Jump to content

Årets Gatebil 2006 er kåret!


RSCoz

Recommended Posts

Dette er ingen org rs500 men et 909 motorsportkarosseri med rs500 styling...de bilen som er EKTE rs500 er levert i gatebilversjoner med HØYRE ratt.

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

*krangle* Krangle* bilen er hel rå den. en av norges råeste cosworther uten tvil, men gatebil ? NEI norges råeste bil ? NEI

 

Men fullt mulig norges råeste bil i våres øyne som kun ser ett merke dingle foran øynene,, alt annet er vi jo totalt blinde for

Link to comment
Share on other sites

Dette er ingen org rs500 men et 909 motorsportkarosseri med rs500 styling...de bilen som er EKTE rs500 er levert i gatebilversjoner med venstre ratt.

I mine øyne er dette en ekte rs 500 og. men jeg er med på den. my bad..... litt for kjapp på avtrekkern der :blush:

Syvers: er ikke blind for ford jeg. fikk sitte på med en porsche 911 carrera 4s i høst på våler, og jeg skjønner godt at du har lyst på porsche :P rå bil det. men eiern var ikke fornøyd, så han bestilte seg den nye 997 turbo`n. håper jeg får sitte på der og :D

Edited by rs200

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

SÅ HELD SÅGA FRAM :D

 

Sierra RS cosworth blei skapt ved ein tlifeldighet! ford motorsport var på besøk hos cosworth pga no formel-1 saker.. der fant Stuart Turner (sjef for ford motorsport) ein 2liter pinto motor med 16 ventils topp og turbo!

han beit på direkte og RS cosworth blei født, for rally!! i rally var kravet 5000 gate biler for å få den homologisert/godkjent..

Ford lagde 5500 vingebiler for å ha 500 ekstra til godkjenningen av ein EVO modell! dem 500 bilene var høgre styrt, og blei bygd om fra vanlige vingebiler på tickford i england

 

håper alle er klar over at dem aller fleste gruppe A RS500 bilene blei kjøpt av dem forskjellige team`a som "byggesett" altså uttafor dem 500 bilene som blei laga for gata!

 

Egentlig så er RS500 en EVOLUTION modell av vanlige RS cosworth homologiseringen tilsa at 500 biler skulle godkjennes/selges som gatebiler) akkurat som RS200 (200 gatebiler spess gruppe B regler)

 

reglene var sånn at ikke bilmerkene skulle få gjøre som dem ville å oppgradere å komme med nye Racing modeller uten at dem hadde vært i mellom strenge homologiserings krav (dette var seff dyrt å tungvint for alle bilmerker)

bilen til klypen er en av de få som blei "fjuska" med.. modifiserte hjulhus bak

bilen hans kommer fra eggenberger teamet kjent med texaco reklamen) dette blei finni ut på strenge rutine kontroller å bilen blei diskvalifisert!

nok om det..

 

Bilen te klypen er rå, har unik historie men deler desverre ikke stort annet enn dører å utvendige plater med en "vanlig" produksjons RS500..

 

Det samme gjelder gamle bilen til Aaserud.. Dette var egentlig en RS cosworth rally bil!

gå inn på nettsida hans så ser dere sjøl.. bilda av bilen når han henta den.. grønn å hvit uten RS500 styling..! bilen blei oppgradert til evolution i norge å satt på RS500 styling :)

her er det nok bra med skriveleifer men men :wub:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Guest Gaultier
3 år uten og åpne motoren har jeg hørt etter mine øyne en undervurdert bil, fordi han ikke skrenser for mye så blir han ikke så godt lagt merke til

 

Bygde ikke jenspeed motor til han etter 2004-sesongen da?

Link to comment
Share on other sites

jeg unner klypen seieren med hele mitt hjerte,men årets GATEBIL synes jeg kanskje er litt drøyt,dette er rett å slett en fullblods racer bil etter min mening. kanskje gatebil skulle delt det opp i to klasser? en årets gatebil og en årets extreem bil? der kravet i gatebil klassen hadde vært godkjent av biltilsynet osv. med fks 50000kr som premie i hvær klasse.....men grattis til klypen i allefall.... :)

Link to comment
Share on other sites

SÅ HELD SÅGA FRAM :D

 

Sierra RS cosworth blei skapt ved ein tlifeldighet! ford motorsport var på besøk hos cosworth pga no formel-1 saker.. der fant Stuart Turner (sjef for ford motorsport) ein 2liter pinto motor med 16 ventils topp og turbo!

han beit på direkte og RS cosworth blei født, for rally!! i rally var kravet 5000 gate biler for å få den homologisert/godkjent..

