Jump to content

motor


Cuzzler

Recommended Posts

Ser mye ang dette med bytte av motor i escorter, men ser ikke noe svar på om det jeg vil.

Om jeg skulle sutte en 2.0 ztec motor i min escort 1.6 efi .... trenger jeg da å bytte ledningsnett?

evt bare motor ledningsnett? girkasse , må den byttes?

 

håper noen har kunskaper om dette :)

90.mod Ford Sierra Cosworth 4x4

91.mod MK5 - Escort 1.6 efi Turbo intercooler :D

Link to comment
Share on other sites

På www.buronpower.com så har dem alle deler til 2.0 zetec (ZVH) blokk konvertering av 1.6 CVH.

men jeg har ikke hørt om så mange som har gjort det da rett og slett ingen som har gjort det.

burton power skriver i katalogen sin:

We also stock all you need to perform the ZVH bottom end conversion, which will give you a 2.0 litre Zetec bottom end and the potential to go beyond for true monster power.

da slipper du å bytte lednings nett i hvertfall. jeg har kjøpt mye deler der i fra og dem er seriøse. firma ligger i england. de har alt av deler til ford :D

Link to comment
Share on other sites

det finnes mange svar på et slikt spørsmål...

 

Men kan bynne øverst jeg..

 

det med motorstyring, den enkleste og mest jalla løsningen vill jo være og kjøre 2 liter`n på 1,6 styringa, og håpe på at det går bra ei lita stund... men på escort så er vell elnettet og motornettet sammen i et, så er ikke så enkelt og kvitte seg med motorstringa, men det som kan gjøres er og bare gjømme bort den orginale og slenge i motorstyringa fra 2 liter`n det skall være separat etter det jeg har lest meg fram til, vertfall på 1,8 escort... mondeo er jeg litt usikker på...

 

og skall du kvitte deg med orginale 1,6 motorstyringa, må du forberede deg på og klippe og lime en del, samt få litt problemer med og få alle lys og utstyr til og funke som det skall, "jeg prøvde det på rs turbo nettet mitt" ble litt hodebry, men langt fra noe problem, bare splitte opp nettet og ta seg god til når man klipper...

 

når det kommer til girkasse alternativ så har du flere... du kan bruke den orginale cvh kassa, med da må du ha 1,8 zetec svinghjul og girkasse shims.. og muligens bunnpanne og sil og peilepinne, spørs hvordan du kjør det med eksos anlegget ol..

 

men du kan også kjøre på orginal 1,8 zetec kasse, må gjøre samme mod`ene på motor"bunnpanne,sil,shims,peilepinne,svinghjul" for at det skall passe...

 

MTX kassa som står på 2,0 motoren kan du OGSÅ bruke :P

men dette blir det en god del mods på vill jeg tro, vertfall er det slik på mk4 escort, da må det spesialbestilles drivaksler, kappe og sveise litt i motor rummet,mode giroverføring OL, men igjen så kom jo rs2000 med mtx kasse, så visst du klarer og oppdrive noe sånt så skall det vell gå som kuk i kano =)

Link to comment
Share on other sites

På www.buronpower.com så har dem alle deler til 2.0 zetec (ZVH) blokk konvertering av 1.6 CVH.

men jeg har ikke hørt om så mange som har gjort det da rett og slett ingen som har gjort det.

burton power skriver i katalogen sin:

We also stock all you need to perform the ZVH bottom end conversion, which will give you a 2.0 litre Zetec bottom end and the potential to go beyond for true monster power.

da slipper du å bytte lednings nett i hvertfall. jeg har kjøpt mye deler der i fra og dem er seriøse. firma ligger i england. de har alt av deler til ford :D

 

jeg, rs-racing og abn0rmal her på forumet er i fullgang med zvh turbo motorer =) er vell ingen her til lands som jeg har hørt om, som har en oppe og går ennå da..

Men er på god vei med min, 2,0 med smidd bunndel og full pakke, rs-racing driver med en 2,1 liter med smidde stempler OL og abn0rmal har en 1,8 liter med dreide stempler som skall testes...

 

 

men skulle jeg valgt på nytt skulle jeg gått for 16ventiler i stede... men blir morro og se hva man klarer og få ut av den sure 8ventilers topper fra før krigern :P

 

og skall man bygge zvh så kreves det en god del ombygging, nesten enklere med 16ventiler, for det første må vann pumpe tilpasses med ei plate, olje retur må lages, veivhus ventilasjon må mekkes,orginale veivhus ventilasjon må blokkes, og man trenger svinghjul,girkasse shims,oljepumpe, sil og bunnpanne fra 1,8 liters zetec`n.. men morro og teste noe nytt uansett =)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...