Jump to content

Ryker blått


ford

Recommended Posts

Overhalt motoren på sierran nå. Når bilen går på tomgang, kjører sakte eller bremser på gira så ryker det blått, ryker mye! Ryker ikke under pådrag.

Det som er gjort er hona blokk, nye stempler, ny "480hk" turbo, olje pumpe, grå dyser+++

Det er vel ikke normalt at det ryker så j***g mye?

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=23758

Link to comment
Share on other sites

ventiltetninger?

ventil tetninger høres ut som en god teori.

enten det eller stempelfjører.

kan være en ventil tetning som har løsna også da.det skjedde på min gamle bil.med nyoverhalt motor.hadde ikke fått satt ventil tetninga skikkelig ned på sete sitt..så den poppa opp.dritt

Link to comment
Share on other sites

nye stempler å bare honing? mmmm,det funker skjelden på cosworth....ble blokka målt i syl?

Det er Jenspeed som har hona blokka + at vi kjøpte stempler hos han. Han var ovaraska at syl var runde og ikke ovale :) Så bunn på motor skal være bra!

Og toppen overhalte jens for ca 1 år siden..

Link to comment
Share on other sites

Har skrudd litt nå, det er mye olje i slangen fra turbo til intercooler, men ikke i slangen til innsuget, og slangene ble vasket godt før det ble montert. Så oljen i slangen er "ny"... Har også tatt opp pluggene og plugg 4 er full av olje/bensin (lukter bensin av den)... Se bildet under..

 

Link to comment
Share on other sites

knekt stempelring/oljering ved montering kanskje?

Kan jo være det, men det er null trykk i veivhuset (veivhus slangene ligger løse og er lufting fra topp og bunn) ikke antydning til olje/damp i slangene. Har kjørt med knekte stempelringer før og vet hvordan det blåser ut fra veivhuset :P

Link to comment
Share on other sites

What!?

Turboen ikke godt nok skrudd sammen. Helt ny fra leverandør? Hvam, hva hvor? Nå kan turboen være skadet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, nå er småproblemene som er nevnt over her "glemt". Kjørte bilen en tur i kveld og nå sitter vi med en sprengt radiator og vann i olja og olje i vannet.. moro at bilen går i en uke når vi har skrudd siden juli :rolleyes:

Så det blir mer skruing nå gitt, for ikke f**n om en gammal sierra skal vinne over meg :)

Link to comment
Share on other sites

La sierraen vinne og selg hele bilen, det gjorde jeg :) har ikke vært møkkette på fingra etter den dro, bare setter meg inn i nybil og kooser meg

Har brukt for mye penger på den til og gjøre det. Og når bilen først funker er det en konge bil og kjøre!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...