Ford lagde 5500 vingebiler for å ha 500 ekstra til godkjenningen av ein EVO modell! dem 500 bilene var høgre styrt, og blei bygd om fra vanlige vingebiler på tickford i england

 

håper alle er klar over at dem aller fleste gruppe A RS500 bilene blei kjøpt av dem forskjellige team`a som "byggesett" altså uttafor dem 500 bilene som blei laga for gata!

 

Egentlig så er RS500 en EVOLUTION modell av vanlige RS cosworth homologiseringen tilsa at 500 biler skulle godkjennes/selges som gatebiler) akkurat som RS200 (200 gatebiler spess gruppe B regler)

 

reglene var sånn at ikke bilmerkene skulle få gjøre som dem ville å oppgradere å komme med nye Racing modeller uten at dem hadde vært i mellom strenge homologiserings krav (dette var seff dyrt å tungvint for alle bilmerker)

bilen til klypen er en av de få som blei "fjuska" med.. modifiserte hjulhus bak

bilen hans kommer fra eggenberger teamet kjent med texaco reklamen) dette blei finni ut på strenge rutine kontroller å bilen blei diskvalifisert!

nok om det..

 

Bilen te klypen er rå, har unik historie men deler desverre ikke stort annet enn dører å utvendige plater med en "vanlig" produksjons RS500..

 

Det samme gjelder gamle bilen til Aaserud.. Dette var egentlig en RS cosworth rally bil!

gå inn på nettsida hans så ser dere sjøl.. bilda av bilen når han henta den.. grønn å hvit uten RS500 styling..! bilen blei oppgradert til evolution i norge å satt på RS500 styling :)

her er det nok bra med skriveleifer men men :wub:

 

 

 

enig med tommen her..men utvendige plater og slikt, er tynnere enn orginalt på denne sierra`n..pga at den har vært med i btcc(eller hva det heter)..lavere vekt..men en meget rå bil!!:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

står at det er Vaa sin Supra, den røde..haha!

 

men til dere som sier at dette ikke er/burde vært årets GATEbil...Gatebil i Gatebil-sammenhengen menes jo ikke at den er registrert på hvite skilter som vanlige biler...gatebil er trimma biler som ser bra ut, går fært og kjører bra! det er jo det gatebil går ut på, ikke å ha en bil på hvite skilter!! skulle det vært sånn hadde det ikke vært mange gatebiler i extreme klassen...så når man bruker huet skjønner man godt at den helstrøkne kruttbilen får prisen som årets Gatebil!

 

PS. Bruk huet! :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

står at det er Vaa sin Supra, den røde..haha!

 

men til dere som sier at dette ikke er/burde vært årets GATEbil...Gatebil i Gatebil-sammenhengen menes jo ikke at den er registrert på hvite skilter som vanlige biler...gatebil er trimma biler som ser bra ut, går fært og kjører bra! det er jo det gatebil går ut på, ikke å ha en bil på hvite skilter!! skulle det vært sånn hadde det ikke vært mange gatebiler i extreme klassen...så når man bruker huet skjønner man godt at den helstrøkne kruttbilen får prisen som årets Gatebil!

 

PS. Bruk huet! :)

 

hue er det ikke noe problem med her i gården...

men til de som arrangerer GATEbil tror jeg det er noe feil med, for en GATE bil, går på hviteskilter og kan brukes hver dag, først da blir det en GATE bil, klypen sin bil en en BANE bil, så egentli skulle det egentli het årets banebil...

 

og ja, prisen er vellfortjent så det holder, men gatebil bør begynne og arrangere slike avstemmelser enten i flere klasser eller kategorier, i mine øyne er en gatebil en bil med hvite skilter osv, ikke en bane bil med show skiter :P

Link to comment
Share on other sites

men til de som arrangerer GATEbil tror jeg det er noe feil med, for en GATE bil, går på hviteskilter og kan brukes hver dag, først da blir det en GATE bil, klypen sin bil en en BANE bil, så egentli skulle det egentli het årets banebil...

Leser det slik at var kåring av årets GATEBIL som i konseptet GatebilTREFF/FESTIVAL så de har sitt på det tørre. Er helt fortjent da den er gjennomført, og noe av det finere man ser i GATEBILekstremserien.

 

Årets norske streetlegal gatebil med skilt til normalt bruk det er en annen konkurranse..

Link to comment
Share on other sites

hue er det ikke noe problem med her i gården...

men til de som arrangerer GATEbil tror jeg det er noe feil med, for en GATE bil, går på hviteskilter og kan brukes hver dag, først da blir det en GATE bil, klypen sin bil en en BANE bil, så egentli skulle det egentli het årets banebil...

