Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke til å dekke til på sidene av skjermen? Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det der. Tenkte kanskje på ei list eller noe rundt, bare for å få den til å se mest mulig indash.

Forslag mottas med takk! :)

Posted

Finn deg en sånn innsats som skal stå der originalt og støp opp med byggskum eller noe sånt. Skjær så ut det du må for å få plass til skjermen og lakk over resten.

AKkurat hvordan du kan gjøre det vet jeg ikke helt men er vel verdt ett forsøk?

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Posted

Heisann, hiver meg på her jeg og.

Har som vanlig masse planer.

Men har tenkt på å felle inn en skjerm i en av Granadaene, det må jo selvfølgelig være der stereo/klokke, amp og oljetrykksmåler, samt viftebryter og midterste varmeapparatsdyser står nå.

Da er spørsmålene mine, hvor skal man sette klokkene og viftebryteren, klokkene(altså olje/amp-meter) kan jo settes der askebegret er(røyker ikke), viftebryteren får man sikkert laga en plass til ved siden av skjermen, klokka må jo settes en plass, kanskje en takkonsoll fra scorpio hadde gått, men hva med orginal takkonsoll.

Tenker høyt nå jeg så bare å komme med innspill.

Kanskje man får plass til mere enn jeg tror der jeg har tenkt på å montere skjerm også.

Men det største dillemmaet mitt blir, åssen skal jeg få det til å se orginalt ut, med den Trelignende dashbord-plata, blir jo en del plastsveising og sparkling, men vil jo ikke bare lakke den svart eller trekke den med noe, vil at det skal være trelignende som orginalt, lasering kanskje?

Noen som har bilder av slike monteringer i Granada?

Trådstarter: Håper det gikk greitt for deg at jeg sneik meg inn her.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

Hehhe, byggskum ja, er verdt et forsøk, eventuelt fått på noe sort akryl eller noe i den duren uttapå!

Helt greit at du skriver her :P

Har du ikke luke under cdspilleren da? Kan sette målerne der, det har jeg gjort.

Posted
Hehhe, byggskum ja, er verdt et forsøk, eventuelt fått på noe sort akryl eller noe i den duren uttapå!

Helt greit at du skriver her :P

Har du ikke luke under cdspilleren da? Kan sette målerne der, det har jeg gjort.

beste tipset der må være støpeplast! helt genialt..

er du ikke så avansert kan du bygge opp under med byggskum og så legge litt glassfiber og polyester over, deretter pusse og lakke eller trekke det.. ;) :) blir nok bra det..

skal det gjøres ordentlig får du frest til en liten treramme som passer nøyaktig rundt skjermen, setter den fast der den skal, så trekker du litt fleece ned til dit den skal "flushes" inn, dynker det i polyester og pusse pusse pusse.. :D

• 3 weeks later...