Ford Power Posted December 4, 2004 Posted December 4, 2004 Får vel slenge meg med i gjengen Jeg har en 1985 Granada 2,8 GL med 5 trinns girkasse som nå står til oppussing.Planene er å få poleoretanforinger rundt hele bilen, forsterket bremsene, forsterket karosseriet, ny lakk å lure nedi en 351 Cleveland V8. Bilder:Bilde 1Bilde 2Bilde 3 T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
Guest JvhCossie Posted December 4, 2004 Posted December 4, 2004 **** azz... Hadde en grisefeit Mk1 S2 en gang men finner ikke noen bilder av den...
Gran Posted December 4, 2004 Posted December 4, 2004 82 Granada Ghia. Helt grei stand, endel bulker fra forrige eier Ikke for mye rust, selv om det er litt. Planer: Borret 0.30" 302 motor.Overhales nå, topper fra 65 289HP.Ganske orginal enda, men det skal oppgraderes senere. Poly foringer kommer, den er senket, stiv som ****, men spørs om den ikke blir noe lav med V8 og de fjørene. Rusten skal sveises, og bilen skal lakkes. Hvis alt går etter planen, til neste sommer. Da er det bare intreøret som "Henger og slenger" litt, noen har røkt i det ene setet mitt (brent hull), litt småpirk rundt om. Bilder av bilen og motoren Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
TurboX Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 Dette ser bra ut! Kult med v8. Hvor kjøper man slikt? Det med interiøret, kjøp setetrekk bak og bøttestoler fram EDIT: Slikt = V8 -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Granadamaster 2,9ighia Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 Gå inn på denne siden klikk på brukte deler:http://www.northstar.no/De leverer 5,0HO EFI 225hk på bestilling fra usa med alt du trenger utenom gearkasse koster den 12000kr levert fredrikstad, med 5-trinns kasse+ mellomaksel koster dette 15000kr.Rimelige priser+ at motorene er ikke gått mer enn ca 100000km. Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
TurboX Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 Se der ja Hvordan tar dette seg ut i Capri'en? tung? trenger jeg girboks også? Koster de mye? var interessant dette -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Gran Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 Dette ser bra ut! Kult med v8. Hvor kjøper man slikt? Det med interiøret, kjøp setetrekk bak og bøttestoler fram EDIT: Slikt = V8hehe, hvis det blir bøttestoler skal det være orginale recaro stoler.Setetrekk? Fysj å fy! Har akkurat kastet ut 4 lag med den dritten! Jeg har betalte 5000 for motoren min, da startet den. med girkasse, dog automat.Overhalt for ca 7500. V8 er ikke så dyrt som folk skal ha det til. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
TurboX Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 V8 er ikke så dyrt som folk skal ha det til. Jeg også har fått intrykk av det nå -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Gran Posted December 13, 2004 Posted December 13, 2004 V8 er ikke så dyrt som folk skal ha det til.Jeg også har fått intrykk av det nå Bra! Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
TurboX Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 Hva koster det å dra ut 300hk da? eller..la oss si 400 Tenkte jeg skulle bygge om til skiver helt rundt, men trenger jeg det da? Eller går det på 2.8i understell? snakk om capri her, hvis du ikke har fått med deg det Blir det veeeldig framtungt, eller blir det ok vekt? Kan jeg bruke deler av 2.8i ledningsnett? Ble mange spørsmål her... Takker for svar -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest ZeroCool Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 hey det du trenger til å sette nedi en v8...du trenger 2,8i understell.2,8i bremser forran å bak..trenger ikke vere skiver bake.en 302 trenger du ca 8 12 tusen..da har du MASSE HK å masse dreiemoment. 450 550 hk..ca..skifte til 4ports innsug 4 ports forgasser wassere kam 55 60hk bare der osv osv..med en 302 så blir den ca 100kg tyngre fremme..
