morty999 Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 hehe.. kjører på 0.8 nå.. pga slanger som hopper av hehe så skal få kjøpt noen nye slangeklemmer til uka så slangene sitter fast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fighter Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Kan du legge ut en film eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 (edited) hmm.. har ingen film ennå faktisk.. hehe fikk på eksos anlegg i går fra orginal vingebil.. og bilen høres ut som en gammal is hehe ikke noe grom lyd eller noe.. helt ypperlig.. edit: satt på sommerhjula også.. pga spant litt mye med 14" hehe Edited November 28, 2006 by morty999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Gleder meg til film jeg.Sommerhjul er ingen dum ting nå som det er meldt midvær lenge Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 da er motoren justert til 0.8 bar med BB lambda.. og dne fikk for lite.. noe som jeg syntes selv også. men har nå fått justert den helt fin og skal skru opp ladetrykket til 1,3 så fort jeg får fikset slangeklemmer... men igjen takk for hjelpen PukkelRygg... nå har jeg fått en bil som er mye mere lettkjørt og går MYE bedre enn før vi begynte idag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Jaja, dette høres jo lovende ut, gratulerer. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 takker... dette er da den første motoren jeg har justert på ordentlig vis.. hehe får håpe dette holder litt da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Det var det jeg mente, burde gå fint detta da. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 da er motoren justert til 0.8 bar med BB lambda.. og dne fikk for lite.. noe som jeg syntes selv også. men har nå fått justert den helt fin og skal skru opp ladetrykket til 1,3 så fort jeg får fikset slangeklemmer... men igjen takk for hjelpen PukkelRygg... nå har jeg fått en bil som er mye mere lettkjørt og går MYE bedre enn før vi begynte idag.... Bare hyggelig. Må påpeke at vi skrudde først opp bensin trykket, slik at den gikk fint nede (ved cruise kjøring), så ble det sjekket ved "høyere" ladetrykk opp til 0.8bar og da gikk den for magert. La på 10% mer bensin mellom 0.4-087bar og da så det mye bedre ut. Vi kjørte da uten chip, slik at det var mulighet for å gjøre endringer uten å lage nytt chip. Når vi så var ferdig, ble nytt chip laget og satt i Cosworth ECU. Husk å ta en tur med BB-lambda når du skrur opp trykket, la Andre sitte på en tur å sjekke. Og for all del, skru fast alle sensorer ordentlig Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 sensorene kan også stripses ordentlig fast da:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 hehe.. den satt fast når jeg satt i motorn da.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 sprakk vannslangen til varmeapp på vei til jobb idag da... men får vell mekke noe etter jobb idag så jeg kommer meg hjem.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Er det pga hardkjøring eller dårlige slanger ting sprekker her ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 den slangen var rimelig råtten jeg og en på jobben tok tak i den og reiv den ifra hverandre.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Looking goood... Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 (edited) Hvordan synes du den går nå (og hva synes OP#L kompisen din)? Har du begynnt å skru på trykket enda? Og for g*ds skyld få bytta gamle råtne deler, og skru ting fast Så du får kjørt litt med kjærra. Edited November 30, 2006 by PukkelRygg Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 hahaha.... op#l kompisen hans syntes den går driitbra nå... bunna fen meteret i stad hehe.. gikk unna da.. men han blåste av en turboslange... han er vel snart hjemme nå så da forteller han sikkert selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 joda.. idag har prøblemene kommet.. i rekke... starta som sagt først med vann slangen.. så fiksa jeg det.. og fikset i kveld masse ledninger og småtteri og div ting.. også var vi ute å kjørte så lada vi helt greit 1,5 bar.. gikk fint som f**n... men så på tur hjemover så jeg oljelampa blinka såvidt en gang (!!) gikk ut å sjekka.. og da så jeg att manifold og turbo var sprut rødt.. på pen kjøring.. også jaga dn noe SYYYYKt på tomgang.. tukkla litt med ledninger og kontakter til alle mulige følere.. helt til je gkom til MAP ledingen.. rørte såvidt på den og da gikk den helt supert på tomgang og manifolden blei kaldere igjen.. også nå når jeg kjører pent så blir den bittelitt rød der hvor det går inn i turboen... så i morgen skal vi ta en grundig sjekk av ting før vi kjører.... fylte også litt olje.. da den plutselig hadde brukt en del... så vi får se i morra åssen det går da.. men FY **** for en lyd på 1,5 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Film og lyd morten, film og lyd Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 jada jada.. kommer nok engang... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Kommer med en gang ja. Neimen så flott Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 og idag så var alt like fint som før igjen bortsett fra att den går noe sinnsykt mye bedre Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 joda.. idag har prøblemene kommet.. i rekke... starta som sagt først med vann slangen.. så fiksa jeg det.. og fikset i kveld masse ledninger og småtteri og div ting.. også var vi ute å kjørte så lada vi helt greit 1,5 bar.. gikk fint som f**n... men så på tur hjemover så jeg oljelampa blinka såvidt en gang (!!) gikk ut å sjekka.. og da så jeg att manifold og turbo var sprut rødt.. på pen kjøring.. også jaga dn noe SYYYYKt på tomgang.. tukkla litt med ledninger og kontakter til alle mulige følere.. helt til je gkom til MAP ledingen.. rørte såvidt på den og da gikk den helt supert på tomgang og manifolden blei kaldere igjen.. også nå når jeg kjører pent så blir den bittelitt rød der hvor det går inn i turboen... så i morgen skal vi ta en grundig sjekk av ting før vi kjører.... fylte også litt olje.. da den plutselig hadde brukt en del... så vi får se i morra åssen det går da.. men FY **** for en lyd på 1,5 bar Få fjerna alle jalla-koblinger en gang for alle, så slipper du dette. Da regner jeg med at du spinner innom Andre en tur idag eller imorgen, og sjekker at den får ok med bensin. Det varte ikke lenge før du måtte over 0.8bar! hehe Men sjekk med BB-lambda, og ha Andre som sitter på og sjekker. Dersom det mangler noe bensin eller får for mye, få han til å notere ladetrykk og turtall, så skal vi se om jeg får fiksa det. Du vet jo hvor mye det hadde å si forrige gang jeg justerte på cosworth ecu'en. Ikke skru på bensintrykket, da den går fint nede og opp til 0.8bar, resten justerer vi i chip.l Hvordan synes du den går iforhold til tidligere motorer? Ser ikke O#EL duden har vært innpå. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 (edited) hehe jalla funker hehe tok ikke lang tid før jeg passerte 0.8.. hehe skal få stikki innolm planas endag og få måltg den.. skal bare få fikse eksoslekasjen.. hehe Opel duden er her inne (cosworth87) men ja den går myyyyyyyyyyye bedre.... EDIT: Hilsen morty999 Edited December 1, 2006 by Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted December 2, 2006 Author Share Posted December 2, 2006 nå lader vi 1,6 bar... og manifolden blir ikke rødglødende eller noe hører heller ingen tenningsbank.. men clutchen begynte å gi seg i dag.. slurer på 4 og 5gir... men vi får skru litt i helgå og få inn ny clutch på mandag el tirsdag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now