Jump to content

spm om t34


Guest _anders

Recommended Posts

mener slik ca at 350-380 er det som denne er god for!

 

dette er da en standar escort cos turbo, ikke noe slik t43 steg 1-2-3 osv..... de klarer mere

Edited by ford-racing

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

mener slik ca at 350-380 er det som denne er god for!

 

dette er da en standar escort cos turbo, ikke noe slik t43 steg 1-2-3 osv..... de klarer mere

 

 

Det er ofte slik at det er kompressorens kapasitet som begrenser effektuttaktet. Escort Cosworth turboen har en kompressor som heter T50L og denne klarer 43 lbs/min med luft ved ca 1,6 BAR.

 

"420 hk " turboen kalles E46 og klarer til sammenligning maksimalt kun 41 lbs/min med luft ved ca 1,3 BAR.

 

Når det gjelder bremsing og gledestall så er det bremset over 370 hk med en T34 med A/R 0.48 tubinhus både i England og i Sverige og godt over 400 med A/R 0.63 i England.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest _anders

ok, denne er ikke overhalt, men god stand med ikke noe mer slakke enn det skal være. fin og tørr for oljelekkasjer osv. Kan få 5-6000kr da??

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte slik at det er kompressorens kapasitet som begrenser effektuttaktet. Escort Cosworth turboen har en kompressor som heter T50L og denne klarer 43 lbs/min med luft ved ca 1,6 BAR.

 

"420 hk " turboen kalles E46 og klarer til sammenligning maksimalt kun 41 lbs/min med luft ved ca 1,3 BAR.

 

Når det gjelder bremsing og gledestall så er det bremset over 370 hk med en T34 med A/R 0.48 tubinhus både i England og i Sverige og godt over 400 med A/R 0.63 i England.

 

Pelle Væck:

jeg skal bytte oppsett nå. er ute etter ca 370-380 skikkelige hk.

motoren er;

2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.

orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifold

bra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.

alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning.

 

av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. kjører i dag med t3 og 290chip, og syns dette går godt.

 

vil T34 være et bra valg for meg? sammen med hva type dyser og chip?

 

 

andreas

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Pelle Væck:

jeg skal bytte oppsett nå. er ute etter ca 370-380 skikkelige hk.

motoren er;

2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.

orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifold

bra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.

alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning.

 

av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. kjører i dag med t3 og 290chip, og syns dette går godt.

 

vil T34 være et bra valg for meg? sammen med hva type dyser og chip?

andreas

 

Jeg heter verken Pelle eller Finn, men prøver allikevel..

 

Sorte Siemens 550 dyser eller grå Bosch 403 dyser 499cc

400chip

Garrett T34 steg 3 med 63hus :) Da har du en bil som går godt.. kommer tidlig og spinner ut 3.giret uten problem på tørr asfalt :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vil kjøpe en kostbar ærlige 400 hk Sierra Cosworth Gr.A. "T34" turbo med polert og "flowprep" A/R 0.55 TURBINHUS og 2WD manifold? Svært lite brukt og i svært god stand.

 

Fra Pælle Væck :)

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck:

jeg skal bytte oppsett nå. er ute etter ca 370-380 skikkelige hk.

motoren er;

2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.

orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifold

bra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.

alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning.

 

av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. kjører i dag med t3 og 290chip, og syns dette går godt.

 

vil Garrett T34 være et bra valg for meg? sammen med hva type dyser og chip?

andreas

 

Ja, så lenge du har kompresjon på 7 tallet en plass, og vil/må ha en turbo bolt on, så synes jeg at Garrett T34 vil være det. Den har vist seg å fungere godt på Cosworth fra første dag. Personlig synes jeg at det er steg 2 turboen med A/R 0,55 turbinhuset som er tingen, da A/R 0.63 er for trege greier synes jeg.

 

Det som jeg anser som det viktigste er at man skaffer seg chip og dyser som hører sammen. Om du velger de lyseblå 400 dysene og tilhørende chip, eller Siemens dyser og tilhørende chip spiller mindre rolle. 403 Grådysene er ikke min greie.

 

Du skal heller ikke undervurdere en cosworth med grønndyser, selv om effekten ikke er i nærheten av 380 hk.

 

Du sier at du synes at bilen går godt nå, hvor høyt ladetrykk kjører du med?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vil kjøpe en kostbar ærlige 400 hk Sierra Cosworth Gr.A. "T34" turbo med polert og "flowprep" A/R 0.55 TURBINHUS og 2WD manifold? Svært lite brukt og i svært god stand.

