Jump to content

værsjuke


kimsa

Recommended Posts

Ja, da var det på en igjen med fuktig vær. Da lever min bil sitt eget liv. Jeg snakker om bensinforbruk på 2,5L per mil, dårlig drag, ujavn gange, motor stopp og startproblemer. Den stopper i kryss, og drar som om du kjører med camping vogn, det rykker og går dåårilg.

 

Har hatt bilen i 2 år og 3 måneder, og den har vært slik siden jeg kjøpte den. ALt av følere og filtere i motoren er byttet, og da mener jeg ALT. Ellers blir olje byttet regelmessig med 5000km i intervall.

 

HVA ER GALT MED MIN MONDEO???? :(

Link to comment
Share on other sites

når du sier alt.. inkluderer det også luftmassemåleren?

Jepp, den er byttet også, termostat, alt av lambedaer, aner ikke hvor mange, men alle er byttet. hjernen eller hva det nå heter er også kontrollert av ford

 

Du ser, til sammen har bilen stått på værksted i ca 12 døgn, hvis jeg legger sammen timene, men fortsatt har ingen funnet problemet

 

Om våren ( ved store temperaturskifter, par grader om morgenen og 20 om dagen ) kan også motoren kutte helt, så det føles som noen tramper på bremsen i en halvt sekkund før den kommer att. Da river den løs hjulene når den kommer att.

Link to comment
Share on other sites

Sykt rart da.. Tror muligens Mondeon min sliter med noe av det samme? Bruker noe ****** med bensin, noen ganger drar den godt (Når det f.eks er knusktørt ute, og da snakker jeg tørre veier og blå himmel) og andre ganger dårlig (Når det høljer ned eller er vått på bakken), men har ikke vært borti at bilen plutselig stopper.

Link to comment
Share on other sites

Sykt rart da.. Tror muligens Mondeon min sliter med noe av det samme? Bruker noe ****** med bensin, noen ganger drar den godt (Når det f.eks er knusktørt ute, og da snakker jeg tørre veier og blå himmel) og andre ganger dårlig (Når det høljer ned eller er vått på bakken), men har ikke vært borti at bilen plutselig stopper.

Kan i hvertfall ikke la den stå og gå på tomgang. Rygget akkurat bilen i garagen. (kl.20:53) starten den, og lot den gå kanskje 10 sek før jeg satt den i reversj, da stoppet den nesten, alt av lys og slik slukket, som om jeg kvelte den, men den berget seg selv, spørs om noe sjåk eller noe slo inn. Er 1 minus på Lillehammer hvor jeg bor nå!

Link to comment
Share on other sites

Nei egentlig ikke for er det et ford veksted vi snakker om her, hadde dem ikke bare bytta en hel masse ting, fordi dem trodde det var det eller det da hadde dem feilsøkt/diagnostisert bilen, noe som dette tilfelle ikke virker som jeg gjort, og 12 dager på verksted ? det virker jo også litt mye, men men skal ikke sitte her å tråkke noe verksted eller mekanikkere på tæra ;) ;) ;)

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Bilen har vært på mitt lokale ford værksted 3 ganger. På toyota hvor bilen ble kjøpt brukt 9 ganger, på en annet værksted som er spesialister på bil elektronikk 3 ganger, og på noen andre lokale værksteder 5 ganger. Diagnosetest er kjørt hos ford 1 gang, hos toyota 1 gang, og hos det værkstedet som har spesiallisert seg på elektronikk 2 ganger!

 

Nå har jeg gitt opp!!!!

 

Skal prøve å bytte fordeler når jeg får tid, har hørt det er en svakhet på mk1 at denne kan lekke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..

Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.

Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.

Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.

Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.

Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.

Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)

Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.

Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene ;)

Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..

Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.

Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.

Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.

Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.

Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.

Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)

Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.

Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene ;)

Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..

Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.

Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.

Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.

Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.

Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.

Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)

Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.

Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene ;)

Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt de probleme du nevner her, har skrevet en del om det i diverse poster..

Problemer med nykking ++ og at bilen går dårligere osv, når det var på det verstre så stopte min bil og i kryss osv, veldig ustabil.

Spesielt dette med at motoren kutter helt i et tiendelssekund for så og komme tilbake for fult husker jeg godt. Jeg har prøvt forskjellige ting men jeg vet faktisk ikke hva som gjor at det forsvant.

Akkurat nå går bilen helt perfekt, ingenting tull og motoren går som ei kule.

Har egentlig ikke byttet noe særlig heller, LMM ble byttet etter problemene var vekke.

Sånn ellers har jeg vel byttet plugger, pluggledninger, bensinfilter.

Så har jeg gått over vakuum systemet litt, har vel alltid trudd at di vakuum dingsene på torpedoveggen har vert dau, men har aldri bytta noe. og nå går jo bilen fint så ikke vet jeg. slangen til EGR-ventilen står også på..(før når denne stod i så nykka bilen endel på 2-3k rpm, nå er det vekke)

Kan jo nevne at jeg var borti slik dyserens osv ei stunn, helte på 2-3 flasker. Bilen ble IHVERTFALL ikke bedre mens det holdt på men noe må jo gjort utslaget siden den er ok nå.

Dette hjelper deg jo ikke særlig men nå vet du ihvertfall at du ikke er alene ;)

Sånn ellers kjører jeg ALDRI motoren hardt før den er skikkelig varm, men etter det så får den virkelig smake turtall, sånn har det alltid vert og denføles kanonfrisk ut=)=)

Link to comment
Share on other sites

Sorry 'Mk1-Sindre' Men alle sånne elementære ting har jeg liksom sjekket ut før jeg har latt bilen stå på værksted og koste meg omtrent 20 000 i arbeidstimer og deler. Hadde det vært kondens i tanken så ville det vært fikset.

 

 

Men det kan være kondens i fordeleren, og det har jeg tenkt til å sjekke ut snart. Fordeleren på disse bielne har en tendens til å sprekke under og ta inn vann. Da blir det overslag mellom pluggene. Det er jo en kjenns hjerning at har det først kommer bann inn en plass, så blir det gjerne kondens der ved temperaturforskjeller. Derfor kan dette være problemet.

 

Håper jeg og jenta mi kan få det fint igjen, vhis jeg bare finner ut hvordan jeg skal tenne henne skikkelig :lol: :P :blush: :wub:

Link to comment
Share on other sites

hahaha =)

Men det hørtes faktisk jevlig aktuelt ut det du sier der=) ikke dumt.

hva koster en ny fordeler? :)

Aner ikke hva den koster, men den finner jeg ut over jul, har ikke tid til å styre med det nå før eksamen!

 

Du kan jo sjekke du, tror det skal være en grei ting å skifte

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...