Bdt Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 (edited) Dette er ingen org rs500 men et 909 motorsportkarosseri med rs500 styling...de bilen som er EKTE rs500 er levert i gatebilversjoner med HØYRE ratt. Edited November 27, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 *krangle* Krangle* bilen er hel rå den. en av norges råeste cosworther uten tvil, men gatebil ? NEI norges råeste bil ? NEI Men fullt mulig norges råeste bil i våres øyne som kun ser ett merke dingle foran øynene,, alt annet er vi jo totalt blinde for Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 (edited) Dette er ingen org rs500 men et 909 motorsportkarosseri med rs500 styling...de bilen som er EKTE rs500 er levert i gatebilversjoner med venstre ratt.I mine øyne er dette en ekte rs 500 og. men jeg er med på den. my bad..... litt for kjapp på avtrekkern der Syvers: er ikke blind for ford jeg. fikk sitte på med en porsche 911 carrera 4s i høst på våler, og jeg skjønner godt at du har lyst på porsche rå bil det. men eiern var ikke fornøyd, så han bestilte seg den nye 997 turbo`n. håper jeg får sitte på der og Edited November 27, 2006 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Dette er ingen org rs500 men et 909 motorsportkarosseri med rs500 styling...de bilen som er EKTE rs500 er levert i gatebilversjoner med venstre ratt.du mener høyre ratt vel?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 SÅ HELD SÅGA FRAM Sierra RS cosworth blei skapt ved ein tlifeldighet! ford motorsport var på besøk hos cosworth pga no formel-1 saker.. der fant Stuart Turner (sjef for ford motorsport) ein 2liter pinto motor med 16 ventils topp og turbo!han beit på direkte og RS cosworth blei født, for rally!! i rally var kravet 5000 gate biler for å få den homologisert/godkjent..Ford lagde 5500 vingebiler for å ha 500 ekstra til godkjenningen av ein EVO modell! dem 500 bilene var høgre styrt, og blei bygd om fra vanlige vingebiler på tickford i england håper alle er klar over at dem aller fleste gruppe A RS500 bilene blei kjøpt av dem forskjellige team`a som "byggesett" altså uttafor dem 500 bilene som blei laga for gata! Egentlig så er RS500 en EVOLUTION modell av vanlige RS cosworth homologiseringen tilsa at 500 biler skulle godkjennes/selges som gatebiler) akkurat som RS200 (200 gatebiler spess gruppe B regler) reglene var sånn at ikke bilmerkene skulle få gjøre som dem ville å oppgradere å komme med nye Racing modeller uten at dem hadde vært i mellom strenge homologiserings krav (dette var seff dyrt å tungvint for alle bilmerker)bilen til klypen er en av de få som blei "fjuska" med.. modifiserte hjulhus bakbilen hans kommer fra eggenberger teamet kjent med texaco reklamen) dette blei finni ut på strenge rutine kontroller å bilen blei diskvalifisert!nok om det.. Bilen te klypen er rå, har unik historie men deler desverre ikke stort annet enn dører å utvendige plater med en "vanlig" produksjons RS500.. Det samme gjelder gamle bilen til Aaserud.. Dette var egentlig en RS cosworth rally bil! gå inn på nettsida hans så ser dere sjøl.. bilda av bilen når han henta den.. grønn å hvit uten RS500 styling..! bilen blei oppgradert til evolution i norge å satt på RS500 styling her er det nok bra med skriveleifer men men The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gaultier Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 3 år uten og åpne motoren har jeg hørt etter mine øyne en undervurdert bil, fordi han ikke skrenser for mye så blir han ikke så godt lagt merke til Bygde ikke jenspeed motor til han etter 2004-sesongen da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 jeg skal si meg enig med alle dere som sier at dette ikker er noe ekte rs 500, men vi forbinner jo rs 500 med motorsport så det er vel derfor det er kaldt en rs 500, selv om jeg mener at de bilene er en rs 500 aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Når denne bilen gikk løp i BTCC, blei den da kalt for RS500 eller bare Cosworth ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 jeg unner klypen seieren med hele mitt hjerte,men årets GATEBIL synes jeg kanskje er litt drøyt,dette er rett å slett en fullblods racer bil etter min mening. kanskje gatebil skulle delt det opp i to klasser? en årets gatebil og en årets extreem bil? der kravet i gatebil klassen hadde vært godkjent av biltilsynet osv. med fks 50000kr som premie i hvær klasse.....men grattis til klypen i allefall.