Guest rst88 Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 (edited) heisann, eg har ein rst 88mod som eg vil bygge om til rwd...så no lure eg på om da e nåken som har gjort da før her inne og i såfall ka prisen blir sånn caog så leite eg desperat etter styling så ser bra ut på bilen, finne mykje men ikkje nåke som "ingen andre" har Edited November 14, 2006 by rst88
fiesta_xr2i Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 ta kontakt med www.atf-racing.com de har en som er ombygd 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
hår ball Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 www.passionford.com, der finner du flere topicer om ombyggde rst`er... men før du bryter deg på noen form for ombygging, så tviler jeg på at du kommer til og få det godkjent... så skall du bygge om så kan du like godt bygge på en 1,3liter ell noe, i stede for og ødlegge en orginal rst..
Guest Jarl Andre Hanssen Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 jeg har en sånn bil til salgs..
Guest rst88 Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 jeg har en sånn bil til salgs.. kor mykje ska du ha for den då?? (send på pm)
Guest rst88 Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 www.passionford.com, der finner du flere topicer om ombyggde rst`er... men før du bryter deg på noen form for ombygging, så tviler jeg på at du kommer til og få det godkjent... så skall du bygge om så kan du like godt bygge på en 1,3liter ell noe, i stede for og ødlegge en orginal rst.. kanskje eg heller skulle gjort da ja men då lure eg på om nåken har peil på 230hk kit til rst då??
Guest rst88 Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 ta kontakt med www.atf-racing.com de har en som er ombygd ska gjer da takker for svar til no
Escort RST WRC Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Er ikke noe ferdig 230hk kit til RS Turbo..Du må legge ut MYE for å få 230 ekte hester i en RST, for stort sett alt må forsterkes/byttes ut Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
hår ball Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Er ikke noe ferdig 230hk kit til RS Turbo..Du må legge ut MYE for å få 230 ekte hester i en RST, for stort sett alt må forsterkes/byttes ut kommer litt ann på hva man synes med mye da, for i disse dager er det ikke så syyyykt dyrt og få til en 200hk + motor i escorten, sammen ligna med bare for et par år siden.. første bud vill jeg nesten påstå er ordentlig motor styring, da ke-jet`n kan brenne mega squirt får man for 5000 kroner, og komplett efi innsug til 1000 lapp... får man dreid stempler, samt en bedre cooler så skall man ikke se langt unna 200 hk med riktig motorstyring.. må legge på en 1500 kroner for en cossie turbo også.. men et cam kit er heller ikke og stikke under borde, om man skall bygge ordentlig... men alt i alt så kommer man utrulig langt med 10-15 000... Noe som er meget rimelig i mine øyne for og ha oppunder 100hk ekstra i en motor... Men skall man bygge alt etter boka og overhalle bunn delen og slik først, samt blinge up under pansre så kommer det til og koste vertfall det tre dobble..
Guest limet Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 ang om bygging til rwd.1. tvilsomt at det blit godkjent her i landet.2.mye arbeid hvist du gjør det selv og dyrt hvist du skal ha andre til å gjøre det.3. Chv motoren har fordeler og termostathus på samme side som svinghjul, dvs kræsj med tropedovegg.4. lettere å bruke en pinto eller evt en YB motor. men morro blir det.
hår ball Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 ang om bygging til rwd.1. tvilsomt at det blit godkjent her i landet.2.mye arbeid hvist du gjør det selv og dyrt hvist du skal ha andre til å gjøre det.3. Chv motoren har fordeler og termostathus på samme side som svinghjul, dvs kræsj med tropedovegg.4. lettere å bruke en pinto eller evt en YB motor. men morro blir det. fordeler og termostathus kræsjer ikke om man setter motoren bak det de fleste i england gjør, om de ikke har en fram og en bak da =)
Guest rst88 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 blir vel "litt" ombygging vist eg skal få motoren bak då men alt e jo mulig vist ein bare vil eg legger vertfall innpå nåken bilder av prosjektet vist eg finne ut at eg ska prøva å "bygga" motoren bak
hår ball Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 syke folk di i england er faktisk mer ombygging for og ha motoren fram da må jo bygge om hele shit`n... har du motoren bak, er det bare og kappe ut gulve og smekke inn slike orginal motor fester...er litt sveising og opp måling, mer er MYE mer visst du skall ha motoren fram...
