bige Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Snakket med biltilsynet igjen i dag, og de sa at det så greit ut med søknaden.Men de lurte på om jeg kan fremskaffe dokumentasjon på at karoseriet er likt på Sierra sedan og sierra cosworth.Helst fra et autorisert Ford Verksted. Hmm...Får jeg tak i det da? Njaaa.blir vel vanskelig det....Noen som tilfeldigvis har noe mer info anng karosseriene som jeg kan legge fram?Han spurte om delenr på karosseriet fra sierra sedan og Cosworth var samme...Og det er det vel neppe.(har ikke sedan cosworth en plate baki som er sveist fast med masse sveisepungter?) MvhMadsdet er bare en myte med sedan - det har jeg undersøkt med teknisk på ford og det eneste som er forskjeld er en plate fra låsen til feste av spoiler på bakluka .Det er ingen andre dele nr på rå caross sedan / sedan cosw ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Har du brukt delene fra 4x4 en som du sveiste på?, eller bare modifiserte du den oprinnelige? Gjorde du det på begge sider av tunellen?Kun den ene siden, og kappet ut den innsveiste delen fra en 4x4 ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 det er bare en myte med sedan - det har jeg undersøkt med teknisk på ford og det eneste som er forskjeld er en plate fra låsen til feste av spoiler på bakluka .Det er ingen andre dele nr på rå caross sedan / sedan cosw ..... Det var iallefall snakk tidligere om en ekstra avstivning ved demper tårn i bagasjerom.Hadde sub kasse i en ombygd sierra cosworth sedan, denne passet akkurat. Byttet bil, kjøpte en org Cosworth og kassen gikk ikke under hattehylle pga "noe" bygget litt opp ved demper tårnene. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 (edited) Alle sedaner uansett cosworth eller ikke er Likt karosseri. Ta vekk månene framme til driv akslinger er det eneste som må gjøres. De forsterkningene som janna snakker om er 2 vinkler som står i tårn bak og i bagasjerom. Disse er orginal på cosworth,men det er ikke noe krav om at disse må brukes. bare oikke nevn det Men for å godkjenne en ombygd bil må man ikke kopmme over 50% grensen. Har du en 2wd clx kan denne bli kodkjent til 4x4 eller cosworth. Skal du ha 4x4 cosworth må man gjøre det i 2 omganger med biltilsynet... Tragisk.. 2 dørs er vistnok et annet karosseri. Forsterket i ræva og litt etter hva jeg har hørt, men har selv hatt en godkjent ombygd vingebil, så ingenting er umulig.. disse har heller ikke plass til 4x4 kassen-.. Edited January 7, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 du MÅ sveise om gulvet for 4x4.. selv på sedan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matta Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 takker for svar.Har pratet med både biltilsynet og ford, og det ser ut som at det går i orden. Ford må "godkjenne" byggingen,(sjekke delenr osv at alt er tatt fra cosworth) og så får jeg papirer fra ford, og så er det etterkontroll og godkjenning på biltilsynet.Og det er lettere å få godkjenning hos biltilsynet dersom jeg har spurt om "nåde" først, så derfor gjør jeg det i denne rekkefølgen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 morty999: ett 4x4 karross fra vanlig sierra er samme nr på. denne har også større tunnel slik cosworthen har pga 4x4 mellomakslingen frem. matta: enig med deg der. veldig mange som bygger om og ikke får det godkjent, men hadde klart det dersom de hadde gått riktige veien ved å spørre først. mye rar som blir godkjent dersom en gjør det på riktige måten. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 wingdude, er det allt man trenger å gjøre for å få stor nok tunelltil 4x4 kasse? har du et bilde fra før du kappet, skjønte ikke helt vitsen med å bytte bare den biten, eller er det kanskje noe jeg ikke ser der? kanskje litt off topic da men sorry for det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 tommy.w visst du har 4x4 ja.. men ikke som han over mitt forrie inlegg skreiv.. les det han skreiv en gang til så skjønner du.. men ja er det 4x4 fra før så er det likt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 jeg hadde engang en sedan med tunnel som var lik den som var på 4x4 men bilen var en 2wd sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 (edited) tommy.w visst du har 4x4 ja.. men ikke som han over mitt forrie inlegg skreiv.. les det han skreiv en gang til så skjønner du.. men ja er det 4x4 fra før så er det likt... På vinglebil er det ikke plass til fordelingskassen, på sedan 2wd er girkass travers diagonal ene veien (venstre siden bakover og høyre fram) og på 4x4 går den diagonalt andre veien (høyre fram og venstre bak). Så i min orginale 4x4 er festet til 2wd travers framme på høyre side fjernet.. Har vært sånn på dem jeg har sett på vært fall. Så for at jeg kunne bruke t5 kassen i min 4x4 kjører jeg med en sierra dohc gir travers på 4x4 cosworth med 2wd kasse. fordi foringen på denne var lik som t5. En annen ting som og kom på dem siste cosworth'ene er en forsterning rattstammen som er festet i a stolpen, krasj bryter til bensinpumpe framme +++ Edited January 7, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now