Jump to content

Noen spørsmål angående 88 Sierra Sedan

Recommended Posts

Guest gatebilmannen
Posted

Spørsmål:

- Hvor mange hester er det i 2.0L forgasser OHC motoren?

- Jeg synes den drar litt dårlig 0 - 100. Hva kan man gjøre for og få den til og dra bedre?

- Er det noen unødvendig vekt jeg kan fjerne fra bilen?

- Hvordan er hjullagrene på denne bilen i forhold til nyere Sierraer? F.eks: 1992 modellen?

- Kom denne modellen med sperra diff?

Tok med ett bildet av bilen:

876932oa2.jpg

Guest gatebilmannen
Posted
Er vel 105 hk i den motoren.. ;)

Takker for svar, har lurt på det en stund. Ble fortalt at det var 110 i den, men trodde selv det var 90-100.

Guest gatebilmannen
Posted
:D Noen som kan svarene på de andre spørsmålene? :P
Guest Cosworth_91
Posted
:D Noen som kan svarene på de andre spørsmålene? :P

Unødvendig vekt er vell den stygge takgrinda!

Guest gatebilmannen
Posted
Unødvendig vekt er vell den stygge takgrinda!

Den er allerede borte, Bilen på bildet er ikke bilen min, men en prikk lik en. Det ligger bildet av bilen min her, gammelt bilde, men det er den:

Mitt prosjekt

Posted

Ingen diff.sperre på denne, nei. Angående mer effekt kan man begynne med grenrør og gå opp til 2.5" eksos. Weber forgasser fra de eldre Sierra-modellene, samt innsug, skal visst la bilen gå lettere. Vidre kan du porte og høvle toppen. Sistnevnte kan vel kanskje gi noe anstrengt gange på lave turtall.

Guest gatebilmannen
Posted
Ingen diff.sperre på denne, nei. Angående mer effekt kan man begynne med grenrør og gå opp til 2.5" eksos. Weber forgasser fra de eldre Sierra-modellene, samt innsug, skal visst la bilen gå lettere. Vidre kan du porte og høvle toppen. Sistnevnte kan vel kanskje gi noe anstrengt gange på lave turtall.

SierraCL: Hvor kan jeg få tak i ferdig bygd 2,5" eksos billig? Er det vanskelig og få tak i en gammel weber forgasser da? Noe sånt man kan finne på huggeri? Hva slags innsug må man ha på disse forgasserne? Bruke det samme som står på de gamle sierraene?

Posted (edited)

Her har du en link der du kan få svar på hordan trimme 2.0l din og og letting av bilen. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=15120

Hjulagrene er nok like.

Vet at 2.0i S hadde diff-brems som ekstra utstyr.

mvh Anders :)

Edited by Anders

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Guest gatebilmannen
Posted
Her har du en link der du kan få svar på hordan trimme 2.0l din og og letting av bilen.

Hjulagrene er nok like.

Vet at 2.0i S hadde diff-brems som ekstra utstyr.

mvh Anders :)

Ser ikke noen link :(

Guest gatebilmannen
Posted
jeg har mange gassere.. fra gammel sierra/taunus osv.. de er myre bedre enn den som er org på sierra...

Med innsug? hva skal du ha for en som funker?