Guest cannabiz Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 sierraen min har stoppet hele tiden,og en kompis mente det var forgasseren fordi nesten alle skruene var ødelagte i jengene og en kneekt bensin greie. nå skifta jeg forgasseren til en weber gasser som skulle funke,men nå stopper den oftere,han pratet noe om at jeg burde ha skiftet pakninger og at den får falsk luft nå. noen som hvet hvor jeg får tak i disse pakningene og eller noen andre nyttige tips,så setter jeg pris på det? er det 2 pakninger 1 mellom overdel og underdel og en under gasseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 når stopper den? på tomgang? når du kjører? hvordan er den å starte etter den har stoppet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 når jeg har kjørt ca 10 minutter,da stopper den og starter veldig sjelden før etter 10 minutter.noen ganger før om jeg triller den igang å hivern i 2 gir Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 rensk dyser å sjekk flåttør'n kanskje ??? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 sikkert returen din som er tett.. på innerskjermen din, på sjåførsiden, der er det en "bensinfordeler", finn slangen fra pumpen på blokken, og kople denne rett i forgasseren.. om den fremdeles stopper, da er det ett annet problem, har selv gjort dette på min som har hatt samme symptomer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 dette var ødelagt på den gammle,pluss alle jenger. dennye som er satt på skal vistnok ha vært hundre prosent når jeg fikk den.lurer bare på dette med pakkninger,hva koster de?,hvor mange? hvor får jeg tak i dem? hvordan setter ejg dem på osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 prøv å koble v ekk den retur saken som combatkit sier.. har koblet vekk denne flere ganger.. og den sitter ikke på selve gasseren... den sitter på sjåførsiden i motorrommet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 hvordan skal jeg få koblet vekk denne?synes det er rart at den stopper oftere etter at jeg skiftet gasseren!så jeg trenger ikke pakninger eller?trodde var fordi den fikk falsk luft pga at jeg ikek hadde nye pakkninger jeg,evt hvor får jeg tak i pakninger? biltema? mekonomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 klarer du ikke å lese? 1: Finn bensinpumpen på din høyre side når du står forran bilen og ser på motoren. ligger ved siden av oljefilteret. 2: Følg denne slangen opp til en grå liten tank som har 3 uttak tilsammen. 3: fjern slangeklemmen på slangen fra bensinpumpen oppe ved fordeleren. 4: finn bensinslangen inn på forgasseren. 5: fjern bensinslangen fra forgasseren. 6: slangen fra bensinpumpen koples på forgasseren. 7: sjekk at slangeklemmene sitter ordentlig. 8: start opp.. 9: kjør en tur og se om den stopper.. Edit: om pakningen mellom forgasseren og manifold er gåen, vil den kubbe på tomgang eller lavt turtall.. på turtall vil den suge seg selv tett.. kjøp gjerne flytende pakning på biltema, og gjør rein underside av gasser og oppå manifold, og smør pakningen utover, ikke så myee at det kommer ned i manifold.. stram mutterene sånn passe, ikke for mye.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 takker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 den går dårlig på tomgang i starten,bruker 10 forsøk på å få den til å gå av eg selv på tomgang,tok litt startspray nede v gassern der,hørte ikke noe høyere turtall,så da er det bare å koble ut den bensin trykksregulatoren eller hva det er.er vel ikke noe pakning da eller?forresten trodde bensin pompa satt under bilen v tanken på sierraer jeg? hater at den stopper,tror jeg de fleste som sitter i rushen gjør også,hehe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 sikkert fordi den trenger mer bensin nå for å gå derfor stopper den oftere.. pga større gasser.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 kan ikke huske å ha sett noe bensin pompe nede v oljefilteret akkurat,men kan prøve,hvor skal jeg gjøre av den slangen som går inn til gasseren nå da,bare la den liggeå slenge løst? da spruter detvel bensin utover hele? funnet de 3 slangene,den ene har en helt mongis kobling med noen tynne rød slanger (sikkert luft) som går inn i sånne tjukkere sorte bensin slanger,med hjelp av en masse gaffa tape og tull,lik den som går fra luftfilter boksen til luftfilter "armen". Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 gi meg ett bilde av motorrommet ditt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 fant en sort dings ja som sitter v filteret som det går en slange til,da kobler jeg den til gassern,men hvos skal jeg gjøre a ledningen som gikk til gassern tidligere da? ER EN OHC FORGASSER 2.0 GL MOTOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 en sort dings som er festet med 2 stk 13mm bolter? 1oppe og 1 nede? isåfall er dette pumpen.slangen som går fra gasseren blender du med en bolt eller noe.. kommer lite og ingenting ut av denne under kjøring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Finn den trykkregulatoren på innerskjermen, klipp returen fra den og plugg igjen med en skrue og slangeklemme Andre feil kan være bensinpumpe, dunk på den kraftig å seom det hjelper, eller masse drit på tanken. Og en forgasser som er stått lenge kan trtenge en overgang, sjekke dyser og flottør. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnto Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Går bilen etter den blir skikkelig varm? Sierra forgasserene fryser når det blir kaldt og da vil du oppleve de symptonene du har nå. Prøv å sett på den motorvarmer en stund før du skal kjøre å se om den går som den skal da. Har akuratt samme prob. må min. Fjernet grunnet størrelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 flyter ikke bare over da? det gjorde min...sto å spyla over på tomgang å var helt mongo...men starta inna ti min den da Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 da var feilen fiksa,takk for all hjelpa. det var bare å kjøre bensina fra pompa rett til gassern,den bensin trykks regulatoren elelr hav det avr som var mongis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 var det jeg sa kjøp ett bensinfilter og sett på den slangen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 er det virkelig så vanskelig å prøve slik som vi sier når det er 3-4 stk som sier det samme? har hørt att "troya" har laga en "liten" forklaring på det også må bare le.. sorry men og hvertfall når du kommer etterpå å sier "ja jeg fant problemet.. var bare å fjerne den bensingreia så fiksa jeg alt" når det er 4 stk som har bedt deg gjøre det først? sorry men må le :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 fiksa det fordi jeg fikk hjelp a dere jeg mente,fikk aldri tid til å gjøre det. sorry jeg surra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cannabiz Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 hvor viktig er det å sette bensin filterpå den slangen?hadde tenkt til å vrake bilen i mars så hvis det ikke er veldig viktig så gir jeg ****!tror ikek det skal være så mye dritt i tanken,men hvor viktig er det lissom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RS_Mondeo Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 (edited) Snart et år siden siste innlegg her, men tror jeg har akkurat samme problem. Pluggene var svart som natten, så her er det nok for mye bensin ute å går... Dette med å koble forbi regulatoren, vil ikke forgasseren drukne? Skal ikke denne kutte når motoren ikke har motstand etter så så lang tid, hva med overskuddsbensinen da? Er nå så fly forbannet over dette, at hvis ikke dette funker blir han **** med spiker!! Når det gjelder filter, så er det filter i tanken.. Edited October 10, 2007 by RS_Mondeo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now