Per-joar Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Snart et år siden siste innlegg her, men tror jeg har akkurat samme problem. Pluggene var svart som natten, så her er det nok for mye bensin ute å går... Dette med å koble forbi regulatoren, vil ikke forgasseren drukne? Skal ikke denne kutte når motoren ikke har motstand etter så så lang tid, hva med overskuddsbensinen da? Er nå så fly forbannet over dette, at hvis ikke dette funker blir han **** med spiker!! Når det gjelder filter, så er det filter i tanken.. Gjør som meg, putt is maskin i den, forgasser er jeg lei nå, super bensin som faaaaaan og e så ustabile også, kondens, fryser å slik dritt.HAU. HEHE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Dette med å koble forbi regulatoren, vil ikke forgasseren drukne? Skal ikke denne kutte når motoren ikke har motstand etter så så lang tid, hva med overskuddsbensinen da?Når det gjelder filter, så er det filter i tanken.. forgasseren har et flottør kammer der flottøren kutter tilførselen til kammeret når det er fult og stenger tilførselsrøret ,"regulatoren" er på noen av modelene til ford et fin filter som skal filtrere bort grums fra tanken , når dette filter er tett (oppbrukt) får ikke motoren nok bensin og vil ikke gå ordentlig på tomgang eller på svakt turtall . For å forhindre at dette "grumset" går i forrgasseren når en NÅ går utenom "regulatoren " settes det et bensinfilter på mellom bensinpumpen som sitter på motoren og forgasseren . På litt eldre utgaver av Fordene var ikke slike filter /regulator monter , men en del av Soleks & weber forgasseren var det retur rør fra flottørkammer på forgasseren Men har du problemer med forgassere og må ha nye pakninger & dyser eller membraner Er det meget mulig at du kan få hjelp med oppsettet hos spesialisten på forgasser gjennom opp gjennom tidene Kjell Tore Byman Forgasser-ServiceNiels Carlsens Gate 21 B, 1440 Drøbak90509147 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RS_Mondeo Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Har koblet fordi dette filteret\regulatoren nå, men bilen er ikke blitt så veldig mye bedre. Den går veldig ujevnt på tomgang... skjønner ikke hva det kan være, tenningen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johanness1 Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Ser at det er en som sliter med samma problemet som meg, så slenger meg på hvis det er greit Var ut og test kjørte sierran min OHC mk1 2,0l drev og sladda og lekte meg litt.Også når jeg tråkka på etter på, så fjuska når jeg pressa den litt 40-50 i 3 gir. men det har den alltid gjort, kanskje ikke så rart.Så hadde jeg vell 100+ før jeg brekka( skulle teste brekket)Spant rundt og tråkka på vidre, så skulle jeg gire ned til 2 og legge flat fjøl, så begynte den og fjuske, eller enda mer korekt gikk fram og tilbake som et H****. motor temp var litt over normal.Så prøvde jeg og stoppe bilen, og skulle kjøre i gang på 1 gear. jeg måtte ha full gass, og ruse motorn til over 4000RPM og slippe cluthsen forsiktig og slure lenge helt til det gikk fram over. så giret jeg andre gear og måtte fortsatt ha bånn jern, eller så kan man risikere nakke sleng( ja det var så ille) Den gikk sånn nogelunde mellom 4500-6000 RPM, og først da så gikk det ann og prøve og kjøre bilen, men prøvde alt mulig annen kjøre stil men gikk ikke.. Kanskje dårlig forklart, men kan noen hjelpe meg?? helst via msn vist folk har mulighet. må få kjerra til og gå normalt igjen..:'( Mvh Johanness1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RS_Mondeo Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Du har ikke sprengt motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johanness1 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 jeg har dratt den til 6300 RPM før uten problemer, men bilen starter og går da, men det er som og kjøre en transitt buss med henger og 100 HK suge diesel, skal ta og plukke den ned i morgen og feil søke litt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johanness1 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Fått fiksa det, det var faktisk bare noe så simpel som coilen, den klarte ikke og gi strøm, hvertfall så var det det jeg fant ut når jeg kobla til volt metere og begynte og kjøre, så bare sank den, og gikk opp igjen, testa med en annen, og den holdt jevnt hele tiden, men nå virker bilen igjen, og den går bedre enn noen gang:O takk for alle tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Om motoren din ikke svare kontant ved gass på drag, men henger litt før den øker under kjøring.og bensinforbruke er unormalt høytEr det nok på tide med forgassere rep sett, dvs bytte av dyser membraner og pakninger . Og inne i tenning`s modulen som sitter på venstre innerskjerm så finnes det en vakum membran som skal regulere tenningen , er denne ødelagt vil i motoren henge litt på turtallet etter speeden er sluppet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johanness1 Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 *Opp* Var ute og kjørte i dag, pent og rolig først( hadde bilen full av ting) leverte det, og så min sjanse til og dra på litt, små futkig og bakhjuls trekk, og bmw bak, bedre blir det vell ikke. Merka ikke noe til nøkkinga da, men med en gang jeg slapp gassen, så var bilen umulig og kjøre igjen, har prøvd og kobla bensin slagen direkte, men fortsatt like ille, den går på bånn gass, og da er den så si døv, helt til den nærmerer seg 4000 rpm. frykter at det er noe dritt i veien i røra mine, siden alt dette har begynt etter donuts på park plassen, har riktig nok hul i tanken s¨jeg bare kan fylle halv tank, kan det ha ramla noe inni røra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now