Jump to content

Stille høyden på hovedlys

Mk1-Sindre

Recommended Posts

Justeringa ligger i bak kant på selve lykta. Ofte er pærene ikke skikkelig på plass på de bilene, sjekk det før du just. Kan grov just mot en vegg, ellers må du ha lys just. app

Hvis du åpner panseret ditt så finner du to skruer rett bak lykta di. Det er hull i selv motot ramma eller hva det nå heter så du kommer til. Er to giga umbrako nøkler på vær. Brukte bare en stor skrutrekker til å justere med jeg.

At en mondeo sine lys kan blende høres jo nesten utrolig ut.

De har jo så elendige lys

Kompisen min sin volvo v40 lyser opp lengere med sine rygge lys enn jeg gjør med mine kjørelys :lol:

Kompisen min sin volvo v40 lyser opp lengere med sine rygge lys enn jeg gjør med mine kjørelys :lol:

haha. hørtes VELDIG kjent ut!!!

Ser ingen ting med kjøre lys! Hjelper med Fjern da! Heldig vis! Men kipt når man møter bil og må blende ned! :( ikke noe bra lys i det hele tat! Er nå rimelig gule reflektoran au! :angry: Skal byttes! :)

jaja Sindre, får håpe du får stit det riktig da! ;)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Ser ingen ting med kjøre lys! Hjelper med Fjern da! Heldig vis! Men kipt når man møter bil og må blende ned! :( ikke noe bra lys i det hele tat! Er nå rimelig gule reflektoran au! :angry: Skal byttes! :)

Takk, skal prøve å kikke på det i morgen og se om jeg skjønner noe av det.. :P

Må iallefall på stilt på giroverføringen nå.. Noen som kan hjelpe meg, rundt drammensområdet..? er desperat, siden 1 og 2 gir er helt jævlige å gire til, mens 3,4,5 er helt supre.. er litt vrient når den er kald, men 1 og 2 er som regel vriene uansett..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Takk, skal prøve å kikke på det i morgen og se om jeg skjønner noe av det.. :P

Må iallefall på stilt på giroverføringen nå.. Noen som kan hjelpe meg, rundt drammensområdet..? er desperat, siden 1 og 2 gir er helt jævlige å gire til, mens 3,4,5 er helt supre.. er litt vrient når den er kald, men 1 og 2 er som regel vriene uansett..

hmm! Olja!! Skjeka den! Min va heler ikke serlig glad i de lave gira når an gik på feil olje! :S

Kan være ein instiling au, Men det veit æ ingen ting om! <_<

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

Konsmo: Det hjelper ikke noe å bytte reflektorer. Det har jeg gjort. Etter at jeg stillte lysene mine ble det faktisk slik at det virker som fultlyset nesten ikke er der.

For meg virker det nesten som om fult lyset ikke blir justert av de samme skruene som kjørelysene. Virker merkelig, men det ser faktisk slik ut.

Prøvd å kjøre en mk1 på regnvåt asfalt eller? :ph34r: B) Kjenner en en hump eller et dunk da er det bare å stoppe for å sjekke hva en har kjørt på, for se det. Det nytter ikke

Tror Mk2 har bedre lys, for den har større lykter. mk1 har dårlig lys fordi lyktene er så smale

Konsmo: Det hjelper ikke noe å bytte reflektorer. Det har jeg gjort. Etter at jeg stillte lysene mine ble det faktisk slik at det virker som fultlyset nesten ikke er der.

For meg virker det nesten som om fult lyset ikke blir justert av de samme skruene som kjørelysene. Virker merkelig, men det ser faktisk slik ut.

Prøvd å kjøre en mk1 på regnvåt asfalt eller? :ph34r: B) Kjenner en en hump eller et dunk da er det bare å stoppe for å sjekke hva en har kjørt på, for se det. Det nytter ikke

Tror Mk2 har bedre lys, for den har større lykter. mk1 har dårlig lys fordi lyktene er så smale

hmm. oki, selv om de er heilt gule så hjelper det ikke! hmm

Vel, kjøre mk1! Er ikke gøy på våt asfalt nei! :S Er godt fjen lys da! Ser i alle fal noe da! ;)

bli vel te at æ knote med lysa te våren igjen. finne nok ut av noe da! Den tid den sorg! He i alle fal bytta alle 4 pæran, e ein begynelse! ;) Hjalp i alle fal lit! :)

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

hmm. oki, selv om de er heilt gule så hjelper det ikke! hmm

Vel, kjøre mk1! Er ikke gøy på våt asfalt nei! :S Er godt fjen lys da! Ser i alle fal noe da! ;)

bli vel te at æ knote med lysa te våren igjen. finne nok ut av noe da! Den tid den sorg! He i alle fal bytta alle 4 pæran, e ein begynelse! ;) Hjalp i alle fal lit! :)

Hvordan pærer byttet du til???

