power, eneste minuset er at det er litt sånn on/off feeling. (liten vandring, men en vanesak).Kan og lugge litt av og til, så ikke det beste valget hvis det blir mye bykjøring/køkjøring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 med 400 motorhester må du ha en 6 punkt clutch el lignende ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 har selv alcon 6punkt clutchen i min,ikke no problem m bykjøring mener jeg,kjører til og med gutungen i barnehagen og til å fra jobb med 460 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _anders Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Hvor får jeg kjøpt en slik da? Hadde 4 puck'a sinter i en volvo sugemotor jeg, var ikke ubrukbart i det hele tatt det heller så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 kollewold har vel på lager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 har selv alcon 6punkt clutchen i min,ikke no problem m bykjøring mener jeg,kjører til og med gutungen i barnehagen og til å fra jobb med 460 hk det er da det kalles GATEBIL etter min mening..... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 det er da det kalles GATEBIL etter min mening..... mener bare at går greit å kjøre PENT med det også..hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 face har sikkert på lager, fikk min igår Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 HVORDAN KAN NOEN ANBEFALE 6PUCK CLUTCH TIL 4X4???? original clutch er helt perfekt til litt over 300hester, med andre ord så bør du ha en litt stivere trykkplate og sterkere ORGANISK clutch til 400hester. ellers er det takk og farvel til drivverk.... pluss at du aldri klarer å starte skikkelig om du skal kjøre drag. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 er nesten helt enig med Mark1, eneste er at jeg ville beholdt ny org trykkplate og sterkere rund clutch. Organisk eller hvilket material spiller ikke så mye rolle bare den ikke blir for sterk. Ønske må jo være at clutchen er svakeste punkt på drivverket. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Ønske må jo være at clutchen er svakeste punkt på drivverket. BINGO! WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 han skulle ha 400 hester..regner m han ikke skal ha org drivverk da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _anders Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Jeg skal ha 2wd, men kjøpe en 4wd motor som det sto clutch på, derfor jeg lurer. Men skal nok ha sinterclutch. 4- eller 6 puck Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Kan ALDRI tenke meg du vil ha sinterclutch, men sannsynligvis så vil du ha en clutch med ikke organsik belegg. Du kan stryke sinter da det kun er brukenes i DTM og tilsvarende løp. Kjører du andre blegg som cerametal (kobber/alu) kunstfiber eller lignende så kan bilen brukes til å kjøre med. Det er vel cerametal som brukes både i drag og rally hvor det MÅ slures mye. Den som skal bruke sinter på en gatebil vet ikke hva det er. Og disse er VELDIG sjeldent å oppdrive i paddle-clutch. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Har 6 pucka clutch jeg. fungere helt greit å kjøre med.. Slurer ihvertfall ikke den da. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _anders Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Som sagt, hadde sachs sinterlamell på en volvo motor tidligere. Gikk bra det syntes jeg. Men klart, finnes det noe som holder like bra, men med mer comfort må jo det være gunstig Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 hovden racing: har faktisk aldri sett noen steder der dem selger sinter clutch med pucker. regner da med du har cera metall eller kunstfiber. _anders: er du helt sikker på at du hadde stål lamel. for det er nemelig det sinter er. en spesiel stål lamel. og disse tåler ikke å bli sluret med i det hele tatt. og de er MEGET tynne. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Bremsa 360 hk på std clutch på 2wd, den ga seg etter hvert. Da clutchen ble bytta var svinghjulet blått . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Sinter er bare metoden belegget er festet til kløsjlamellen på, dvs det er sintret fast. De fleste 2-3 plate kløsjene har det.men belegget er nok det samme som paddle lamellene har.Personlig ville jeg gått for en forsterka organisklamell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 6 pad da er da ikke så inn i disse fine utrykka jeg da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 https://www.burtonpower.com/prodpics/large/...lutch%20Kit.jpgDescription: AP RACING CLUTCH KIT: 2WD COSWORTH 6 PADDLE Other Info: 448Nm 330LB/FT TORQUE. SIERRA/SAPPHIRE 2WD >01/90 hva slags cluch er dette, ble anbefalt å kjøpe den jeg, og det gjorde jeg. har ikke kjørt med den enda jeg da men.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now