 

og ja, prisen er vellfortjent så det holder, men gatebil bør begynne og arrangere slike avstemmelser enten i flere klasser eller kategorier, i mine øyne er en gatebil en bil med hvite skilter osv, ikke en bane bil med show skiter :P

 

Det er ikke GATEbil, men GATEBIL, som er 2 forskjellige ting!

 

Leser det slik at var kåring av årets GATEBIL som i konseptet GatebilTREFF/FESTIVAL så de har sitt på det tørre. Er helt fortjent da den er gjennomført, og noe av det finere man ser i GATEBILekstremserien.

 

Årets norske streetlegal gatebil med skilt til normalt bruk det er en annen konkurranse..

 

Nettopp!

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

O.K da er det jo greit da :)

 

Er enig i at den fortjener å vinne å greier.. men utgangspunktet GATEBIL var en kamerat jeng som hadde et slags "venners venners" treff på rudskogen, så dem kunne grisekjøre med bruksbilene sine under kontrolerte forhold.. nå er det mer eller mindre et treff for ex rallycross, WRC, å andre typer racer biler som har trippelt opp med effekt. osv.. andre må stå i kø hele dagen..

det er vanskelig for folk me "vanlige" biler å komme ut på banen i det hele tatt slik det har blitt nå..

MEN... for all del GATEBIL treffa er åleite dem! fantastisk moro å se slike syke biler i aksjon!!

 

Sist jeg hadde med vingbilen til våler på GATEBIL treff fikk eg beskjed om at jeg ikke kom inn på området med en så vanlig bil (orginal 86 vingebil) så jeg måtte parkere bilen min på en stor grusplass.. koselig etter ei ukes klargjøring/polering over hele fjøla <_<

 

Har hørt det der med tynne plater å greier i 909 karosseriet..

men sist eg var i england på ford fair var jeg på besøk til en eldre rallytype som hadde et nytt 909 karosseri på lur.

Å for det første var det venstre styrt, å skjærmer å slikt var ikke no bløtere en vanlig! jeg spørte, å han sa at det var standar platetykkelser rund baut! han ruggen hviste nok va han prata om for han var i omgangskrets med bla. gamle gutta i ford motorsport+Julian Goodfrey!

i garasjen sto det blant annet 2 RS200`r!! den ene var gatebil å den andre var ekte gruppe B rallybil i strøken stand!! jeg veit ikke om han hadde kjøpt rally bilen ny, men navnet hans var sydd inn i orginal setet :ph34r:

Han dreiv et stoooort gartneri, åsså kjørte han litt rally vedsia :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

O.K da er det jo greit da :)

 

Er enig i at den fortjener å vinne å greier.. men utgangspunktet GATEBIL var en kamerat jeng som hadde et slags "venners venners" treff på rudskogen, så dem kunne grisekjøre med bruksbilene sine under kontrolerte forhold.. nå er det mer eller mindre et treff for ex rallycross, WRC, å andre typer racer biler som har trippelt opp med effekt. osv.. andre må stå i kø hele dagen..

det er vanskelig for folk me "vanlige" biler å komme ut på banen i det hele tatt slik det har blitt nå..

MEN... for all del GATEBIL treffa er åleite dem! fantastisk moro å se slike syke biler i aksjon!!

 

Sist jeg hadde med vingbilen til våler på GATEBIL treff fikk eg beskjed om at jeg ikke kom inn på området med en så vanlig bil (orginal 86 vingebil) så jeg måtte parkere bilen min på en stor grusplass.. koselig etter ei ukes klargjøring/polering over hele fjøla <_<

 

Har hørt det der med tynne plater å greier i 909 karosseriet..

men sist eg var i england på ford fair var jeg på besøk til en eldre rallytype som hadde et nytt 909 karosseri på lur.

Å for det første var det venstre styrt, å skjærmer å slikt var ikke no bløtere en vanlig! jeg spørte, å han sa at det var standar platetykkelser rund baut! han ruggen hviste nok va han prata om for han var i omgangskrets med bla. gamle gutta i ford motorsport+Julian Goodfrey!

i garasjen sto det blant annet 2 RS200`r!! den ene var gatebil å den andre var ekte gruppe B rallybil i strøken stand!! jeg veit ikke om han hadde kjøpt rally bilen ny, men navnet hans var sydd inn i orginal setet :ph34r:

Han dreiv et stoooort gartneri, åsså kjørte han litt rally vedsia :D

 

så du blei nekta å kjøre på banen? eller å stille den ut?

 

vanlig bil my ass!

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...