morty999 Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 er ikke nope trykk i returen men du har ikke prøved å justere tenning? kan hende den er aaalt for lav.. når du får den til å gå er den veldig treig på turtall? lambda sone?
Guest Lothar Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Skiftet lambda sonden i sommer.Problemet er akuratt det samme hvis jeg kobler fra sonden. Tenningen er sikkert litt feiljustert. Den er veldig treg til å komme opp i turtall når jeg gasser på.
Guest Lothar Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Kan det være noe med tenningslåsen som skaper dette problemet?Hvordan kan jeg evt. sjekke det?
kai-f250 Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 hadde problemer med en sierra en gang i tiden og da var d et fin filter som ligger I bensinpumpa som var tett.. ligger i pumpa på inn sida. (i rørstussen) mot tanken 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
brede Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Syns dette er veldig rart. Den nekter å starte i det hele tatt på vanlig måte nå.Hvis jeg renner den i gang starter den greit når den er kald.Hvis jeg kjører litt og motoren er varm vil den heller ikke starte på vanlig måte, hvis jeg renner den i gang er det nesten ingenting som skal til før den starter. Noen som har noen tips?Eksosen lukter også veldig skarpt, og den ryker en del. Det er noe muffens her.røyk som lukter skarpt kan være feil blanding bensin luft .sjekk luftfilter ,kaldstartfunksjon .røyken kan og være fra olje eller vann .toppakningen kan være årsaken. om du tar en avgasstest på et verksted så finner du ut om røyken kommer fra bensin eller olje.tennpluggkabler kan være deffekte selv om det lyser når du setter på tenningslampa.
Slåstad RS Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Skift TPS , hadde samme feil på min!! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
LordSnick Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 trottle position sensor, den svarte lille klumpen på venstreside av gasspjeldet som det går 3 ledinger til og som er festa med 2 skruer. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
morty999 Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 tviler på att den gjør det så bilen såvidt går.. event prøv å napp denm av men.. har lite trua på det...
Slåstad RS Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Trodde ikke den hadde så mye å si jeg heller , men på is-cat er den mere viktig en på gamle is.min druknet i bensin , fusket , vanskelig / umulig å starte , men da jeg bytta tps ble den helt bra.Hjelper ikke å koble av slik som på den gamle , da is-cat motoren blir heilt puck uten tps tillkoblet. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts