Guest _anders Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Hvor mye effekt klarer en t34 å henge med til? Og hvor mye er en slik turbo, som er i meget god stand verdt??
Mark1 Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 420 hester?meget god stand = nyoverhalt? 6-7000kr? bare mine tips.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
ford-racing Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 (edited) mener slik ca at 350-380 er det som denne er god for! dette er da en standar escort cos turbo, ikke noe slik t43 steg 1-2-3 osv..... de klarer mere Edited December 5, 2006 by ford-racing "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
RS 1000 Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 mener slik ca at 350-380 er det som denne er god for! dette er da en standar escort cos turbo, ikke noe slik t43 steg 1-2-3 osv..... de klarer mere Det er ofte slik at det er kompressorens kapasitet som begrenser effektuttaktet. Escort Cosworth turboen har en kompressor som heter T50L og denne klarer 43 lbs/min med luft ved ca 1,6 BAR. "420 hk " turboen kalles E46 og klarer til sammenligning maksimalt kun 41 lbs/min med luft ved ca 1,3 BAR. Når det gjelder bremsing og gledestall så er det bremset over 370 hk med en T34 med A/R 0.48 tubinhus både i England og i Sverige og godt over 400 med A/R 0.63 i England. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest _anders Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 ok, denne er ikke overhalt, men god stand med ikke noe mer slakke enn det skal være. fin og tørr for oljelekkasjer osv. Kan få 5-6000kr da??
armani Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 (edited) Det er ofte slik at det er kompressorens kapasitet som begrenser effektuttaktet. Escort Cosworth turboen har en kompressor som heter T50L og denne klarer 43 lbs/min med luft ved ca 1,6 BAR. "420 hk " turboen kalles E46 og klarer til sammenligning maksimalt kun 41 lbs/min med luft ved ca 1,3 BAR. Når det gjelder bremsing og gledestall så er det bremset over 370 hk med en T34 med A/R 0.48 tubinhus både i England og i Sverige og godt over 400 med A/R 0.63 i England. Pelle Væck:jeg skal bytte oppsett nå. er ute etter ca 370-380 skikkelige hk. motoren er; 2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifoldbra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning. av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. kjører i dag med t3 og 290chip, og syns dette går godt. vil T34 være et bra valg for meg? sammen med hva type dyser og chip? andreas Edited December 9, 2006 by armani 2wd sierra cosworth
Guest Hovden Racing Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Pelle Væck:jeg skal bytte oppsett nå. er ute etter ca 370-380 skikkelige hk. motoren er; 2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifoldbra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning. av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. kjører i dag med t3 og 290chip, og syns dette går godt. vil T34 være et bra valg for meg? sammen med hva type dyser og chip?andreas Jeg heter verken Pelle eller Finn, men prøver allikevel.. Sorte Siemens 550 dyser eller grå Bosch 403 dyser 499cc400chipGarrett T34 steg 3 med 63hus Da har du en bil som går godt.. kommer tidlig og spinner ut 3.giret uten problem på tørr asfalt
Bdt Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Noen som vil kjøpe en kostbar ærlige 400 hk Sierra Cosworth Gr.A. "T34" turbo med polert og "flowprep" A/R 0.55 TURBINHUS og 2WD manifold? Svært lite brukt og i svært god stand. Fra Pælle Væck COS it`s WORTH it!
RS 1000 Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Pelle Væck:jeg skal bytte oppsett nå. er ute etter ca 370-380 skikkelige hk. motoren er; 2wd topp - porta, nye styringer løftere, planslipt, freste ventilseter og nyslipte ventiler.orginalt 2wd innsug, 2wd eksosmanifoldbra 205 blokk uten slitekant. org innmat men alt er balansert opp. slipt veiv, normaliserte råder.alle lagre og pakninger samt stempelringer er nytt. såkalt grp.a pakninger overalt inkl. toppakning. av annet ustyr er det rs500ic og 3" mongoose på bilen. kjører i dag med t3 og 290chip, og syns dette går godt. vil Garrett T34 være et bra valg for meg? sammen med hva type dyser og chip?andreas Ja, så lenge du har kompresjon på 7 tallet en plass, og vil/må ha en turbo bolt on, så synes jeg at Garrett T34 vil være det. Den har vist seg å fungere godt på Cosworth fra første dag. Personlig synes jeg at det er steg 2 turboen med A/R 0,55 turbinhuset som er tingen, da A/R 0.63 er for trege greier synes jeg. Det som jeg anser som det viktigste er at man skaffer seg chip og dyser som hører sammen. Om du velger de lyseblå 400 dysene og tilhørende chip, eller Siemens dyser og tilhørende chip spiller mindre rolle. 403 Grådysene er ikke min greie. Du skal heller ikke undervurdere en cosworth med grønndyser, selv om effekten ikke er i nærheten av 380 hk. Du sier at du synes at bilen går godt nå, hvor høyt ladetrykk kjører du med? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RS 1000 Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Noen som vil kjøpe en kostbar ærlige 400 hk Sierra Cosworth Gr.A. "T34" turbo med polert og "flowprep" A/R 0.55 TURBINHUS og 2WD manifold? Svært lite brukt og i svært god stand. Fra Pælle Væck Hehehe luring du. Denne er byttet bort mot en IRX 450 turbo for lenge siden. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Bdt Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 He he er det.men det du sier om 0.63 eksos at det er for stort sa også Stensbøl når vi bremsa hos han(380hk)han mente noe i området 0.55.Fikk fult ladetrykk 1,6 bar veeeeldig seint. COS it`s WORTH it!
