Guest gatebilmannen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Spørsmål:- Hvor mange hester er det i 2.0L forgasser OHC motoren? - Jeg synes den drar litt dårlig 0 - 100. Hva kan man gjøre for og få den til og dra bedre?- Er det noen unødvendig vekt jeg kan fjerne fra bilen?- Hvordan er hjullagrene på denne bilen i forhold til nyere Sierraer? F.eks: 1992 modellen?- Kom denne modellen med sperra diff? Tok med ett bildet av bilen:
HoelRacing Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Er vel 105 hk i den motoren.. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Guest gatebilmannen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Er vel 105 hk i den motoren.. Takker for svar, har lurt på det en stund. Ble fortalt at det var 110 i den, men trodde selv det var 90-100.
Guest gatebilmannen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Noen som kan svarene på de andre spørsmålene?
Guest Cosworth_91 Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Noen som kan svarene på de andre spørsmålene? Unødvendig vekt er vell den stygge takgrinda!
Guest gatebilmannen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Unødvendig vekt er vell den stygge takgrinda! Den er allerede borte, Bilen på bildet er ikke bilen min, men en prikk lik en. Det ligger bildet av bilen min her, gammelt bilde, men det er den: Mitt prosjekt
SierraCL Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Ingen diff.sperre på denne, nei. Angående mer effekt kan man begynne med grenrør og gå opp til 2.5" eksos. Weber forgasser fra de eldre Sierra-modellene, samt innsug, skal visst la bilen gå lettere. Vidre kan du porte og høvle toppen. Sistnevnte kan vel kanskje gi noe anstrengt gange på lave turtall.
Guest gatebilmannen Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Ingen diff.sperre på denne, nei. Angående mer effekt kan man begynne med grenrør og gå opp til 2.5" eksos. Weber forgasser fra de eldre Sierra-modellene, samt innsug, skal visst la bilen gå lettere. Vidre kan du porte og høvle toppen. Sistnevnte kan vel kanskje gi noe anstrengt gange på lave turtall. SierraCL: Hvor kan jeg få tak i ferdig bygd 2,5" eksos billig? Er det vanskelig og få tak i en gammel weber forgasser da? Noe sånt man kan finne på huggeri? Hva slags innsug må man ha på disse forgasserne? Bruke det samme som står på de gamle sierraene?
Anders Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 (edited) Her har du en link der du kan få svar på hordan trimme 2.0l din og og letting av bilen. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=15120Hjulagrene er nok like.Vet at 2.0i S hadde diff-brems som ekstra utstyr. mvh Anders Edited November 22, 2006 by Anders Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest gatebilmannen Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Her har du en link der du kan få svar på hordan trimme 2.0l din og og letting av bilen.Hjulagrene er nok like.Vet at 2.0i S hadde diff-brems som ekstra utstyr. mvh Anders Ser ikke noen link
morty999 Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 jeg har mange gassere.. fra gammel sierra/taunus osv.. de er myre bedre enn den som er org på sierra...
Guest gatebilmannen Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 jeg har mange gassere.. fra gammel sierra/taunus osv.. de er myre bedre enn den som er org på sierra... Med innsug? hva skal du ha for en som funker?
Recommended Posts