Hansi Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) Litt specs (glemmer sikkert noe): - 200 blokk- porta 2wd topp- originale kammer- RS500 turbo (1,8-1,9 bar)- Greddy Profec B-Spec II elektronisk ladetrykkstyring- 2wd manifold- Jenspeed modda 4x4 innsug- L8 chip fra Jenspeed- 599ccm Siemens-dyser- originalt 4x4 drivverk Syns bilen går bra jeg Edited November 15, 2006 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Gratulerer med fine tall Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 15, 2006 Author Share Posted November 15, 2006 Gratulerer med fine tall Takk takk 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) kjempe tall det der hvor bremsa du henn ? fikk 402 hk og 566 nw på rulla til tef racing . men et lignende oppsett som du har . Edited November 15, 2006 by asil_1986 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 15, 2006 Author Share Posted November 15, 2006 (edited) Bremsa hos Auto Consult.. Takk takk, bra tall du fikk og ja, gratulerer Edited November 15, 2006 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 (edited) Litt specs (glemmer sikkert noe): - 200 blokk- porta 2wd topp- originale kammer- RS500 turbo (1,8-1,9 bar)- Greddy Profec B-Spec II elektronisk ladetrykkstyring- 2wd manifold- Jenspeed modda 4x4 innsug- L8 chip fra Jenspeed- 599ccm Siemens-dyser- originalt 4x4 drivverk Syns bilen går bra jeg Flat og fin dreiemomentkurve som viser at motoren er fullt med fra 4000 o/min. (ca. 270 hk). Gratulerer, slikt er kjekt å se og fungerer godt. Bilen går nok bra med 387 hk den, ja. Maks effekt på 5900 o/min er kanskje litt lavt? Med f.eks en BD 10 innsugskam hadde dreiemomentkurven blitt enda litt breiere, da den ikke hadde falt like mye av på slutten. Med 2,0 BAR vil du nok da passere 400 hk. Edited November 16, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 kjempe tall det der hvor bremsa du henn ? fikk 402 hk og 566 nw på rulla til tef racing . men et lignende oppsett som du har . Har ikke du 4x4 eksosmanifold? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Flat og fin dreiemomentkurve som viser at motoren er fullt med fra 4000 o/min. (ca. 270 hk). Gratulerer, slikt er kjekt å se og fungerer godt. Bilen går nok bra med 387 hk den, ja. Maks effekt på 5900 o/min er kanskje litt lavt? Med f.eks en BD 10 innsugskam hadde dreiemomentkurven blitt enda litt breiere, da den ikke hadde falt like mye av på slutten. Med 2,0 BAR vil du nok da passere 400 hk. Takk takk Må jeg ikke lomme stemplene om jeg skulle bytta innsugskam?Er også litt bekymra for drivverket, da jeg syns det røsker godt ved pådrag..Per mente drivverket ikke holdt med denne effekten, hehe 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Har ikke du 4x4 eksosmanifold? Blir ikke det veldig trangt med såpass effekt? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 har 2wd manifold jeg oxo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Stempla dine er jo så godt som lomma...lol... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Stempla dine er jo så godt som lomma...lol... Ha ha 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Uansett åssn du ser på det, så er dette bra siffrer. Kan ikke skjønne annet enn at du er fornøyd. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Uansett åssn du ser på det, så er dette bra siffrer. Kan ikke skjønne annet enn at du er fornøyd. Takk takk Neida, kan ikke klage, men det hadde jo vært kult å runda 400, hehe Men får se hva som skjer etterhvert, må vel enten ha noe sprekere drivverk eller bygge om til 2wd tror jeg. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Takk til kh turbo for utallige timer mekking på denne bilen og 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Takk takk Må jeg ikke lomme stemplene om jeg skulle bytta innsugskam?Er også litt bekymra for drivverket, da jeg syns det røsker godt ved pådrag..Per mente drivverket ikke holdt med denne effekten, hehe Nei, ikke med BD10 kam, den er bare å putte rett i me det originale kamdrevet.Det er høyt driemoment som knekker drivverket, og poenget er ikke å få mer dreiemoment, men å beholde det dreiemomentet du har, enda litt lenger. Du har 500 Nm nå og du skal vite at 500 Nm på 7000 o/min er nesten 500 Hk så det er ikke så rart at Per er skeptisk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 (edited) har 2wd manifold jeg oxo Hmm. Javel. Det gjør det i grunnen enda mer imponerende. Du målte tross alt hele 280 hk ved 4000 o/min. Ingen av de andre som effektmålte samtidig som deg var engang i nærheten, til tross for samme eksosmanifold og mindre turbo. Du har da tydeligvis fått til noe som de andre ikke har klart. Grattis til deg også. Edited November 17, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 er det ladetrykk styringa som sørger for den jevne moment kurven? dette må da være veldig bra tall i forhold til hva som er gjort med motoren, så gratulerer! WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hmm. Javel. Det gjør det i grunnen enda mer imponerende. Du målte tross alt hele 280 hk ved 4000 o/min. Ingen av de andre som effektmålte samtidig som deg var engang i nærheten, til tross for samme eksosmanifold og mindre turbo. Du har da tydeligvis fått til noe som de andre ikke har klart. Grattis til deg også. Takker men tror pukkelrygg på forumet her har mye av æren , han har lagd chippen min . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Nei, ikke med BD10 kam, den er bare å putte rett i me det originale kamdrevet.Det er høyt driemoment som knekker drivverket, og poenget er ikke å få mer dreiemoment, men å beholde det dreiemomentet du har, enda litt lenger. Du har 500 Nm nå og du skal vite at 500 Nm på 7000 o/min er nesten 500 Hk så det er ikke så rart at Per er skeptisk. Stemmer. Får se om det kanskje blir det på meg etterhvert da, hørtes bra ut det Oi.. Ikke så rart han er litt skeptisk da nei, hehe 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now