 

Fra Pælle Væck :)

 

Hehehe luring du. Denne er byttet bort mot en IRX 450 turbo for lenge siden. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

He he er det.men det du sier om 0.63 eksos at det er for stort sa også Stensbøl når vi bremsa hos han(380hk)han mente noe i området 0.55.Fikk fult ladetrykk 1,6 bar veeeeldig seint.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

He he er det.men det du sier om 0.63 eksos at det er for stort sa også Stensbøl når vi bremsa hos han(380hk)han mente noe i området 0.55.Fikk fult ladetrykk 1,6 bar veeeeldig seint.

 

Det er nok slik det er ja. Jeg mener at A/R 0.63 tilhører og skal stå på T3 turboen. Fikk litt av en overraskelse nå jeg forsøkte.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så lenge du har kompresjon på 7 tallet en plass, og vil/må ha en turbo bolt on, så synes jeg at Garrett T34 vil være det. Den har vist seg å fungere godt på Cosworth fra første dag. Personlig synes jeg at det er steg 2 turboen med A/R 0,55 turbinhuset som er tingen, da A/R 0.63 er for trege greier synes jeg.

 

Det som jeg anser som det viktigste er at man skaffer seg chip og dyser som hører sammen. Om du velger de lyseblå 400 dysene og tilhørende chip, eller Siemens dyser og tilhørende chip spiller mindre rolle. 403 Grådysene er ikke min greie.

 

Du skal heller ikke undervurdere en cosworth med grønndyser, selv om effekten ikke er i nærheten av 380 hk.

 

Du sier at du synes at bilen går godt nå, hvor høyt ladetrykk kjører du med?

 

har du ikke trua på 403 dyser? hvorfor ikke? mener bestemt att sprede bilde og oppbygging er det samme på 400 dysa,de ser på en prikk lik ut iallfall....jeg bruker 403 dyser,og er kjempefornøyd.

Link to comment
Share on other sites

har du ikke trua på 403 dyser? hvorfor ikke? mener bestemt att sprede bilde og oppbygging er det samme på 400 dysa,de ser på en prikk lik ut iallfall....jeg bruker 403 dyser,og er kjempefornøyd.

 

 

Nei, jeg har ikke det. På en Cosworth gatebil blir det som oftest bedre resultater med andre dyser.

 

Fornøyd er noe jeg unner alle å bli, så når du er kjempefornøyd er du i mål og bør ikke endre på noe. :D Jeg tror likevel at du vil bli enda med fonøyd med andre dyser. Jeg presiserer , jeg tror. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Står t34 originalt på 4x4 motorer ja?

 

Kun på Escort Cosworth 92, 93 modell. (og 94?) Originalt turbinhus er A/R 0.63.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så lenge du har kompresjon på 7 tallet en plass, og vil/må ha en turbo bolt on, så synes jeg at Garrett T34 vil være det. Den har vist seg å fungere godt på Cosworth fra første dag. Personlig synes jeg at det er steg 2 turboen med A/R 0,55 turbinhuset som er tingen, da A/R 0.63 er for trege greier synes jeg.

 

Det som jeg anser som det viktigste er at man skaffer seg chip og dyser som hører sammen. Om du velger de lyseblå 400 dysene og tilhørende chip, eller Siemens dyser og tilhørende chip spiller mindre rolle. 403 Grådysene er ikke min greie.

 

Du skal heller ikke undervurdere en cosworth med grønndyser, selv om effekten ikke er i nærheten av 380 hk.

 

Du sier at du synes at bilen går godt nå, hvor høyt ladetrykk kjører du med?

 

er ikke meninga å kuppe tråden, men siden vi er så godt i gang;

 

kompresjonen er orginal. stempla er ikke dreid hvertfall.

 

jeg kjører med ganske tilskrudd actuatorstag, så jeg får vel ladetrykk "seinere" enn optimalt. er ikke helt sikker på akkuratt når; turtellern er litt luggete.

ladetrykk er jeg heller ikke sikker på, men kjører med 3,8bar(maks) bensintrykk. slipper fint på 2. men det er vel fordi jeg får "seint" ladetrykk. er vel rundt 1,1-1,3 en plass.

som sagt bare antakelser. turbomålern funker ikke av en ellerannen grunn?! splitter ny nomad.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...