Jump to content

stoppet


Guest siggi

Recommended Posts

stoppet plutsig mens eg kjørte..og det viser seg at den får verken bensin eller tenning, den får bensin fram til fuel railen men ikke til sylinderene. og tenning er det ikke antydning til ikke ut fra coil engang..men får 12v til coilen.. har byttet sensor på reimhjul til veiv og prøvd med ny coil, byttet fordeler lokk og rotor. men fortsatt ingenting :angry: noen som har noen forslag??? :o

PS: det regnet den dagen den stoppet noen typisk plass det kan ha kommet vattn?

Link to comment
Share on other sites

stoppet plutsig mens eg kjørte..og det viser seg at den får verken bensin eller tenning, den får bensin fram til fuel railen men ikke til sylinderene. og tenning er det ikke antydning til ikke ut fra coil engang..men får 12v til coilen.. har byttet sensor på reimhjul til veiv og prøvd med ny coil, byttet fordeler lokk og rotor. men fortsatt ingenting :angry: noen som har noen forslag??? :o

PS: det regnet den dagen den stoppet noen typisk plass det kan ha kommet vattn?

 

du kjørte ikke over en hump i veibanen eller noe da? så krasjbryteren din løste ut....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
og for de som lurer på hva feilen var.... så var det en sikring inni bilen, ved hjernen, som da kuttet både tenning og dyser :rolleyes:

viggo

en sikring går ikke helt av seg selv , det MÅ være noe som kortsluttet ..... denne feilen tipper jeg kommer igjenn..............

Link to comment
Share on other sites

stor sjans for d, men det blir litt lettere å feilsøke på dette, bilen har også en bakskade, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre...?

(går utfra at det er samme bilen som først nevnt i denne tråden,, en bekjent av meg kjøpte den for etpar dager siden:) )

viggo

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

øh,, var visst litt for kjapp der, joda, det ble både gnist og bensin, meen... likevel går den dårlig/ikke på sylinder 3 og 4, vi har bytta det mest vanlige som plugger, kabler fordelerlokk,rotor, målt coil og giveren i fordeleren, prøvd å bytta hjernen, og tennings modul,,

noen som har no tips til hvor vi skal lete etter feil ?????

viggo

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

av alle merklige ting, ,, ekke lett å finne feil som andre har laga,, kontakten som tdc sensoren er kobla i, har vært bytta,, og Feilkobla (2 ledninger) :angry:

Men nå går den hvertfall..

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...