Guest mk III 04 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Det er helt sykt at det nesten ikke er noen biler som leveres med lys i baksetet idag, nesten umulig å sette ungen i barnestol når man ikke ser en dritt.Noen som har montert lys i baksetet på sin mk3???Tenkte jeg skulle gjøre det, sjekket masse lykter men alle er skikkelig stygge.Mulig jeg går for noen blanke sideblinklykter som jeg feller inn i stolpen over beltefestene til baksetet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 mulig det går å felle inn sånne lys som er over solskjermene ??? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Hei.. Ikke noe problem det.. Har gjort det på noen..Bruke samma lampa som du har forran.. Kupe lyset... Tror til og med du får kjøpt den ramma til å feste lampa i taktrekket org på ford..Funker som pokker blir som org.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 har du no bilder av et sånt montert da ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 mente det er standar på MK3 , er på min MK2 ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Hei.. Ikke noe problem det.. Har gjort det på noen..Bruke samma lampa som du har forran.. Kupe lyset... Tror til og med du får kjøpt den ramma til å feste lampa i taktrekket org på ford..Funker som pokker blir som org.. Må man ned med hele taktrekket for å montere dette?Litt kjipt hvis man lager hull hvis det ikke er plass på baksiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 er greit å vippe det ned litt.. må jo uansett tre ledninger over taket så.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Det kommer muligens ann på åssen utstyrsnivå du har tenker jeg..Er det Trend du har??Behøver ikke ned med taktrekket..Er bare å strekke ledninger fram til kupèlyset forran,det trer du med en sveisetråd e.l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 har en trend jeg da , er kun et lys i midten forran , hvilke modeller er det fler lys i da ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Stemmer,,Det er fra Ghia og oppover..Som det er taklys over baksetet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Blir vel som å gjøre det på en MK1 skulle man tro, fant en guide selv om den er på engelsk: Link til sia her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 dette så jo utrolig bra ut, vurderer å gjøre det selv noen andre som har gjort noe slikt? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Noen som har bilde av taket på en giha med taklys? Lyst å se hvordan det ser ut orginalt :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mondeoman Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Jeg har lys over baksetet på min -04 Mondeo Ghia. Har ikke bilde, men det er et likens lys som framme. Også har jeg et over bagasjerommet. Likt det også... Kan ta bilde en dag. Men har du bare ett taklys?? Mine er plassert slik at jeg har ett rett bak speilet, og ett rett over midten av baksetet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Jeg har lys over baksetet på min -04 Mondeo Ghia. Har ikke bilde, men det er et likens lys som framme. Også har jeg et over bagasjerommet. Likt det også... Kan ta bilde en dag. Men har du bare ett taklys?? Mine er plassert slik at jeg har ett rett bak speilet, og ett rett over midten av baksetet. Jeg har et stort lys foran og et litt mindre lys helt bak, samme opplegg på min 96 modell mondeo stv også Hadde vært kjekt med et bilde ja, eventuelt mål på hvor langt det er fra bakluka til senter av lyset over baksetet.Skal dra til ford å bestille lys ihvertfall til min mkIII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NorFoc Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Har samma problemet på focus'en min Noen som har delenummeret på den lampen som hører til focus baki?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Her har jeg tatt et bilde av taklyset jeg har over baksetet i min Mondeo 06 Titanium.Satte på nye typen ST girkule her.. Litt bedre med sølv bakgrunn bak tallene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Her har jeg tatt et bilde av taklyset jeg har over baksetet i min Mondeo 06 Titanium.Satte på nye typen ST girkule her.. Litt bedre med sølv bakgrunn bak tallene.. Flott lampe det der ja, har vært hos Ford idag og best. lampe til min bil også Flott girkule men jeg ser at du ikke har knapp til baklukeåpning ved siden av esp knappen, trodde dette var standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Her har jeg tatt et bilde av taklyset jeg har over baksetet i min Mondeo 06 Titanium.Satte på nye typen ST girkule her.. Litt bedre med sølv bakgrunn bak tallene.. Flott lampe det der ja, har vært hos Ford idag og best. lampe til min bil også Flott girkule men jeg ser at du ikke har knapp til baklukeåpning ved siden av esp knappen, trodde dette var standard. har du delenr på lampa du bestilte ?? tar du bilder av monteringa til oss andre som ikke har lys over baksetet ( enda ) ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Ja,jeg veit at det ikke er baklukeknapp inni..Noen har og andre ikke.. Rare greier..Men tror det ligger ledn.nett klart bak dekselet,så tror jeg skal kjøpe meg en bryter å sette inn.Er jo litt greit med innvendig åpner også.. Også ser det litt bedre ut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Her har jeg tatt et bilde av taklyset jeg har over baksetet i min Mondeo 06 Titanium.Satte på nye typen ST girkule her.. Litt bedre med sølv bakgrunn bak tallene.. Flott lampe det der ja, har vært hos Ford idag og best. lampe til min bil også Flott girkule men jeg ser at du ikke har knapp til baklukeåpning ved siden av esp knappen, trodde dette var standard. har du delenr på lampa du bestilte ?? tar du bilder av monteringa til oss andre som ikke har lys over baksetet ( enda ) ? Vet ikke om jeg monterer selv eller om jeg skal få et verksted til å gjøre det, er litt kjiipt hvis jeg ødelegger taktrekket...Delenr kan jeg gi når lykta kommer, skulle komme man den 18des. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 den er god , bagasje knappen får du kjøpt for ca 375 kr på ford , det er en dobbelknapp så du får med en ny esp knapp . 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Ja,jeg veit at det ikke er baklukeknapp inni..Noen har og andre ikke.. Rare greier..Men tror det ligger ledn.nett klart bak dekselet,så tror jeg skal kjøpe meg en bryter å sette inn.Er jo litt greit med innvendig åpner også.. Også ser det litt bedre ut.. Trenger egentlig ikke den bryteren, jeg har ikke brukt min.Testet den en gang men det er jo lettere å bruke knappen på nøkkelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Veit det,,er dobbelbryter ja..Jo det er kansje sant... Får se hva jeg gjør..Er fin plass å bruke til bryter til dieselvarmeren også.. Tror heller jeg skal vurdere det..Hvis ikke jeg kjøper oppgraderingssett til den, sånn med fjernkontroll da.. En annen sak.. Noen som har trimma dissa TDCI motorene?? Erfaring??Burde kansje være en annen post... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts