2.8 injection Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 1,8 The smallest version of the V6 was the 1.8 (1812 cm³) with a 80,0 mm bore and a 60,14 mm stroke. Its output was 82 hp (60 kW) and 135 Nm. Its only application was theFord 17M P7 from 1968 to 1971. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 Da finnes den sikkert:) Står mye bra på wikipedia Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lillefot Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 2.0S er en cologne motor.. den har 90HK Ps, er det noen som har en slik 2.0 V6 motor å selge, evt ta en 2.8 motor i bytte? kan jeg spørre deg om hvorfor du vil bytte en 2.8 til 2.0?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -FesteR- Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 kan jeg spørre deg om hvorfor du vil bytte en 2.8 til 2.0?? Jeg har 2 stk 2.8 motorer, og bilen min er orginalt en 2.0 V6, men den er ikke godkjent med 2.8, så da kan det være greit å ha en 2 liter motor liggende hvis jeg skulle få noen prob på en eu kontoroll el. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Jeg har 2 stk 2.8 motorer, og bilen min er orginalt en 2.0 V6, men den er ikke godkjent med 2.8, så da kan det være greit å ha en 2 liter motor liggende hvis jeg skulle få noen prob på en eu kontoroll el. Er vel kort og godt bare å bytte innsug så ser de det ikke. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -FesteR- Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Er vel kort og godt bare å bytte innsug så ser de det ikke. Har du ett 2.0 innsug da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Har du ett 2.0 innsug da? Nei. Men det kan ikke være så vanskelig å finne. Jeg skal prøve å få godkjennt min som 2.8 turbo. (Noe lignende det originale forgasserturbo-oppsettet) -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri sport Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 ALLE 2.3 LITERE I GRANADA OPP TIL CA SOMMEREN 82 HADDE 108 HK. DENNE MOTOREN ER SORT . VIDERE BLE MOTOREN LAKKERET GRÅ OG FIKK 114 HK. 2.3 BLE LEVERT MED 125 HK I 20M . DENNE HETER SOHC.(IKKE SOM STANDAR. MEN PÅ BESTLLING.)COLONGE MOTORENE BLE MONTERT I DE TYSK PRODUSERTE BILENE OG ESSEX I DE ENGELSK PRODUSERTE.ESSEX KOM SOM 2.0 V4 2.5 OG 3.0 V6. COLONGE SOM 1.5 1.7 2.0 V4.2.0 2.3 2.6 2.8. V6 SENERE SOM 2.4 2.9 4.0.ALL PRODUKSJON AV CAPRI BLE I UTGANGEN AV 1977 AVSLUTTET I ENGLAND.ALLE CAPRI 2.0 S BLE LEVERT MED 90 HK COLONGE V6(DETTE GJELDER DE TYSK PRODUSERTE) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -FesteR- Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 ALLE 2.3 LITERE I GRANADA OPP TIL CA SOMMEREN 82 HADDE 108 HK. DENNE MOTOREN ER SORT . VIDERE BLE MOTOREN LAKKERET GRÅ OG FIKK 114 HK. 2.3 BLE LEVERT MED 125 HK I 20M . DENNE HETER SOHC.(IKKE SOM STANDAR. MEN PÅ BESTLLING.)COLONGE MOTORENE BLE MONTERT I DE TYSK PRODUSERTE BILENE OG ESSEX I DE ENGELSK PRODUSERTE.ESSEX KOM SOM 2.0 V4 2.5 OG 3.0 V6. COLONGE SOM 1.5 1.7 2.0 V4.2.0 2.3 2.6 2.8. V6 SENERE SOM 2.4 2.9 4.0.ALL PRODUKSJON AV CAPRI BLE I UTGANGEN AV 1977 AVSLUTTET I ENGLAND.ALLE CAPRI 2.0 S BLE LEVERT MED 90 HK COLONGE V6(DETTE GJELDER DE TYSK PRODUSERTE) Caprien ble produsert i England fram til 1987.Den ble produsert fram til 1985 i Tyskland Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri sport Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 (edited) beklager men du tar nok feil. all poduksjon av capri fra 77 skjer i tyskland. fra 85 blir bilene produsert kun for england med høyre ratt. ingen mk3 modell er engelsk produsert....... Edited January 20, 2011 by capri sport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -FesteR- Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 beklager men du tar nokk feil. all poduksjon av capri fra 77 skjer i tyskland. fra 85 blir bilene produsert kun for england med høyre ratt. ingen mk3 modell er engelsk produsert....... Sorry, du har rett, jeg som blanda litt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada28GL84 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Hvor mange NM har 2.8 gasser v6'ern ? Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Hvor mange NM har 2.8 gasser v6'ern ? Ca. 210 nm originalt. Garantert noe mindre nå '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-granada Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 (edited) Ifølge papira til ford hadde vel 2.8 gasser og mfi(?) 216nm når de var nye. Har de ikke foran meg nå, men mener det var de talla Edited December 14, 2010 by p-granada Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 (edited) Ifølge papira til ford hadde vel 2.8 gasser og mfi(?) 216nm når de var nye. Har de ikke foran meg nå, men mener det var de talla Stemmer. 2,8 gasser og 2,8i har 216 NM. Effekten er hhv. 135 og 150 HK (160 HK i 2,8i før `82). Men CAPRI 2,8i har helt til desember `86 da bilen gikk av med pensjon 160 HK. Og momentet i 160 HK 2,8i er 221 NM. 2,3 har 108 HK fram til og med `79. Fra da av er effekten 114 HK. Det stemmer og at 2,3 kom i en høy-komp. versjon med 125 HK i 17M RS. Produksjonen av Capri, som det nevnes i denne gamle tråden her, stoppet i England i oktober `76 på grunn av storstreiken. Produksjonen av Capri kom aldri i gang igjen. Men i Tyskland fortsatte de med Capri, som ble avsluttet med ca 1000 stk. Brooklands 280 solgt som `87 modeller. Alle hadde veldig dessverre høyreratt Brooklands Capri 280 er forresten så snasne at jeg legger ved et bilde. Alle Brooklands som ble produsert var kliss like, og hadde blant annet Recaro stoler i delskinn, soltak, RS soft spoke og sperre som standard utstyr. Alle var dessuten lakkert i denne nydelige blågrå-grønne fargen som man kaller for Brooklands green. Edited January 2, 2011 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerum Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Litt på siden men endel spennende biler fra Sørafrika..bla.. capri/granada v8http://perana.org/capriv8.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra2 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 2,3-V6 m/125hk (vanligvis kalt "2,3-GT") hadde oppgradert kam, ca samme som kom til 2,6-RS/2,8i Arne K Link to comment Share on other sites More sharing options...
r2d2 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 ALLE 2.3 LITERE I GRANADA OPP TIL CA SOMMEREN 82 HADDE 108 HK. DENNE MOTOREN ER SORT . VIDERE BLE MOTOREN LAKKERET GRÅ OG FIKK 114 HK. 2.3 BLE LEVERT MED 125 HK I 20M . DENNE HETER SOHC.(IKKE SOM STANDAR. MEN PÅ BESTLLING.)COLONGE MOTORENE BLE MONTERT I DE TYSK PRODUSERTE BILENE OG ESSEX I DE ENGELSK PRODUSERTE.ESSEX KOM SOM 2.0 V4 2.5 OG 3.0 V6. COLONGE SOM 1.5 1.7 2.0 V4.2.0 2.3 2.6 2.8. V6 SENERE SOM 2.4 2.9 4.0.ALL PRODUKSJON AV CAPRI BLE I UTGANGEN AV 1977 AVSLUTTET I ENGLAND.ALLE CAPRI 2.0 S BLE LEVERT MED 90 HK COLONGE V6(DETTE GJELDER DE TYSK PRODUSERTE) Var gammel og denne tråden, men skitt la gå Det er en 1,8 V6 Cologne også Om Alle capri 2,0S V6 er tyske, hvor er LHD 2,0S ohc produsert? var Svenske markedet som hadde disse om jeg har forstått det riktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Alle Caprier etter 77' er produsert i Tyskland. Sverige fikk aldri V6 i noen av Capriene som ble levert dit (på grunn av div rare utslippskrav), derfor fikk Sverige 2l Pinto i sine biler. Resten av Europa, utenom England hadde V6 i sine 2.0S modeller.. 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
trøndern Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 (edited) Alle Caprier etter 77' er produsert i Tyskland. Sverige fikk aldri V6 i noen av Capriene som ble levert dit (på grunn av div rare utslippskrav), derfor fikk Sverige 2l Pinto i sine biler. Resten av Europa, utenom England hadde V6 i sine 2.0S modeller..styggamel tråd men pytt pytt.1.8 var å få i tyskland som økonomi motor,var vel høye avgifter eller noe som gjordet det kanskje.så de du finner noen få av her til lands, er importert nå i senere tid. en liten ting til.noen sa 160 hk i capri. Ang, granada,så var det var litt strid rundt dette en tid tilbake,så det ble besluttet å ta en telefon til en av de gamlegutta i ford norge for å høre med de som skulle vite sånt.svaret var: det er samme hk i granada som capri.grunnet at capri skal ha det mere sportslige immage ,er det satt ned hk,antallet på granada i spesifikasjonene. dette gjelder selvfølgelig bare om de har samme det samme oppsettet.blir litt skjevt med gasser contra sprut. men han mente også at med en godt oppsatt gasser ikke lå noe tilbake for sprut.ang,spmål om kassebytte,så går alle v4 motorer overens på kasse ,( det vil si cologne vel å merke.essex er bredere,ca 3.5 cm om jeg ikke husker helt på trynet.) du kan sette fra 1.5-2.8 på en fex 17m kasse samme bredde etc. sorry, havnet som svar i denne rubrikken,men den teknologien vet du. Edited March 2, 2014 by trøndern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramstad Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Capri 2300 GT hadde 124 hk. forgasseren var eneste skilnad på GT utgaven. hadde en slik som æ solgte i sommer:) Ford Capri 1974 mk1 1600LFord Capri 1977 mk2 1600Mazda 1500 1967Lada 2103 1976 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra2 Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 styggamel tråd men pytt pytt.----------------------en liten ting til.noen sa 160 hk i capri. Ang, granada,så var det var litt strid rundt dette en tid tilbake,så det ble besluttet å ta en telefon til en av de gamlegutta i ford norge for å høre med de som skulle vite sånt.svaret var: det er samme hk i granada som capri.grunnet at capri skal ha det mere sportslige immage ,er det satt ned hk,antallet på granada i spesifikasjonene. dette gjelder selvfølgelig bare om de har samme det samme oppsettet.blir litt skjevt med gasser contra sprut. men han mente også at med en godt oppsatt gasser ikke lå noe tilbake for sprut.-------------------------------------------Tenker vi skal snu litt på dette: At Capri ble oppgitt med +10Hk på 2,8i var (en optimistisk beregning) fordi den hadde dobbelt eksos-anlegg. (som desverre var beregnet på en 2,3l). Arne K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now