RS 1000 Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 He he er det.men det du sier om 0.63 eksos at det er for stort sa også Stensbøl når vi bremsa hos han(380hk)han mente noe i området 0.55.Fikk fult ladetrykk 1,6 bar veeeeldig seint. Det er nok slik det er ja. Jeg mener at A/R 0.63 tilhører og skal stå på T3 turboen. Fikk litt av en overraskelse nå jeg forsøkte. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Jonny.B Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Ja, så lenge du har kompresjon på 7 tallet en plass, og vil/må ha en turbo bolt on, så synes jeg at Garrett T34 vil være det. Den har vist seg å fungere godt på Cosworth fra første dag. Personlig synes jeg at det er steg 2 turboen med A/R 0,55 turbinhuset som er tingen, da A/R 0.63 er for trege greier synes jeg. Det som jeg anser som det viktigste er at man skaffer seg chip og dyser som hører sammen. Om du velger de lyseblå 400 dysene og tilhørende chip, eller Siemens dyser og tilhørende chip spiller mindre rolle. 403 Grådysene er ikke min greie. Du skal heller ikke undervurdere en cosworth med grønndyser, selv om effekten ikke er i nærheten av 380 hk. Du sier at du synes at bilen går godt nå, hvor høyt ladetrykk kjører du med? har du ikke trua på 403 dyser? hvorfor ikke? mener bestemt att sprede bilde og oppbygging er det samme på 400 dysa,de ser på en prikk lik ut iallfall....jeg bruker 403 dyser,og er kjempefornøyd. Prosjekt Electric orange Cossie
RS 1000 Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 har du ikke trua på 403 dyser? hvorfor ikke? mener bestemt att sprede bilde og oppbygging er det samme på 400 dysa,de ser på en prikk lik ut iallfall....jeg bruker 403 dyser,og er kjempefornøyd. Nei, jeg har ikke det. På en Cosworth gatebil blir det som oftest bedre resultater med andre dyser. Fornøyd er noe jeg unner alle å bli, så når du er kjempefornøyd er du i mål og bør ikke endre på noe. Jeg tror likevel at du vil bli enda med fonøyd med andre dyser. Jeg presiserer , jeg tror. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Mark1 Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Står t34 originalt på 4x4 motorer ja?nei WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
RS 1000 Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Står t34 originalt på 4x4 motorer ja? Kun på Escort Cosworth 92, 93 modell. (og 94?) Originalt turbinhus er A/R 0.63. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
armani Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Ja, så lenge du har kompresjon på 7 tallet en plass, og vil/må ha en turbo bolt on, så synes jeg at Garrett T34 vil være det. Den har vist seg å fungere godt på Cosworth fra første dag. Personlig synes jeg at det er steg 2 turboen med A/R 0,55 turbinhuset som er tingen, da A/R 0.63 er for trege greier synes jeg. Det som jeg anser som det viktigste er at man skaffer seg chip og dyser som hører sammen. Om du velger de lyseblå 400 dysene og tilhørende chip, eller Siemens dyser og tilhørende chip spiller mindre rolle. 403 Grådysene er ikke min greie. Du skal heller ikke undervurdere en cosworth med grønndyser, selv om effekten ikke er i nærheten av 380 hk. Du sier at du synes at bilen går godt nå, hvor høyt ladetrykk kjører du med? er ikke meninga å kuppe tråden, men siden vi er så godt i gang; kompresjonen er orginal. stempla er ikke dreid hvertfall. jeg kjører med ganske tilskrudd actuatorstag, så jeg får vel ladetrykk "seinere" enn optimalt. er ikke helt sikker på akkuratt når; turtellern er litt luggete.ladetrykk er jeg heller ikke sikker på, men kjører med 3,8bar(maks) bensintrykk. slipper fint på 2. men det er vel fordi jeg får "seint" ladetrykk. er vel rundt 1,1-1,3 en plass.som sagt bare antakelser. turbomålern funker ikke av en ellerannen grunn?! splitter ny nomad. 2wd sierra cosworth
Guest Alexander P Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Kun på Escort Cosworth 92, 93 modell. (og 94?) Originalt turbinhus er A/R 0.63. T34(5?) modellen ble laget til 06.94
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now