Vebba Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 (edited) Jeg har store planer om å montere 3liter'n i GL'en min i løpet av vinteren. Har finni en motor som står i en gammel Transit som jeg får til en grei og fin penge. Det jeg lurer litt på er hvordan denne motoren passer over på den girkassa som allerede står i bilen? Noen som vet med sikkerhet om det passer/ikke passer? Ellers noe jeg må passe på? Kom ikke på noe mer å spørre om akkurat nå, men det kommer sikkert flere ting Edited November 27, 2006 by Vebba 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
bcLars1 Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 litt off topic men den transiten den sitter i er det en gammel russebil? med tvilling og diesel front???
2.8 injection Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 hvis jeg ikke tar helt feil så er clutchhuset annerledes til essex motoren 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
351RS Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 Er ikke den i Transit lavkomp med 100 hk ? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Guest 2.0Fordsierra Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 kan jo høre me vassengutane? men d va jo 3liters capri motor
Eirik Vestre Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 (edited) hvis jeg ikke tar helt feil så er clutchhuset annerledes til essex motoren jupp.. essexen er krensen på clutchhus for å sei det på den måtten.. men feilt lyd er det men i transit? etter montert det da eller? edit: ka kasse du har i granadan fra før`?? Edited November 27, 2006 by Eirik Vestre Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
Gess Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Essex og Colognemotoren har forskjellige clutch-hus, boltene passer ikke overens.Har hørt at det skal være mulig å sette clutch-huset fra en essex på en kasse til Cologne, men har aldri prøvd det selv. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Vebba Posted November 28, 2006 Author Posted November 28, 2006 (edited) Transiten er ombygd til 3liter. Var visst en 1,7 som sto i den for mange år siden, så ville de ha noe med litt mer fres i. De fikk taki en skjært motor og fikk gaden og larsen (ford i trondheim) til å borre den opp og bygge opp motoren. Når dette var vet jeg ikke. Men motoren er visst orginalt fra en capri. Men hvis dere mener det skal gå overens, så kan jeg gjøre ett forsøk Lite vits i å prakke over transitkassa tenker jeg? Btw: Bilen motoren er tenkt nedi: Edited November 28, 2006 by Vebba 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
Halvorsens garasje Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 å, fin bil! bare du får på bakfangern da;) Granada er jo så fin bil, håper å få istand min også en vakker dag. Blitt no mer motor? Hvorfor ikke bare en 2.8i da, ikke enklere med en motor som kom i den Granada'n? - Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.Mine prosjekter
Eirik Vestre Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 du må ha andre motorfeste sikkert no.. hadde 3liter granada motorfester men dei er selt.. legg ut bilder av motorn da essexen sparker fra seg i caprin vertfall.. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now