viceguy Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Hvor i landet holder du til da..? Kan by deg 2000 for bilen..Defekt kasse og sprekk i begge topplokk??Syns dette er et skambud på et strøkent karosseri jeg, kan da ikke mene at bilen synker så mye i verdi pga ras på motor og kasse??? Da ville jeg absolutt tatt å fikset den.... i mine øyne er den verdt mere enn noen skarve tusenlapper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Etter mye frem å tilbake så er det nå definitivt slått fast at toppakningen har ryki. (den fremre)Men kansje en ide å bytte begge når man først er i gang. Vannpumpe må også byttes. ja 2000 for en bil som så å si er strøken i karrosseri og påkostet 65000 hittil er vel litt lite he he. Vel nå koster jeg på den 35000 ekstra så for vi satse på at det blir bra.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierrano Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 jeg byttet motor og brukte den samme girkasse, da hadde jeg tatt ut hele rama og loftet opp bilen isteden -ble mye enklere- grunnet til at jeg beholdt den gamle girkassen var at i bilen har pedal clucht med wire og ikke hydraulisk slik det var i den "nye motor". Den nye motor var forresten en Zetec og den gamle en Ohc -eller hva det heter- fungert 100% med den nye. Det som MÅ gjøres etterpå er en full forstillings justering da hele modulen der motoren sitter er også forstillingen festet til. forden i Tønsberg ba meg bestille en EU kontrol og da skulle de justere alt av forstilling og elektronikk samtidig. Å bytte kassen når motoren er ute er enkelt egentlig men som tidligere nevnt så sitter akslene ganske godt men med litt tålmodighet er utrolig hva man får enten inn eller ut har forresten den "nye girkassen" liggans men om noen skulle trenge det. Vannpumpa anbefaler jeg absolut å bytte samtidig da de fleste ganger går topppaksningen pga at pumpa fungerer dårlig -slik var det for den bilen jeg kjøpte med defekt topp pakning men den pakningen hadde blitt byttet tidliger men den satt feil vei.... derfor røk den igjen... og hjalp ikke med ny vann pumpe... Forresten, jeg slittet mye med å få de bakerste skruene i rama og mutterne på baksiden slapp taket så det jeg måtte gjøre var å ta ut teppen innenfra og fjernet dempe matter under pedalene og da kan man se noen lufte riller som må kappes og da kommer man til mutteren.... nye komplet muttere koster rundt 100lappen hos Ford. Skal skjeke om jeg tok noen bilder, som sagt det vanskeligste er å holde styr på alle kabler som går i motorem, og ikke minst slangen, kjøpte Haynes mondeo boka men der er det elendige bilder om hvor de forkjellige vakum slangen er koblet til så merk den god og ta bilder helst! kanskje legge det her i forumet da jeg angret på at jeg ikke tok bilder av dette... da hadde jeg spart mange timer med prøving og diverse.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now