Guest gatebilmannen Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Jeg vurderer og sperre diffen på bilen min, men hvordan vil dette gå? Kommer dette til og slite mere på bilen altså hjullager og sånt? Det er en på jobben som sier at dette ikke er så smart fordi det vil slite så mye på bilen og ødelegge kjøre egenskapene og svingradius. Er dette sant? Hvordan er det og kjøre med sperra diff? Hva ville dere selv valgt? Håper på raske tilbakemeldinger!! Mvh Allan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Jeg syns du skal høre på han på jobben din for han har rett, men vil målet med dette er å få bilen til å sladde lettere og lingnene kan du bare sette igang ,men regn med å bytte den diffen om ikke lenge Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 sveisa differ tåler masse hester og mye herjing så lenge det er gjort skikkelig.Er bare å gi gass, skriker og subber litt når du skal svinge, og bilen blir en smule overstyrt når det er glatt ute, men litt svinn. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 har kjørt med sveisa på sierra'n i ca 1år nå. Funker greit, men forniger, lager osv blir mere slitt.Understyrer inn og overstyrer når man gir på og får sladd.Overlegent på vinterføre, setter meg ikke fast på den flate plassen uttafor kiwi selvom det er is lengre Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Hvordan er det å kjøre på vinterstid når man ikke vil sladde? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 (edited) du må legge ut bakenden litt, for ellers går det rett fram. på snø og glatt føre Edited December 8, 2006 by RsMuffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
olsen_driver Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Jeg vurderer og sperre diffen på bilen min, men hvordan vil dette gå? Kommer dette til og slite mere på bilen altså hjullager og sånt? Det er en på jobben som sier at dette ikke er så smart fordi det vil slite så mye på bilen og ødelegge kjøre egenskapene og svingradius. Er dette sant? Hvordan er det og kjøre med sperra diff? Hva ville dere selv valgt? Håper på raske tilbakemeldinger!! Mvh Allanen kompis av meg har kjørt med sveisa diff i 2 år nå.foringer blir slitt fortere men skal du ha bilen lenge kan du jo bytte til gule foringer.ryker ikke med mindre de får rift eller liknende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Skaff deg aksel med sperre orginalt isteden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Ikke noe problem å kjøre med sveisa sperre. Sliter endel dekk når det er bart, og kviner godt inne i parkeringshus, ellers er det bare knall Normal kjøring er ikke noe problem. Hadde sperre i 1 år på bruksbilen min, ble brukt hver dag uten problemer. Og når du skal sladde blir den mye enklere å håndtere, for du vet at det slipper på to hjul, du slipper å "kjenne etter" om den slipper på ett eller begge hjula.Framkommeligheten på isete/snøete veier blir ogsåp betydelig bedre. Jeg kom fram på veier jeg ikke hadde sjanse før jeg fikk sveisa sperre, spessielt på ubrøyta veg osv. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Jeg vurderer og sperre diffen på bilen min, men hvordan vil dette gå? Kommer dette til og slite mere på bilen altså hjullager og sånt? Det er en på jobben som sier at dette ikke er så smart fordi det vil slite så mye på bilen og ødelegge kjøre egenskapene og svingradius. Er dette sant? Hvordan er det og kjøre med sperra diff? Hva ville dere selv valgt? Håper på raske tilbakemeldinger!! Mvh Allan hei! du har sikkert sett meg kjøre rundt her i tønsberg, kjører med en blå sierra stv og jeg kjører med sveisa sperre.. funker bra det! er bare en vanesak. men når du først har blitt vant så blir det rått å breise med kontroll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Hva pokker skjedde her da? Noen av postene plutselig forsvant? Admin??? Si ifra hvis du Fjerner noen poster isåfall så jeg ikke går rundt og tror jeg har alzeimer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now