Guest alieu Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Hei, da er jeg blitt en av fordgutta. har som sagt kjøpt meg en focus rs. henter den fra tyskland og får den neste torsdag. skal kjøpe nytt eksosanlegg og filterkit. hva skal jeg kjøpe? (lyd er viktig!) har blitt fortalt at mongoose sitt eksosanlegg er bra? kan det lønne seg å kjøpe slikt fra tyskland? kan få det inn tollfritt med gratis frakt også skal jeg ha hvite felger på sommerhjula. lurer på compomotive eller OZ. finnes det andre felger som kan passe bra på bilen? (helst hvite) noe annet jeg burde gjøre? bilen er senket 30mm foran og 25mm bak
Guest vegeto Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 grattis med ny bil . sån skal jeg å ha når jeg blir "stor" . eller st . 18"compomotive mo er fett på focus
Karlsen^ Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Gratulerer med fet bil! Sparte mye av å ta den inn fra tyskland? Personlig synes jeg OZ superleggera felgene kler rs`n veldig godt. Blir skam rått med 18/19" av disse og passe med senk.Bare se her
Kindher Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 hva pris kommer denne på ferdig tolla å momsa med norske skilter? 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Guest Mike Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Før du reiser opp fra Tyskland, ville jeg ha handla og satt på alt der nede før du reiste opp igjen?
JHS Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Kjøp deg Superchip BlueFin! OZ Superleggera er ikke og få tak i lengre, gått ut av produksjon. Priser kan vel folk regne ut selv ved og finne en bil på mobile.de og regne avgifter på toll.no Trenger ikke være geni for og gjøre det.... Jeg ville kjøpt 8x19" nye typen Compomotive MO Legg ut noen bilder av bilen da vel...
vinge86 Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 superleggera er byttet ut med ultraleggera bare... er vell nesten lik "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
JHS Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 superleggera er byttet ut med ultraleggera bare... er vell nesten likNoen forandringer ja, men er jo ikke noe fornuftig størrelser på de i 4x108...
ford-racing Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 oi oi, ja som jhs sier her,kjøp bluefinn!!, kjpe seg ultra legera ja! meget fine felger ,type 8x19. må ha 19 på den, resten er viner felger, hehe "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Desperado Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Gratulerer med ny bil! har selv sikla lenge på en rs, men lommboka har en tendens til å knipe igjen når jeg tråler på nettet;) Tror det hadde blitt kult med comp felger, det gir vel det raaly utseendet i hvertfall jeg syntes bilen burde ha, også trenger du vel litt bensin penger? Mvh
JHS Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 oi oi, ja som jhs sier her,kjøp bluefinn!!, kjpe seg ultra legera ja! meget fine felger ,type 8x19. må ha 19 på den, resten er viner felger, heheDu får ikke Ultraleggera i 8x19" 4x108
Guest alieu Posted November 23, 2006 Posted November 23, 2006 takk, takk kjøper ikke noe ''jap crap'', vet du, roger. sånn som visse andre har gjort neida... har du link til noen av de engelske sidene? JHS, hvor får man tak i superchip bluefinn og hvem kan sette dette på? pris? (er ny i gamet, så har ikke allverdens peil) kommer mest sannsynlig til å gå for compomotive mo felger, men finner ikke 19'' på kollevold sine nettsider. finns det altså? som dere sier, kan 18'' bli litt smått. men er litt sugen på oz superturismo wrc felger hvis det er mulig å få tak i de? slenger ut noen bilder når jeg har fått bilen mvhalex
Trond_V Posted November 23, 2006 Posted November 23, 2006 Pumabuild i UK selger. http://www.pumabuild.co.uk/catalog/default...80772ea6e5acdf4 Har kjøpt litt ting og tang av de før, og fremstår for meg som en seriøs aktør i markedet. Får kjapp tilbakemelding viss de har problemer med å skaffe varene. Det fikk ihvertfall jeg sist da jeg kjøpte fjørbeinstag hos de. da kunne de ikke skaffe OMP sitt produkt, og sendte istedet ett dyrere justerbart stag fra Sparco til samme pris. Fikk mail med valg om å å det nevnte staget,eller kanselere bestillingen, og få pengene igjen. Snakk med NorFoc her inne. Han har bluefin i dieselFocusen sin. Han har nok ett tips eller to når det gjelder installasjon. slik jeg har forstått det så er det relativt enkelt å gjøre det., beregnet for montering av kjøperen selv.
