Guest Dynaamic Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 hei!Det har seg sånn at jeg har fått tilbud om å kjøpe ett komplett Jamex 60mm. senkesett til Escort Mk4 med dempere og fjærer. Blir dette for lavt? Hvordan blir bilen å kjøre med?Vil man kunne kjøre noen steder i det hele tatt, eller blir bilen nesten ubrukelig? Kom med meninger og forslag om dette På forhånd takk!
d-link Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Min personlige oppfatning er at 60mm er for mye på escort. Har selv 25mm på RST som tilsvarer 40mm på standard Escort. Ideelt med justerbare dempere som Koni f.eks. Den blir STIV hvis ønskelig på hardeste, men også noe komfortabel på mykeste innstilling. 60mm får du heller ikke godkjent. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Escort RST WRC Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Jeg også kjører med 25mm på RST med Koni-dempere.Er helt sjef Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Morti89 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 (edited) Min personlige oppfatning er at 60mm er for mye på escort. Har selv 25mm på RST som tilsvarer 40mm på standard Escort. Ideelt med justerbare dempere som Koni f.eks. Den blir STIV hvis ønskelig på hardeste, men også noe komfortabel på mykeste innstilling. 60mm får du heller ikke godkjent. Min Escort Mk3 er godkjent med Jamex 60mm senking men den er solgt nå. Klare noen se hva slags senking jeg har på den andre? hehe....har ikke godkjenings papir så vet ikke hva som står på? Er 195/50/16 dekk som står på Edited November 16, 2006 by Morten Klemo Øverland 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
TJ_RS_Turbo Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 40 mm tipper jeg, som ikke har sigi helt. Den der ser høyere ut en min 25 mm senka rst. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Guest Dynaamic Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 (edited) okei da går jeg for å kjøpe meg ett sett med Cobra 40/30 mm senkefjærer da bare fjærer.. Er de bra tror dere? http://www.autospar.no/show.asp?page=goxpa...dbpCOB2804.html Edited November 16, 2006 by Dynaamic
Escort RST WRC Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Har du råd til å kjøpe noe annet enn cobra, så ville jeg gjort det viss jeg var deg Kan bl.a. trygt anbefale H&R-fjærer Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Dynaamic Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 (edited) Ok. Disse da?http://www.powerzone.no/produkter.php?bilm...produkt_id=3822 Edit: var feil link, nå er det riktig Edited November 16, 2006 by Dynaamic
Escort RST WRC Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Gode fjærer det der Har kjørt med H&R-fjærer på RST'en i år, og jeg er storfornøyd Men vet ikke om det er de samme som de der, mine kosta rundt 2500kr mener jeg å huske... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Dynaamic Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Men i vognkortet mitt står det ABF og ikke GAF, AFF eller ALF.Dette har vel ingenting å si? Så lenge det er mk4 er det vel samme?
Escort RST WRC Posted November 17, 2006 Posted November 17, 2006 Tror det står ABF eller ABFT i mitt..Vet ikke om de fjærene passer.. Skal se om jeg finner papirene på mine fjærer. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Dynaamic Posted November 17, 2006 Posted November 17, 2006 Men det skal være samme til alle mk4, så det går bra
Robox Posted November 17, 2006 Posted November 17, 2006 blir rimelig ubrukelig med 60mm, men dæven å mye tøffere det er.. hehe skal være samme dempere og fjærer til alle mk4 bortsett fra cab, der er det noe annerledes bak ettersom jeg har blitt forklart uten at jeg kan si hva det er.. har kjørt med jamex eller tridon eller hva dere vil kalle det i 40mm og var faktisk fornøyd med det på escorten min.. akkurat passe stivt etter det hadde satt seg og det sank perfekt på min, såvidt litt høyere bak enn foran og holdt seg slik.. hadde h&r etterpå og det syns jeg satt seg veldig rart på min, der ble det høyere foran enn bak og det var jo ikke akkurat pent, men de forskjellige fjærene setter seg litt forskjellig fra bil til bil og neste h&r settet mitt satt seg riktig igjen.. merkelige greier.. uansett, eneste jeg har dårlige erfaringer med på dette er faktisk cobra som var alt for slapt syns jeg.. med litt "sportslig" kjøring slapp det mye lettere enn hva jamex settet på originaldempere gjorde..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now