Jump to content

olje retur rst turbo


tuszi

Recommended Posts

er det bare å borre opp å gjenge inn? 13 mm? det er det jeg må ha?

 

edit: kan jeg borre den inn i midten av to lagerbukker isteden for rett ved siden av.

 

hvordan du velger og feste nipplen er opp til det selv og velge, men orginalt så er den pressa inn..

men gjenging er minst like godt, om ikke bedre...

 

og plasseringa av nippelen er nokk slik pga at godse er tykkest der, så man har mest materiale og borre/bearbeide, og plasseringa er så si 100% i forhold til retur slangen...

Link to comment
Share on other sites

hvordan du velger og feste nipplen er opp til det selv og velge, men orginalt så er den pressa inn..

men gjenging er minst like godt, om ikke bedre...

 

og plasseringa av nippelen er nokk slik pga at godse er tykkest der, så man har mest materiale og borre/bearbeide, og plasseringa er så si 100% i forhold til retur slangen...

okey, men er litt skeptisk til å borre i lagerbukken, men vis du sier det går så får se. men returslangen? er det slange eller rør som går ned ditt?

Link to comment
Share on other sites

okey, men er litt skeptisk til å borre i lagerbukken, men vis du sier det går så får se. men returslangen? er det slange eller rør som går ned ditt?

 

det er jo ikke i nærheten av lager bukken en gang, er jo flere cm mellom blokka og selve lager bukken...

det går et rør på ca 3-5cm fra turboen, så er det slange fra røret og ned på blokka...

 

du kan jo altids sveise turbo returen til bunnpanna også, enkelt og ikke minst like greit

Link to comment
Share on other sites

det kan jeg jo :) i toppen ikke sant over olje nivået? og olje til turboen hvor tar jeg den fra?

 

må være over olje nivået ja, men det har man go margin på, bare pass på og sveis inn den på rett side og ikke minst på rett plass, jeg har selv vært vitne til en person måtte sveise om 2-3 ganger pga at han ikke testa bunnpanna på motoren før sveising :rolleyes:

 

og oljen tar du ut fra der olje trykks bryteren står, med ei slik Y forgrening eller lignende, om jeg ikke tar helt feil selges slike på biltema, om gjengene er rett skall jeg ikke si for sikkert, men vertfall, biltema har noe, om ikke har tess og lignende butikker, jeg har muligens også en...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

som hårball sier... husk å TREFFE en plass der du kan få inn på slangen, prøvde selv noen ganger ... før jeg laget hull, men fikk den på til slutt :)

og over oljenivå, jeg vil si helst så langt opp som mulig, tok selv min helt opp i kanten, 13 cm fra høyre om jeg husker riktig,

dette er en MK5 så radiatoren var litt nærmere... ikke helt sikker på hvordan det er på mk4-3

90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4

91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler :D

Link to comment
Share on other sites

Ang oljereturen:

Stikk på skroten å hent et gammelt ventildeksel/rocker cover, og bruk luftenippelen fra denne, og sveis inn denne fra begge sider i bunnpanna. Da har du en enkel og solid oljeretur. Husk å monter så høyt som mulig.

 

Snappet det opp fra passionford :wub:

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...