kimsa Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Ja, da var det på en igjen med fuktig vær. Da lever min bil sitt eget liv. Jeg snakker om bensinforbruk på 2,5L per mil, dårlig drag, ujavn gange, motor stopp og startproblemer. Den stopper i kryss, og drar som om du kjører med camping vogn, det rykker og går dåårilg. Har hatt bilen i 2 år og 3 måneder, og den har vært slik siden jeg kjøpte den. ALt av følere og filtere i motoren er byttet, og da mener jeg ALT. Ellers blir olje byttet regelmessig med 5000km i intervall. HVA ER GALT MED MIN MONDEO???? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 når du sier alt.. inkluderer det også luftmassemåleren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 24, 2006 Author Share Posted November 24, 2006 når du sier alt.. inkluderer det også luftmassemåleren?Jepp, den er byttet også, termostat, alt av lambedaer, aner ikke hvor mange, men alle er byttet. hjernen eller hva det nå heter er også kontrollert av ford Du ser, til sammen har bilen stått på værksted i ca 12 døgn, hvis jeg legger sammen timene, men fortsatt har ingen funnet problemet Om våren ( ved store temperaturskifter, par grader om morgenen og 20 om dagen ) kan også motoren kutte helt, så det føles som noen tramper på bremsen i en halvt sekkund før den kommer att. Da river den løs hjulene når den kommer att. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Har du sett nedi luftfilteret da? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 24, 2006 Author Share Posted November 24, 2006 Har du sett nedi luftfilteret da?Jepp, det blir renset hver gang jeg bytter olje, det vil si 4 ganger i året, samler seg av og til noen blader der nede som er gode å bli kvitt! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Sykt rart da.. Tror muligens Mondeon min sliter med noe av det samme? Bruker noe ****** med bensin, noen ganger drar den godt (Når det f.eks er knusktørt ute, og da snakker jeg tørre veier og blå himmel) og andre ganger dårlig (Når det høljer ned eller er vått på bakken), men har ikke vært borti at bilen plutselig stopper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 24, 2006 Author Share Posted November 24, 2006 Sykt rart da.. Tror muligens Mondeon min sliter med noe av det samme? Bruker noe ****** med bensin, noen ganger drar den godt (Når det f.eks er knusktørt ute, og da snakker jeg tørre veier og blå himmel) og andre ganger dårlig (Når det høljer ned eller er vått på bakken), men har ikke vært borti at bilen plutselig stopper.Kan i hvertfall ikke la den stå og gå på tomgang. Rygget akkurat bilen i garagen. (kl.20:53) starten den, og lot den gå kanskje 10 sek før jeg satt den i reversj, da stoppet den nesten, alt av lys og slik slukket, som om jeg kvelte den, men den berget seg selv, spørs om noe sjåk eller noe slo inn. Er 1 minus på Lillehammer hvor jeg bor nå! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Hvorfor ikke betale 800 kr å få en diagnose test på ford Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZikkZakk Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 skulle tro det va gjort ettersom bilen har vært inne til sammen 12døgn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 (edited) Nei egentlig ikke for er det et ford veksted vi snakker om her, hadde dem ikke bare bytta en hel masse ting, fordi dem trodde det var det eller det da hadde dem feilsøkt/diagnostisert bilen, noe som dette tilfelle ikke virker som jeg gjort, og 12 dager på verksted ? det virker jo også litt mye, men men skal ikke sitte her å tråkke noe verksted eller mekanikkere på tæra ;) Edited November 24, 2006 by Cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Bilen har vært på mitt lokale ford værksted 3 ganger. På toyota hvor bilen ble kjøpt brukt 9 ganger, på en annet værksted som er spesialister på bil elektronikk 3 ganger, og på noen andre lokale værksteder 5 ganger. Diagnosetest er kjørt hos ford 1 gang, hos toyota 1 gang, og hos det værkstedet som har spesiallisert seg på elektronikk 2 ganger! Nå har jeg gitt opp!!!! Skal prøve å bytte fordeler når jeg får tid, har hørt det er en svakhet på mk1 at denne kan lekke! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 eh, problemer på forumet? .p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Det er ikke bare noe så lett som kondens i tanken da? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Sorry 'Mk1-Sindre' Men alle sånne elementære ting har jeg liksom sjekket ut før jeg har latt bilen stå på værksted og koste meg omtrent 20 000 i arbeidstimer og deler. Hadde det vært kondens i tanken så ville det vært fikset. Men det kan være kondens i fordeleren, og det har jeg tenkt til å sjekke ut snart. Fordeleren på disse bielne har en tendens til å sprekke under og ta inn vann. Da blir det overslag mellom pluggene. Det er jo en kjenns hjerning at har det først kommer bann inn en plass, så blir det gjerne kondens der ved temperaturforskjeller. Derfor kan dette være problemet. Håper jeg og jenta mi kan få det fint igjen, vhis jeg bare finner ut hvordan jeg skal tenne henne skikkelig Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 hahaha =)Men det hørtes faktisk jevlig aktuelt ut det du sier der=) ikke dumt.hva koster en ny fordeler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 hahaha =)Men det hørtes faktisk jevlig aktuelt ut det du sier der=) ikke dumt.hva koster en ny fordeler? Aner ikke hva den koster, men den finner jeg ut over jul, har ikke tid til å styre med det nå før eksamen! Du kan jo sjekke du, tror det skal være en grei ting å skifte Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 eh, problemer på forumet? .pEr du som er for hissig til å poste Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Er du som er for hissig til å poste BRa med entusiasme da Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now