Escort RST WRC Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 kommer litt ann på hva man synes med mye da, for i disse dager er det ikke så syyyykt dyrt og få til en 200hk + motor i escorten, sammen ligna med bare for et par år siden.. første bud vill jeg nesten påstå er ordentlig motor styring, da ke-jet`n kan brenne mega squirt får man for 5000 kroner, og komplett efi innsug til 1000 lapp... får man dreid stempler, samt en bedre cooler så skall man ikke se langt unna 200 hk med riktig motorstyring.. må legge på en 1500 kroner for en cossie turbo også.. men et cam kit er heller ikke og stikke under borde, om man skall bygge ordentlig... men alt i alt så kommer man utrulig langt med 10-15 000... Noe som er meget rimelig i mine øyne for og ha oppunder 100hk ekstra i en motor... Men skall man bygge alt etter boka og overhalle bunn delen og slik først, samt blinge up under pansre så kommer det til og koste vertfall det tre dobble.. Blir nok noen kroner uansett.. Intercooler 5000krEffektanlegg 2500krWastegate 1500krFilter 1200krBleedventil 1000kr.+ masse småting som plugger, pluggledninger, og andre ting en bør ha når en skal begynne å trimme. Og da er jeg ikke i nærheten av 200hk engang, og allerede oppe i godt over 11000kr..Så det neste blir chip, kamsett, overhaling etc.. og da fyker tusenlappene fort..Så dyrt å få over 200hk, ja! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
hår ball Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Blir nok noen kroner uansett.. Intercooler 5000krEffektanlegg 2500krWastegate 1500krFilter 1200krBleedventil 1000kr.+ masse småting som plugger, pluggledninger, og andre ting en bør ha når en skal begynne å trimme. Og da er jeg ikke i nærheten av 200hk engang, og allerede oppe i godt over 11000kr..Så det neste blir chip, kamsett, overhaling etc.. og da fyker tusenlappene fort..Så dyrt å få over 200hk, ja! det du har ramsa opp her er ikke ting du ikke MÅ ha nytt... greit nokk en ny GRS cooler koster 5000 kroner, men en cossie coler får man for en 1000 lapp, og rørbend og slanger koster ikke mange kronene...Og ny wg klokke får man somregel med på turboen til 1500 kroner, og den funker helt OK til turboen..effektanlegg er ingen MÅ ha gjenstand for og få ut 200hk.. samme gjelder filtre, er faktisk vist på rullede landevei at orginale luftfilter boksen funker bedre enn koon filter..beed ventil er heller ikke et must, ikke no problem og øke forspenne på WG.. så det trenger ikke koste skjorta og bygge en 200+ motor... eneste grunnen til at du ikke har sett 200hk enno, er pga av motorstyringa di... og man betaler vell fort 3000 for en ordentlig chip til bilen og? kost på 2000 ekstra og få i deg data sprut i stede, så har man muligheten til og få justert bensin også.. nå skriver jeg ikke dette for og krangle, men for og faktisk konstantere at en 200+ motor ikke trenger og koste skjorta og et bokse bein... man må bare innvestere i de riktige delene, og ikke kjøpe absolutt alt nytt, og alt som er bolt on til rst, har sett flere 250+ motorer i england ut`n alt for høy spec liste, godt oppsatt motor styring og mye er allerede gjort.. men om det blir den mest holdbare/kjørbare motoren, det trenger vi ikke diskutere
Guest rst88 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 så vist eg skal ha 200hk+ så e da best å kjøpa ny motor då? eller går da ant å overhale den eg har, så trimma opp til 200++? har fått høra at eg sku hatt zetec bunn og rst topp for å få ein litt sprekare og holdbar motor... har lyst å flytta motor bak eg no sjøl om escort e "slappe" bak så då "steile" den vel litt når eg gir full gas då?
Escort RST WRC Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 Ja, du har mye rett i det du sier, hårball.Men jeg syns det er mye bedre å kjøpe nye deler som jeg vet fungerer.Har heller ikke vært planen å bare bygge en motor med over 200hk.Har gjort alt annet med bilen nå, så nå begynner det å friste med mere pulver..Men så er det penger også da vettu Skulle gjerne bygd en skikkelig motor, f.eks. en zvh slik som du gjør..Men skal jeg først bygge motor så skal alt være nytt..Klarer meg lenge med den motoren jeg har nå, funker som f*** så jeg er fornøyd enda Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
janbanan Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 jeg har en 2liter i min, ikke zetec, men antagelig en oppboret 1900 cvh blokk, med rst toppen. 3 toms Mongoose hele veien.og en T35 turbo som på 0.5 bar gir ca 170hk, og på 0.8 bar gir ca 210hk. Har fortsatt den vanlige luftfilterboksen, riktignok med ett k&n filter.1997cc gjør at den har et skikkelig bra bunndrag og den større turboen slår faktisk inn så tidlig som 2500rpm, med fullt trykk fra like over 3000rpm. Den slipper greit i 100km/t på tredjegir under aks. (Noe særlig fortere har jeg ikke kjørt..) Så jeg vil foreslå gå for en 2liter/2.1liter konvertering! Du vil ikke angre på det, nei!
Guest rst88 Posted November 16, 2006 Posted November 16, 2006 (edited) jeg har en 2liter i min, ikke zetec, men antagelig en oppboret 1900 cvh blokk, med rst toppen. 3 toms Mongoose hele veien.og en T35 turbo som på 0.5 bar gir ca 170hk, og på 0.8 bar gir ca 210hk. Har fortsatt den vanlige luftfilterboksen, riktignok med ett k&n filter.1997cc gjør at den har et skikkelig bra bunndrag og den større turboen slår faktisk inn så tidlig som 2500rpm, med fullt trykk fra like over 3000rpm. Den slipper greit i 100km/t på tredjegir under aks. (Noe særlig fortere har jeg ikke kjørt..) Så jeg vil foreslå gå for en 2liter/2.1liter konvertering! Du vil ikke angre på det, nei! takker ska sjå om eg finner nåke sånt då har nåken her inne link til ei side med konverterings kit og sånt på?? Edited November 16, 2006 by rst88
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now