ford Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Overhalt motoren på sierran nå. Når bilen går på tomgang, kjører sakte eller bremser på gira så ryker det blått, ryker mye! Ryker ikke under pådrag.Det som er gjort er hona blokk, nye stempler, ny "480hk" turbo, olje pumpe, grå dyser+++ Det er vel ikke normalt at det ryker så j***g mye? http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=23758 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 i mine øre høres det ut som at tettingene i turboen er gåen... ny brukt turbo, eller helt ny fra leverandør? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 24, 2006 Author Share Posted November 24, 2006 i mine øre høres det ut som at tettingene i turboen er gåen... ny brukt turbo, eller helt ny fra leverandør?Helt ny fra leverandør Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 dra å bytt den Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 ventiltetninger? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 ventiltetninger?ventil tetninger høres ut som en god teori.enten det eller stempelfjører.kan være en ventil tetning som har løsna også da.det skjedde på min gamle bil.med nyoverhalt motor.hadde ikke fått satt ventil tetninga skikkelig ned på sete sitt..så den poppa opp.dritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 nye stempler å bare honing? mmmm,det funker skjelden på cosworth....ble blokka målt i syl? Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 nye stempler å bare honing? mmmm,det funker skjelden på cosworth....ble blokka målt i syl?Det er Jenspeed som har hona blokka + at vi kjøpte stempler hos han. Han var ovaraska at syl var runde og ikke ovale Så bunn på motor skal være bra! Og toppen overhalte jens for ca 1 år siden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Har skrudd litt nå, det er mye olje i slangen fra turbo til intercooler, men ikke i slangen til innsuget, og slangene ble vasket godt før det ble montert. Så oljen i slangen er "ny"... Har også tatt opp pluggene og plugg 4 er full av olje/bensin (lukter bensin av den)... Se bildet under.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 knekt stempelring/oljering ved montering kanskje? Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 knekt stempelring/oljering ved montering kanskje?Kan jo være det, men det er null trykk i veivhuset (veivhus slangene ligger løse og er lufting fra topp og bunn) ikke antydning til olje/damp i slangene. Har kjørt med knekte stempelringer før og vet hvordan det blåser ut fra veivhuset Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Etter noe mer skruing så ser vi at turboen ikke var skrudd godt nok sammen, er olje på panseret over turboen så har spruta litt da. skal etterstramme toppen også, Håper det hjelper litt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 What!? Turboen ikke godt nok skrudd sammen. Helt ny fra leverandør? Hvam, hva hvor? Nå kan turboen være skadet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Hvis det er en turbonetics blir det helt sikkert ikke noe problem i forhold til garanti osv i hvertfall, i motsetning til andre leverandører.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Jaja, nå er småproblemene som er nevnt over her "glemt". Kjørte bilen en tur i kveld og nå sitter vi med en sprengt radiator og vann i olja og olje i vannet.. moro at bilen går i en uke når vi har skrudd siden juli Så det blir mer skruing nå gitt, for ikke f**n om en gammal sierra skal vinne over meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Vi har lakt inn noen bilder Her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 La sierraen vinne og selg hele bilen, det gjorde jeg har ikke vært møkkette på fingra etter den dro, bare setter meg inn i nybil og kooser meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 La sierraen vinne og selg hele bilen, det gjorde jeg har ikke vært møkkette på fingra etter den dro, bare setter meg inn i nybil og kooser megHar brukt for mye penger på den til og gjøre det. Og når bilen først funker er det en konge bil og kjøre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now