CalnoR Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en komplett scorpio 2,9 cosworth og sette over understell og motor i en sierra stv.. men skal ha manuell.. men for at jeg skal klare dette på en helg så må jeg vite nøyaktig hva jeg trenger, som hvilken girkasse(har mt75 fra dohc) og hva ellers jeg trenger? håper noen vet dette! trenger svar ganske kjapt da bilen må hentes fortløpende hvis kjøp.. Chris
Ford Stv Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 dohcen passer ikke. Å hvis bilen er automat a dele bilen må du ha svinghjul i tillegg. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Asil Racing Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 mt 75 2.9 i kassa passer den gjort det før.
CalnoR Posted December 7, 2006 Author Posted December 7, 2006 mt 75 2.9 i kassa passer den gjort det før. det ekke noen av dere i horten der går ann å ta en prat med og høre litt siden jeg vet at blant annet at bent gjorde dette... bor i tønsberg jeg så er jo ikke lange turen..
Asil Racing Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 har jo blitt bygd 3 sånne biler i horten , men vis du kjenner bent så går det ann å ringe han
Cossiman Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 (edited) Jeg har også bygd en slik bil, lurer du på noe kan du sende meg en PM eller legge meg til på msn lista di Edited December 11, 2006 by Cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Ford Stv Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 (edited) Men MT75 dohc og MT75 2.9 er forskjellig i bolt sirkel er det jeg tenkte på. Så hvis delebilen er automat må man ha svinghjul også. Edited December 7, 2006 by Ford Stv Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
CalnoR Posted December 8, 2006 Author Posted December 8, 2006 så med enten type 9 eller mt75 fra v6 så er girkasse i boks! men har hørt noe om at hvis jeg bruker 2.8 svinghjulet vil motoren være mye hissigere?
Guest Erik Braseth Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Da må du finne på noe lurt hvis du skal ha mt75. For 2.8 svinghjul bygger ikke like mye ut som 2.9 svinghjul. Men så finnes det visst to typer 2.9 svinghjul også. Iallefall to forskjellige lengder på svinghjulsboltene.
jcegeland Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 (edited) Kanskje litt offtopic men blir ikke sierra veldig framtung med 2.9 24v?jeg kjører om dagen en Scorpio 2.8i Ghia og den har en tendens til å ville slippe på framhjulenemen har det kanskje mer med dekkene å gjøre?tenker liksom bare at i en liten sierra vil det bare bli mye verre.. den beste balansemessig scorpio jeg har kjørt er faktisk 2.0liter`n noen som vet egenvekta på 24v`n og vekt forskjellen mellom 5.0 v8 mustang motor`n? Edited December 8, 2006 by jcegeland 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt) 85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen) ---------------------------------------- 92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)
morty999 Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 for å sette 2,9i 24v i en sierra trenger du: led nett (motorstyring), girkasse, svinghjul, clutch. girkasse lager i bakant av veiv (VIKTIG), og mellomaksel svinghjul et forskjellig på mt75 og type 9.. du må ha til 2.8 vist du skal ha type 9
Guest Erik Braseth Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Så da ble de 2.9 bilene som var parret med t9 fra fabrikken utstyrt med 2.8 svinghjul? Isåfall har jo jeg 2.8 svinghjul Noen som har bilder av 2.8 svinghjul?
Fresh| Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Nei, T9 og 2,9 svinghjul funker utmerket. Det er andre veien det blir krøll. MT75 med 2,8 svinghjul funker ikke dersom du ikke modifiserer utløserlager armen til å dytte lenger. Nettop pga at 2,8 svinghjulet bygger mindre ut enn 2,9 klarer ikke orginal utløserarm på MT75 å dytte langt nok slik at clutchen frir ut.
CalnoR Posted December 9, 2006 Author Posted December 9, 2006 da skal jeg finne på noe! hehe ekke noen her som har en 2.9 24v til salgs eller vet om en?