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 SÅ HELD SÅGA FRAM Sierra RS cosworth blei skapt ved ein tlifeldighet! ford motorsport var på besøk hos cosworth pga no formel-1 saker.. der fant Stuart Turner (sjef for ford motorsport) ein 2liter pinto motor med 16 ventils topp og turbo!han beit på direkte og RS cosworth blei født, for rally!! i rally var kravet 5000 gate biler for å få den homologisert/godkjent..Ford lagde 5500 vingebiler for å ha 500 ekstra til godkjenningen av ein EVO modell! dem 500 bilene var høgre styrt, og blei bygd om fra vanlige vingebiler på tickford i england håper alle er klar over at dem aller fleste gruppe A RS500 bilene blei kjøpt av dem forskjellige team`a som "byggesett" altså uttafor dem 500 bilene som blei laga for gata! Egentlig så er RS500 en EVOLUTION modell av vanlige RS cosworth homologiseringen tilsa at 500 biler skulle godkjennes/selges som gatebiler) akkurat som RS200 (200 gatebiler spess gruppe B regler) reglene var sånn at ikke bilmerkene skulle få gjøre som dem ville å oppgradere å komme med nye Racing modeller uten at dem hadde vært i mellom strenge homologiserings krav (dette var seff dyrt å tungvint for alle bilmerker)bilen til klypen er en av de få som blei "fjuska" med.. modifiserte hjulhus bakbilen hans kommer fra eggenberger teamet kjent med texaco reklamen) dette blei finni ut på strenge rutine kontroller å bilen blei diskvalifisert!nok om det.. Bilen te klypen er rå, har unik historie men deler desverre ikke stort annet enn dører å utvendige plater med en "vanlig" produksjons RS500.. Det samme gjelder gamle bilen til Aaserud.. Dette var egentlig en RS cosworth rally bil! gå inn på nettsida hans så ser dere sjøl.. bilda av bilen når han henta den.. grønn å hvit uten RS500 styling..! bilen blei oppgradert til evolution i norge å satt på RS500 styling her er det nok bra med skriveleifer men men enig med tommen her..men utvendige plater og slikt, er tynnere enn orginalt på denne sierra`n..pga at den har vært med i btcc(eller hva det heter)..lavere vekt..men en meget rå bil!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169222 står om han i VG også Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169222 står om han i VG også Ikke les ting skrevet av Hanne Hatrem. Man får lyst til å blåse av seg hue Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH-Racing Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 sjekk teksten under bildet av Supraen til Are Ourom...Her er det vel feil bilde til teksten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 formel 1 turbo? Lenge siden overladding ble brukt i formel 1... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Bare en type turbo som orker levere MYE Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 står at det er Vaa sin Supra, den røde..haha! men til dere som sier at dette ikke er/burde vært årets GATEbil...Gatebil i Gatebil-sammenhengen menes jo ikke at den er registrert på hvite skilter som vanlige biler...gatebil er trimma biler som ser bra ut, går fært og kjører bra! det er jo det gatebil går ut på, ikke å ha en bil på hvite skilter!! skulle det vært sånn hadde det ikke vært mange gatebiler i extreme klassen...så når man bruker huet skjønner man godt at den helstrøkne kruttbilen får prisen som årets Gatebil! PS. Bruk huet! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 du mener høyre ratt vel??Jepp det gjør jeg COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 står at det er Vaa sin Supra, den røde..haha! men til dere som sier at dette ikke er/burde vært årets GATEbil...Gatebil i Gatebil-sammenhengen menes jo ikke at den er registrert på hvite skilter som vanlige biler...gatebil er trimma biler som ser bra ut, går fært og kjører bra! det er jo det gatebil går ut på, ikke å ha en bil på hvite skilter!! skulle det vært sånn hadde det ikke vært mange gatebiler i extreme klassen...så når man bruker huet skjønner man godt at den helstrøkne kruttbilen får prisen som årets Gatebil! PS. Bruk huet! hue er det ikke noe problem med her i gården... men til de som arrangerer GATEbil tror jeg det er noe feil med, for en GATE bil, går på hviteskilter og kan brukes hver dag, først da blir det en GATE bil, klypen sin bil en en BANE bil, så egentli skulle det egentli het årets banebil... og ja, prisen er vellfortjent så det holder, men gatebil bør begynne og arrangere slike avstemmelser enten i flere klasser eller kategorier, i mine øyne er en gatebil en bil med hvite skilter osv, ikke en bane bil med show skiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 men til de som arrangerer GATEbil tror jeg det er noe feil med, for en GATE bil, går på hviteskilter og kan brukes hver dag, først da blir det en GATE bil, klypen sin bil en en BANE bil, så egentli skulle det egentli het årets banebil...Leser det slik at var kåring av årets GATEBIL som i konseptet GatebilTREFF/FESTIVAL så de har sitt på det tørre. Er helt fortjent da den er gjennomført, og noe av det finere man ser i GATEBILekstremserien. Årets norske streetlegal gatebil med skilt til normalt bruk det er en annen konkurranse.. