Jump to content

bygge cosworth av 92mod sierra coupe


Guest sierraman

Recommended Posts

du må jo være en av de mest uinteligente folkene her inne på forumet lowman, hver gang noen nevner ombygging så kommer du med et idiotisk innlegg, vist personen vil ombygge og som han faktisk gjorde var å spørre om hva han sku gjøre for å få dette til(ikke lese om hva du syns om ombygging), og som du sa i mitt innlegg: "jeg er eldre enn deg" løk sier bare jeg, istedenfor å ødelegge ombyggingen som denne karen drømmer\ønsker seg så la helle vær å svar da, foresten jeg er 25 år, men jeg tenkte slike ting som å ombygge en sierra til cosworth pga økonomien da jeg var yngre, så til deg trådstarter, lykke til med ombyggingen, ikke la slike som lowman ødelegge forhåpningene dine, som det blir nevnt over her så er det enkleste å skaffe seg en donorbil, men det koster jo litt men vist du vil ha noe godkjent så må du gjøre det på den måten, men er jo ikke sikkert du får godkjent en mk2 fra et mk1 donorbil, men er jo gøyt å skru (sikkert det du tenkner) hehe og er helt enig med deg der, lykke til ihvertafall :lol:

det der var et rimelig useriøst inlegg syns eg.

poenge er å prøve å få folk som spør om sånne spørsmål,til å forstå at det koster å bygge om.og viss en virkelig vil bygge bil..så hvorfor ikke legge sine penger i en orginal bil.istedenfor å dra med seg alle ulempene med og bygge en uorginal bil.som i tillegg ikke vil ha noe spes verdi etterpå.

og når eg sa eg va eldre enn deg..så var det en spøk blanda med en liten snev av kritikk til det inlegget du hadde.isje noe mer enn det.men eg var visst eldre enn deg uanset...så det var jo ikke helt på tur.:)

og å begynne å kalle folk uinteligente pga av personlige meninger ..da er man ikke spesielt smart sjøl.

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

jeg har bygd om bilen min, og totalsummen kom på ca 160000. er ennå ikke helt ferdig med oppsett og understell.

jeg valgte å bygge om fordi jeg ikke hadde 100k for hånd, og jeg ville heller ikke ta opp lån. derfor sparte jeg opp hver mnd og handla deler hver for seg (derfor det blei så dyrt). hatt det veldig morro med dette prosjektet, og jeg har lært MASSE.. er litt kjipt å se hvor mye du rakker ned på f.eks meg, lowman, selvom vi faktisk har samme interesse. jeg er nok mye mer glad i bilen min ettersom jeg har bygd den selv, enn det du er som kjøpte den ferdig. blir som å kjøpe et ferdig hus kontra å bygge et selv. man blir mer bundet til noe man har bygd selv mener jeg.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

eg rakke ikke ned på dem som har ombygd bil.eg bare sier mine synspunkter på saken liksom.og det at du er mer glad i din bil fordi du ahr bygd den opp selv...enn meg som har kjøpt den "ferdig" som du sier.det er ikke helt sant.har gjort en heeeel del med min siden den ble kjøpt.og har like mye glede av min.somsagt så er det aldri å rakke ned på dem som har ombygd.eg snakke kun om at eg isje er så begeistra for ombygde biler.og prøve å få gjerne folk som skal til å bygge..at det kansje er en ide og revurdere og bygge en bil..når man ser at det er endel ulemper...med tanke på kostnader..både ved kjøp...bygging..og eventuelt viss man skal selge.

 

så ikke noe ned rakking på folk.er man cosworth entusiast så er man det.men er heller ikke alle som er det.det har jo litt med intrykket man sitter igjen med etter og ha lest litt både her inne..og sett på biler som er på treffa...og sånne ting.men heldigvis er det endel også som er entustiaster enten man har ombygd eller orginal bil.

Link to comment
Share on other sites

har hatt en ombygget cosworth en gang, og grunnen til at jeg kjøpte den var fordi den var den mest strøkene som var til salgs når jeg skulle handle rett og slett. av de "orginale" og ombygde... og da ar jeg på utkikk etter en "org"

Edited by Michal
Link to comment
Share on other sites

ikke orginal spec.men chassis nr tilsier fremdeles orginal cosworth.er det som er saken.noen nekter bare og forstå:)hehe

 

 

hva hvis man får chassinr til donorbilen stemplet inn i chassiet på bilen man bygger da :P

altså ha begge nr stemplet inn og i vognkort HAHA... :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
poenge er at en ombygd cosworth er ikke en bil...me chassis nr som sier at dette er en orginal bil.den forlot alså ikke fabrikken som en cosworth.det er der saken er liksom.ikke noe mer.er ikke tvil om at en ombygd cosworth sikkert kan være like bra eller bedre enn en vanlig...teknisk sett.i og med at den tross alt er satt sammen på ny..eller nettopp.

men poenge er at viss folk akurat så lære seg å bygge bil...og vil ha en cosworth..så hvorfor ikke strippe en orginal bil..og legge arbeid å penger i noe som er verd å ta vare på.

 

er rett og slett at me flere sånne ombygde biler på veiene..så presser man prisene på disse bilene ned.er flere biler å få fatt i..dermed kjøper ofte folk som kansje ikke har råd til en orginal bil..dem kjøper da en ombygd.

 

men akurat å se forskjell på en ombygd å orginal bil viss dem står på sia av hverandre..det er jo ikke mulig sånn sett viss den er perfekt bygd sånn sett..er jo små ting som kan skille en ombygd fra en orginal..men sånne mods som skiller..det kan jo også være gjort med en orginal bil..tenker på som f eks dørlister som ikke er på...se på bremser på bilen...gjerne fargen på bilen...er den uorginal..så er det jo ofte ombygd bil det er snakk om...litt sånn små ting som kan skille...men som absolutt ikke er noen garanti for å se om det er en ombgyd bil eller ikke.

 

som eg også har sasgt tusen ganger..eg ville bare personlig ikke hatt ombygd.for meg betyr historien også en del.men det er forskjellig fra person te person

 

Her skriver du mye intresant. Var selv 18 da jeg kjøpte vingebilen min. Var på leit etter ombygd bil pga økonomi, å "cosworth" (ombygd blir bare "cosworth") det skulle jeg ha. Men etter mye om å men, å folk som ikke tok telefonen osv, og leting i et 1/2 års tid fant jeg vingebilen min. Importert fra Italia samma året.

 

Bilen blei handla og på en måte "resturert". Påunder et år brukte jeg litt i overkant av 60k på bilen men har enda ikke fått skilter på den.

 

Når det nevnes det med ombygde og orginale biler, og hva som skiller dem i utseende så hadde du sett på min som en ombygd bil pga dørlistene som mangler. Problemet med det er jo desverre at dem ikke er å få tak i lengre!! Bige på forumet her hjalp meg å leite etter nye men uten å finne noe, kun kopier til 5000,- !

 

Har selv tenkt å bygge meg en cosworth, og belive it or not, faktisk en mk2 3dørs eller 5dørs combi, men kommer litt i etter tanke når du nevner dette om forsikringer osv som blir spøtta i være pga desse ombygde bilene. Men på en annen måte vil jeg heller kjøre i stykker en ombygd enn en orginal.

Å trimme den jeg har nå til 4-500hk kommer aldri til å skje, derfor trenger jeg en kan gjøre det med.

 

På en måte så blir jo en skikkelig ombygd cosworth en cosworth, man får jo vognkort på det osv, men samtidig så har vi denne historien, noe som vær enkelt cosworth eier nok har lest mange ganger :)

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...