HaavardPYA Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Tar man det veivtapp lageret fra 2,9 12v med manuell kasse da eller? Og hvordan blir det med traversen? Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
Count Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Jepp. Skrur bare over traversen fra automatkassa.Jeg gjenga opp hullet til pinnen som utløserarmen vipper på, sveisa på en mutter på pinnen, skrudde den i, og vips, så fikk jeg justerbare clutchutløserarm. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
HaavardPYA Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Travers fra 2,9 12v med MT75 du mener ja?Da ser vel dette greit nok ut? Deler for ombygging av Ford Granada 2,8 PYA med C3 automatisk girkasse til 2,9 24v BOA med MT75 manuell girkasse ¤2,9 24v Cosworth BOA¤MT75 girkasse fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88>¤Svinghjul fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88> med MT75 girkasse¤Veivtapplager fra Ford Scorpio 2,9 12v med MT75 girkasse ¤Clutch fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88> med MT75 girkasse¤Modifisert orginal mellomaksling¤Lednigsnett (ECU) fra Ford Scorpio 2,9 24v¤Ford Granada 2,8i (Bosch K-jetronic MFI) bensintank og bensinpumpe¤Girkasse travers fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88> med MT75 girkasse Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
Peder`n Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Kanskje litt offtopic men blir ikke sierra veldig framtung med 2.9 24v?jeg kjører om dagen en Scorpio 2.8i Ghia og den har en tendens til å ville slippe på framhjulenemen har det kanskje mer med dekkene å gjøre?tenker liksom bare at i en liten sierra vil det bare bli mye verre.. den beste balansemessig scorpio jeg har kjørt er faktisk 2.0liter`n noen som vet egenvekta på 24v`n og vekt forskjellen mellom 5.0 v8 mustang motor`n? Vet ikke nøyaktige tall jeg....men det er ikke SÅÅÅ mange kilo forskjell....mellom en 2,0liter og en 2,8 liter...vet ikke om man skal bry seg mer om det, eller dempere og fjører der forran...liksom...og foringer... Peder
2.8 injection Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 de sier at ohc veier ca 120kg og 2.8 ca 140kg. og 24v toppene veier ca det samme som 2.8 topper, så tror ikke 24v'n er så mange kilo'ene tyngere.men til sammenlikning så sier de at en volvo motor veier 160kg 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
351RS Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 2,8 V6 veier 185 kg. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
CalnoR Posted December 12, 2006 Author Posted December 12, 2006 da har jeg fått ordnet meg en 2,9 24v og manuell kasse! mt75.. har begynt litt overhaling... bytter simeringer i front og bakkant av veiva samt ny viftereim og sjekker litt.. nesten ikke svettet denne.. men stått i litt over et år så jeg bytter små ting av den grunn.. nytt oljefilter og olje blir det:D skal sette denne i stv til helga.. se hvordan det går.. hehe.. da har jeg forhåpentligvis en fin vinterbil:D
HaavardPYA Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Noen som vet om det jeg skrev er alt jeg trenger? Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
CalnoR Posted December 18, 2006 Author Posted December 18, 2006 har nå fått satt motor og gir i bilen.. jobber litt med elnett nå motor sviver rundt ihvertfall og alt ser bra ut
Count Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Travers fra 2,9 12v med MT75 du mener ja?Da ser vel dette greit nok ut? Deler for ombygging av Ford Granada 2,8 PYA med C3 automatisk girkasse til 2,9 24v BOA med MT75 manuell girkasse ¤2,9 24v Cosworth BOA¤MT75 girkasse fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88>¤Svinghjul fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88> med MT75 girkasse¤Veivtapplager fra Ford Scorpio 2,9 12v med MT75 girkasse ¤Clutch fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88> med MT75 girkasse¤Modifisert orginal mellomaksling¤Lednigsnett (ECU) fra Ford Scorpio 2,9 24v¤Ford Granada 2,8i (Bosch K-jetronic MFI) bensintank og bensinpumpe¤Girkasse travers fra Ford Scorpio 2,9 12v 12.88> med MT75 girkasse Bruk traversen som du allerede har i bilen. Hvis det ikke fulgte noen med kassa.Ville vurdert å oppgradere litt bremser i samme slengen.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now