Guest Compom Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 Vel.., Grattis igjen, Alex. Gleder meg til å prøve den!
JHS Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 takk, takk kjøper ikke noe ''jap crap'', vet du, roger. sånn som visse andre har gjort neida... har du link til noen av de engelske sidene? JHS, hvor får man tak i superchip bluefinn og hvem kan sette dette på? pris? (er ny i gamet, så har ikke allverdens peil) kommer mest sannsynlig til å gå for compomotive mo felger, men finner ikke 19'' på kollevold sine nettsider. finns det altså? som dere sier, kan 18'' bli litt smått. men er litt sugen på oz superturismo wrc felger hvis det er mulig å få tak i de? slenger ut noen bilder når jeg har fått bilen mvhalexDu får faktisk bare Compomotive MO i opp ti 10x18" Litt usikker på hvor i Norge du får Superchips... Men må vel være noen som vet det...??? Denne var tøff da...:
JHS Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 Fant faktisk norsk forhandler på Superchips: http://www.autopower.no/superchips/superchips.HTML
Guest NorFoc Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 (edited) Jeg har bluefin i oljebrenneren min, det tar ca 5 min ifra du har pakket den ut til bilen er chippa Kobler den bare til diagnose pluggen din også følger litt av og på med tenning pluss litt trykking på bluefin'enFår sikkert chipper som gir mere hk.Ford Focus RS2002 - 2003Engine type : Turbocharged PetrolEngine size : 1989 cm3Cylinders : 4 Original bhp : 215Original nm : 310BHP increase : 25NM gain : 55Lb/Ft gain : 41 Jeg kjøpte min igjennom ast performance her i bergen. Edited November 27, 2006 by NorFoc
Guest Compom Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Da venter vi i spenning på noen bilder. Alex!! Kom deg fra jobb og få hentet bilen..! Gleder meg til å da den i nærmere øyensyn...
Guest alieu Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 (edited) Da venter vi i spenning på noen bilder. Alex!! Kom deg fra jobb og få hentet bilen..! Gleder meg til å da den i nærmere øyensyn... hehe, da fikk jeg henta den til slutt.Bilen var ****** strøken! ikke en eneste skramme! fin og morsom å kjøre! Hadde bare sett en rs såvidt igjennom vinduet hos en fordforhandler før. jeg må si jeg blei meget overasket over hvor rå den egentlig er! Venter bare på bluefin chip'en og ny eksos nå, så blir det bra. bilder kommer... ...og ja, Roy. du skal mer enn hjertelig få lov til å prøve den takk for all hjelp og tips så langt Edited November 30, 2006 by alieu
Guest MadGate Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Focus RS er en fin bil : ) Venter spent på bilder
Guest alieu Posted February 25, 2007 Posted February 25, 2007 (edited) Focus RS er en fin bil : ) Venter spent på bilder Jepp, er meget fornøyd! Har gjort noen småe oppgraderinger. Fullt milltek eksos, ny dump, filter og bluefin chip Det har blitt helt rå lyd i bilen! Skal legge ut noen bilder når jeg har fått på front splittern og nye rims! Stor takk til ''wingdude'' som har hjulpet meg masse! Edited February 25, 2007 by alieu
JHS Posted February 26, 2007 Posted February 26, 2007 Jepp, er meget fornøyd! Har gjort noen småe oppgraderinger. Fullt milltek eksos, ny dump, filter og bluefin chip Det har blitt helt rå lyd i bilen! Skal legge ut noen bilder når jeg har fått på front splittern og nye rims! Stor takk til ''wingdude'' som har hjulpet meg masse! Høres bra ut...! Carbon splitter eller? Hva slags felger?
Guest alieu Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 (edited) Jess, blir bra det. Skal ha vanlig sort splitter. Selv om carbon kanskje hadde vært kult. Når det gjelder felger, er jeg fortsatt litt usikker. Står mellom hvite compomotive mo, oz superturismo, braid eller lignende. Edited February 28, 2007 by alieu
JHS Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Jess, blir bra det. Skal ha vanlig sort splitter. Selv om carbon kanskje hadde vært kult. Når det gjelder felger, er jeg fortsatt litt usikker. Står mellom hvite compomotive mo, oz superturismo, braid eller lingnende. Hva med mørke felger...? Slipper og stå og vaske bremsestøv hele tiden da...
Recommended Posts