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 hue er det ikke noe problem med her i gården... men til de som arrangerer GATEbil tror jeg det er noe feil med, for en GATE bil, går på hviteskilter og kan brukes hver dag, først da blir det en GATE bil, klypen sin bil en en BANE bil, så egentli skulle det egentli het årets banebil... og ja, prisen er vellfortjent så det holder, men gatebil bør begynne og arrangere slike avstemmelser enten i flere klasser eller kategorier, i mine øyne er en gatebil en bil med hvite skilter osv, ikke en bane bil med show skiter Det er ikke GATEbil, men GATEBIL, som er 2 forskjellige ting! Leser det slik at var kåring av årets GATEBIL som i konseptet GatebilTREFF/FESTIVAL så de har sitt på det tørre. Er helt fortjent da den er gjennomført, og noe av det finere man ser i GATEBILekstremserien. Årets norske streetlegal gatebil med skilt til normalt bruk det er en annen konkurranse.. Nettopp! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 O.K da er det jo greit da Er enig i at den fortjener å vinne å greier.. men utgangspunktet GATEBIL var en kamerat jeng som hadde et slags "venners venners" treff på rudskogen, så dem kunne grisekjøre med bruksbilene sine under kontrolerte forhold.. nå er det mer eller mindre et treff for ex rallycross, WRC, å andre typer racer biler som har trippelt opp med effekt. osv.. andre må stå i kø hele dagen..det er vanskelig for folk me "vanlige" biler å komme ut på banen i det hele tatt slik det har blitt nå..MEN... for all del GATEBIL treffa er åleite dem! fantastisk moro å se slike syke biler i aksjon!! Sist jeg hadde med vingbilen til våler på GATEBIL treff fikk eg beskjed om at jeg ikke kom inn på området med en så vanlig bil (orginal 86 vingebil) så jeg måtte parkere bilen min på en stor grusplass.. koselig etter ei ukes klargjøring/polering over hele fjøla Har hørt det der med tynne plater å greier i 909 karosseriet..men sist eg var i england på ford fair var jeg på besøk til en eldre rallytype som hadde et nytt 909 karosseri på lur.Å for det første var det venstre styrt, å skjærmer å slikt var ikke no bløtere en vanlig! jeg spørte, å han sa at det var standar platetykkelser rund baut! han ruggen hviste nok va han prata om for han var i omgangskrets med bla. gamle gutta i ford motorsport+Julian Goodfrey!i garasjen sto det blant annet 2 RS200`r!! den ene var gatebil å den andre var ekte gruppe B rallybil i strøken stand!! jeg veit ikke om han hadde kjøpt rally bilen ny, men navnet hans var sydd inn i orginal setet Han dreiv et stoooort gartneri, åsså kjørte han litt rally vedsia The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 O.K da er det jo greit da Er enig i at den fortjener å vinne å greier.. men utgangspunktet GATEBIL var en kamerat jeng som hadde et slags "venners venners" treff på rudskogen, så dem kunne grisekjøre med bruksbilene sine under kontrolerte forhold.. nå er det mer eller mindre et treff for ex rallycross, WRC, å andre typer racer biler som har trippelt opp med effekt. osv.. andre må stå i kø hele dagen..det er vanskelig for folk me "vanlige" biler å komme ut på banen i det hele tatt slik det har blitt nå..MEN... for all del GATEBIL treffa er åleite dem! fantastisk moro å se slike syke biler i aksjon!! Sist jeg hadde med vingbilen til våler på GATEBIL treff fikk eg beskjed om at jeg ikke kom inn på området med en så vanlig bil (orginal 86 vingebil) så jeg måtte parkere bilen min på en stor grusplass.. koselig etter ei ukes klargjøring/polering over hele fjøla Har hørt det der med tynne plater å greier i 909 karosseriet..men sist eg var i england på ford fair var jeg på besøk til en eldre rallytype som hadde et nytt 909 karosseri på lur.Å for det første var det venstre styrt, å skjærmer å slikt var ikke no bløtere en vanlig! jeg spørte, å han sa at det var standar platetykkelser rund baut! han ruggen hviste nok va han prata om for han var i omgangskrets med bla. gamle gutta i ford motorsport+Julian Goodfrey!i garasjen sto det blant annet 2 RS200`r!! den ene var gatebil å den andre var ekte gruppe B rallybil i strøken stand!! jeg veit ikke om han hadde kjøpt rally bilen ny, men navnet hans var sydd inn i orginal setet Han dreiv et stoooort gartneri, åsså kjørte han litt rally vedsia så du blei nekta å kjøre på banen? eller å stille den ut? vanlig bil my ass! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Begge deler! kjedlig når bilen bak meg sklei rett inn! en heller shabby orginal mx5.. men..greit nok! mazda er jo fantastiske biler heller?? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Nei huff! nå var jeg fæl me japse folket var ikke så vondt ment da The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 ingen som brydde seg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now