Jeg må virkelig finne ut av hva som har skjedd med fultlyset mitt. De har ikke beveget seg ved justering

Hvordan pærer byttet du til???

Jeg må virkelig finne ut av hva som har skjedd med fultlyset mitt. De har ikke beveget seg ved justering

bytta te non de hade på Clas Ohlson! Hete "Night guide" Gir 30% mere lys, ineholder tre farger (gul/hvit og blå)

nr: 34-6460 H1 2stk:219 kr.

De funker fint som bare søren. Merker i alle fal det gule, del ska lyse ut i grøfta, gjør det au. ser det på skilta! :D Og lyser MYE bedre frem over! :D Kan se litt. i alle fal! hehe

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

er forskjellig justering på full lys og nærlys på mange andre biler i alle fall, så er ikke umulig at det er det på mondeo og

La oss da si at det er forskjell på justeringen av fult og nær lys da. Kan noen hjelpe meg å finne justeringen for fult lys??

Finner det ikke og står ikke Hays boka heller så vidt jeg kan se

Jeg finner heller ingen skrue til å justere fjernlyset.. Sitter bare i en sånn tapp som man putter inn i lykta, som ikke kan stilles på..

Hei du, du bør være klar over at justeringa til hovedlys kan hoppe av, da må du av med lyktene, det var problemet hos meg, selve mekanismen som holder pærene er også noe dritt, så de kan veldig lett bli bøyd og da er du ille ute.

En mekaniker hos ford bruke i dag 30.11.2006 25 minutter på å ta ut og sette inn igjen en fultlys pære på min mondeo. Med andre ord, dette er en patent som ikke er laget for å tukle med!!!

jau, er noe knot! Gik selv på hugern og reiv ut ei lampe for og prøve der før jeg gjore på min! hehe Var ikke helt sikker på den spaken! Og no veldig stres og sette de på plass riktig! :blink: Håper jeg ikke trenger og bytte dem igjen! ;) Neste bli vel reflektoran!

Ja, vet noen sier at det ikke hjelper! Men gjør det like vel! :P Håper det hjelper siden det er nye pærer!

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

jau, er noe knot! Gik selv på hugern og reiv ut ei lampe for og prøve der før jeg gjore på min! hehe Var ikke helt sikker på den spaken! Og no veldig stres og sette de på plass riktig! :blink: Håper jeg ikke trenger og bytte dem igjen! ;) Neste bli vel reflektoran!

Ja, vet noen sier at det ikke hjelper! Men gjør det like vel! :P Håper det hjelper siden det er nye pærer!

Bytt heller linsa, eller glasset ( men desverre på mondeo dårlig plast ). Når dette får mye setinsprut så kommer lyset veldig dårlig gjennom det.

Tro det eller ei, men det har faktisk veldig mye å si for lyset :unsure:

Bytt heller linsa, eller glasset ( men desverre på mondeo dårlig plast ). Når dette får mye setinsprut så kommer lyset veldig dårlig gjennom det.

Tro det eller ei, men det har faktisk veldig mye å si for lyset :unsure:

hmm, du sier noe! får høre på pris! Men bli ikke noe før over vinteren!

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

Guest Unge_Lafton

skjønner **** meg ikke hvorfor dere glager så veldig på lysa i mk1`ern je. hatt den i snart 2 år, å ikke hatt noe problem med det. dere må ha et dårlig syn, dra te øyenlegen..... :P

fines nå mange biler je har kjørt som det er dårligere i...

skjønner **** meg ikke hvorfor dere glager så veldig på lysa i mk1`ern je. hatt den i snart 2 år, å ikke hatt noe problem med det. dere må ha et dårlig syn, dra te øyenlegen..... :P

kan hende du ikke "glager" på lysa, men kjør på nærlys når det er våt asfalt! ikke si meg at ikke det er dårlig lys! Modern sat på med meg her på fredags natta, regnte, ho va ikke serlig begeistra for lysa! Va greit når æ kjørte på fjern lys, da er det til og leve med! Selv kjøre ho Peugeot 307! Ser som dagen! <_<

Vel, synet mit er heit 100 det! va te øyenlegen i fjor! Bruker jo briller så! :P haha Men er like mørt foran bilen med eller uten! hehe

men nok om det!

Fåt stilt lysa da Sindre?

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

Kan umulig være kravstor du da, eller så holder du bilen unna alle steder hvor det blir svart asfalt.

Hadde bilen på ford for justering og da sa dom slev at lysa var så dårlige at det var uforsvarlig å kjøre bilen i mørket under de forhold som vi har nå om dagen