TurboX Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 var sånn 302 HO efi jeg tenkte på da, der er det vel ikke gassere? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
TurboX Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 5,0 HO Fuel Injection roller cam motorer. Brukte komplette motorer med original harness og computer etc. Dette sto på northstar, men det visste du vel allerede. Er dette ei aluminiumsblokk? Er litt opptatt av vekt -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Ford Power Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 Ta en titt her Hadde vært fett å bygd seg en sånn motor i en Granada, spesielt en 429 Boss.Alt i aluminium T4's! Helping fat people accelerate since 1982! Husmo Speedshop
Granadamaster 2,9ighia Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 5,0 HO Fuel Injection roller cam motorer. Brukte komplette motorer med original harness og computer etc. Dette sto på northstar, men det visste du vel allerede. Er dette ei aluminiumsblokk? Er litt opptatt av vekt 5,0 HO fuel injection roller cam motorer veier 208kg dette er ca 40-50kg mer enn 2,8i motoren, altså bilen din kommer til å veie ca 48kg mer foran enn vanlig. V6 motoren veier ca 180kg ifølge ombbyggingspapiret jeg har hjemme.Noe du kan redusere betraktelig med å kjøpe alu topper og innsug, vet ikke så mye om denne motoren enda, men tror ikke det er ei alu blokk nei.Du får kjøpt dobbelt så store dyser til injection anllegget som holder til masse hk!!!!!++++Dette er en litt mer moderne motor enn de forgasser motorene som sto i mustang, den har rulle kam og rulle vipper som sørger for minimalt med slitasje, samt et bensinforbruk som ikke er helt på bærtur!Håper du blei litt klokere nå? Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
Granadamaster 2,9ighia Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 5,0 HO Fuel Injection roller cam motorer. Brukte komplette motorer med original harness og computer etc. Dette sto på northstar, men det visste du vel allerede. Er dette ei aluminiumsblokk? Er litt opptatt av vekt 5,0 HO fuel injection roller cam motorer veier 208kg dette er ca 40-50kg mer enn 2,8i motoren, altså bilen din kommer til å veie ca 48kg mer foran enn vanlig. V6 motoren veier ca 180kg ifølge ombbyggingspapiret jeg har hjemme.Noe du kan redusere betraktelig med å kjøpe alu topper og innsug, vet ikke så mye om denne motoren enda, men tror ikke det er ei alu blokk nei.Du får kjøpt dobbelt så store dyser til injection anllegget som holder til masse hk!!!!!++++Dette er en litt mer moderne motor enn de forgasser motorene som sto i mustang, den har rulle kam og rulle vipper som sørger for minimalt med slitasje, samt et bensinforbruk som ikke er helt på bærtur!Håper du blei litt klokere nå? mente 160kg på vekt på v6 motor. Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
TurboX Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 5,0 HO Fuel Injection roller cam motorer. Brukte komplette motorer med original harness og computer etc. Dette sto på northstar, men det visste du vel allerede. Er dette ei aluminiumsblokk? Er litt opptatt av vekt 5,0 HO fuel injection roller cam motorer veier 208kg dette er ca 40-50kg mer enn 2,8i motoren, altså bilen din kommer til å veie ca 48kg mer foran enn vanlig. V6 motoren veier ca 180kg ifølge ombbyggingspapiret jeg har hjemme.Noe du kan redusere betraktelig med å kjøpe alu topper og innsug, vet ikke så mye om denne motoren enda, men tror ikke det er ei alu blokk nei.Du får kjøpt dobbelt så store dyser til injection anllegget som holder til masse hk!!!!!++++Dette er en litt mer moderne motor enn de forgasser motorene som sto i mustang, den har rulle kam og rulle vipper som sørger for minimalt med slitasje, samt et bensinforbruk som ikke er helt på bærtur!Håper du blei litt klokere nå? mente 160kg på vekt på v6 motor. dette hjalp mye Hva med ledningsnett? bruke det fra 2.8i? Må jeg gjøre noe spesielt med bremsene hvis jeg trimmer, trenger vel ikke gjøre noe mer enn 2.8i understell med orginal 302? Og til slutt hvor for jeg tak i v8 motorfester? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Granadamaster 2,9ighia Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 De selger motorfester til granada for 1100kr, vet ikke om disse passer på capri, men er ganske sikker på det.cc parts ålesund tlf er:ccparts i ålesund her er nr til Tommy Eide.han er daglig leder.41325107Ellers lurte jeg på?GKN UNICARDEN, er det noen som har noe nøyaktig mål på hvor mye mellomaksel fra ford mustang 1988- og nyere må bli korta inn for å passe?Lednigsnett kan du bruke det originale fra 2,8i å så må du nok plugge i noen ekstra ledninger her og der, men jobber for å få tak i oversikten på ledningsnettet til 302HO efi 5,0.Oppdateringer kommer ettehvert.mvh. Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
GulenPower Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 er ikkje det mulig og flytte girkassa bak då ? har ikkje magnor mydland gjort det på granadaen sin? kva som evt. må gjerast då?
Gran Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 5,0 HO Fuel Injection roller cam motorer. Brukte komplette motorer med original harness og computer etc. Dette sto på northstar, men det visste du vel allerede. Er dette ei aluminiumsblokk? Er litt opptatt av vekt Dette er lite sansynlig en alu motor, mener de ligger litt høyere i pris. Men som sagt, du tjener mye vektmessigt på og bytte topper og innsug. En av toppene mine veier 18.5Kg..Innsuget er enda tyngre. Og når du tenker på bremser så tenker biltilsynet på vekta, ikke så mye om hk/nm. Såklart, du får neppe 1000hk godkjent med de orginale bremsene.300 går sikkert greit hvis du ikke går så mye opp i vekt. Motorfester er vel greiest om du lager selv eller får noen til å lage de for deg, da får du de som du vil ha, og motoren der du vil.I en capri er det vel best og få motoren lengst muligt bak, kjøper du fester er det kanskje 10 cm med klaring fra motor til karossen, det er for mye, det skal ikke være mer en AKKURAT klaring GulenPower: For og flytte girkassen bak må du vel flytte motoren også?Hva magnor har gjort veit ikke jeg, men hvis du har peiling på hva du gjør kan du jo flytte torpedo veggen litt bak. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
TurboX Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 Hvis det er som du sier gran, er det bare å hive neddi en v8? trenger ikke å gjøre noe med bremsene? de henger seg ikke opp i att det er innsprøytning da, det er jo ikke det på de gamle mustangmotorene...? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Gran Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 Hvis det er som du sier gran, er det bare å hive neddi en v8? trenger ikke å gjøre noe med bremsene? de henger seg ikke opp i att det er innsprøytning da, det er jo ikke det på de gamle mustangmotorene...? Hvis du har bremser/understell fra 2.8 så er det "bare" og hive neddi V8, såfremt vektøkningen ikke blir for stor, og de på ditt biltilsyn ikke er hestkuker. Innsprøytninga ser de neppe på som noe minus, heller pluss, da den bruker mindre bensin og utslippene er vel noe mindre også. Kan hende de krever at du bytter fjører og dempere, men de orginale skal være godkjente, men lav blir den.. Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...
GulenPower Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 GulenPower: For og flytte girkassen bak må du vel flytte motoren også?Hva magnor har gjort veit ikke jeg, men hvis du har peiling på hva du gjør kan du jo flytte torpedo veggen litt bak.Gear: Ford E4OD first edition levert av Rats m/10" converter m/lockup og overdrive som kan brukes på alle gear, elektonisk. Montert under baksetet for bedre vektfordeling. kopiert frå ei side om bilen. og som alle har sett så står jo motoren hans framme. så eg lurer på om noken veit korleis du gjer det?
Granadamaster 2,9ighia Posted December 14, 2004 Posted December 14, 2004 Tror ikke jeg skal begynne å dille med det nei......Vet iallefall at magnor mykland kjører stiv bakaksel ford 9" med en helsikkes diffsperre, er vel mye enklere å bygge gearkassa bak når du har stiv bakaksel.Huff og fysj, det er en skam å kjøre uten uavhengig bakstilling..... Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
GulenPower Posted December 15, 2004 Posted December 15, 2004 Tror ikke jeg skal begynne å dille med det nei......Vet iallefall at magnor mykland kjører stiv bakaksel ford 9" med en helsikkes diffsperre, er vel mye enklere å bygge gearkassa bak når du har stiv bakaksel.Huff og fysj, det er en skam å kjøre uten uavhengig bakstilling..... feil. han køyre me ein 9" Ford bakaksling som han har bygd om til delt bakaksling. http://www.r-a-c-e-r-s.net/Bilder/Fotoalbum/index.htm
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now