vinge87 Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 (edited) hei har en 95 escort cosworth med t-25 motoren, er nå et "300" kitt på den nå, men er jo selvsagt ikke fornøyd med det, vet ikke om jeg skal bygge på den motoren jeg har eller kjøpe en brukt. SÅ kommer første spørsmålet, t-35 eller t-25 motor til å bygge på? noen som kan være behjelpelig med å sette opp en liste over hva deler som må til for å få dette til å fungere skikkelig? motoren skal "tåle" 500hk, men har kun tenkt å bruke 400-450 av hkene. Det var motoren, så kommer drivverk, girkasse, clutch, cooler og bremser. Så neste spørsmålet er jo hva er det jeg trenger, trenger ikke girkasse til 100000kr vist ikke jeg trenger det....., men hvis dere kan dele litt erfaringer så er jo det et stort pluss for meg, på forhånd takk folkens Edited November 29, 2006 by vinge87 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Gå for en t-35 motor, den "nye" typen egner seg ikke til trimming så høyt Overlater til andre motor og drivverkoppsett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Skal du ha deg en billig å bra gir kasse er termec et bra valg, hva differ ang så kan du kjøre org hus med quafie innmat Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 9, 2006 Author Share Posted November 9, 2006 Skal du ha deg en billig å bra gir kasse er termec et bra valg, hva differ ang så kan du kjøre org hus med quafie innmat ja men noen må jo montere for meg, det er noe jeg ikke kommer til å gjøre selv hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 jeg ville valgt en t35 motor, porta toppen skikkelig og fått pressa nicasil-foringer i blokka. da kan du hente ut enda mer senere. bygg noe skikkelig med en gang, koster ikke så all verden + at du sparer ved bytte av oppsett senere. je lavkomp stempler og balansert opp alt som er så holder det lenge. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 9, 2006 Author Share Posted November 9, 2006 hvor kjøper man disse delene glemte jeg og spørre om og, børr jeg borre opp blokken? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Ville bygd på T25 motoren, beste blokka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 9, 2006 Author Share Posted November 9, 2006 en jeg kjenner skal snakke med bajoo nede i england, mest sansynlig så blir det han som kommer til og bygge motoren ferdig for meg, men jeg trenger en fix-it kasse, 7,5"diff med komplett bakstilling til scorpio, noen som har det tilsalgs? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Ville bygd på T25 motoren, beste blokka. Du babler om a ?? www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 (edited) Har en 550-600hk motor til salgs, helt nybygd av jenspeed,(ikke startet engang)dette er nok det billigste alternativet. Ring meg for en prat 911 914 99 Edited November 9, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Ville bygd på T25 motoren, beste blokka. stemmer det.med "squirt jets" til underspyling.ville brukt storturbo topp. billigste er å kjøpe Kh turbo sin vil eg tru. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 jeg ville valgt en t35 motor, porta toppen skikkelig og fått pressa nicasil-foringer i blokka. da kan du hente ut enda mer senere. bygg noe skikkelig med en gang, koster ikke så all verden + at du sparer ved bytte av oppsett senere. je lavkomp stempler og balansert opp alt som er så holder det lenge. Trenger ikke nicasil foringer hvis du ikke skal lade MYE og få 550+...men pluss på grenrør,stor turbo,modda innsug,justerbare kamdrev andre kammer,dobble ventilfjærer og andre råder COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Må vel freses spor til dem i blokka da tror jeg. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Må vel freses spor til dem i blokka da tror jeg. Trenger bare å borre og gjenge COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 (edited) Nicasil foringer er IKKE en god løsning på en gatebil, dette av de ikke går "langt" antall runder på motoren som begrenser levetiden. Men er et must på effekt over 600hk for å få det holdbart. Bilen med disse effektene ruller ikke mange mil før motoren må opp uansett, men en gatebil som går 500 mil i året, så er det bare å glemme nicasil foringer. Forøverig vil jeg ikke si at en motor med 600hk+ er veldig egnet for gata uansett, da effekten ikke kommer inn før ved pluss/minus 4500 omdr.. Da synes jeg det er bedre å mer kjørbart å ha en motor på 450-500hk som kommer ved 3500.. men det er vel litt smak og behag. Edited November 10, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Jupp porsche er saker det, hatt div av de, 911 bi-turbo og carrera ruf. Hvorfor de får til dette kan jeg ikke svare deg på, men dette er jo en standard bil, som ikke skal lade 2,6 bar som hensikten til "liners" i cosworth motoren er... Jeg vil anta, og bare anta at "linerene" som blir brukt i cosworth er sprøere en de som blir brukt i porsche(som ikke er beregnet for 2,2 bar pluss) og derfor blir slitt raskere..(hardere mot stempel-ringene)Men jens har vel fått fram noe bra greier har jeg forstått... skal ned med ei blokk som skal preppes med disse nye linersene på søndag, så får vi se. Hvorfor setter jens disse i da hvis d ikke er brukbart ? Har en kompis som skal ha max effekt ut av en motor hos han nå og der settes nicasil i.. Hva er et bedre alternativ enn Nicasil da ? www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 (edited) Jeg tror det er pga levetiden på effekten. En Cosworth-motor på 600+hk vil aldri i verden gå like langt som en med "330kit". Men mere holdbart, ja. Edited November 10, 2006 by RSCoz Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Som KH turbo skriver er det kun ved hemningsløs lading nikasil kommer til sin rett. De er stygg harde og sliter mer på ringer og stempler, men holder stygg høye ladetrykk = masse effekt. Ingen hensikt i en motor med normalt ladetrykk, type 1.8-2 kilo. En motor med niksilforinger må gås over mye oftere enn en uten. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 okey... Forsto d bare som drit jeg.. Men hvis d fantes et bedre alternativ så hadde vel jens brukt d på motorene sine... www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 hei har en 95 escort cosworth med t-25 motoren, er nå et "300" kitt på den nå, men er jo selvsagt ikke fornøyd med det, vet ikke om jeg skal bygge på den motoren jeg har eller kjøpe en brukt. SÅ kommer første spørsmålet, t-35 eller t-25 motor til å bygge på? noen som kan være behjelpelig med å sette opp en liste over hva deler som må til for å få dette til å fungere skikkelig? motoren skal "tåle" 500hk, men har kun tenkt å bruke 400-450 av hkene. Mange alternativer her. Billig:-Neddreide og vektjusterte stempler.-Portet topp med BD16-kammer.-Pleniumshims.-Dyser, chip, turbo, ic, dill og dall. Slik jeg gjorde det:-JE race stempler på mål.-H-profil stålråder (lange)-Stroka for mere volum. (2150cm2)-Spesial innsug med 820cc dyser og 3" spjeld-Porta topp med mekaniske løftere.-Autronic SMC datasprut.-Spesialkammer på mål.-Turbonetics 60-1 turbo.-2wd manifoil.+ spesial ic, spesial eksos ++++ Dette bremset 456hk og 579nm. Med grenrør og større turbo ville det gitt tall langt oppe på 500-tallet med 98 blyfri, men jeg gikk for "kjørbarhet" Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 det skal være 4x4 ja, motor skal jens bygge til meg så khturbo takk for tilbudet men det blir billigere å få bygd og ferdig bremset hos jens, så lykke til med salget motoren som blir bygget er bunndelen på min t-25 og bruke en topp fra t-35 det skulle være det beste i mitt tilfelle ihvertfall, så motor blir bygget til mitt bruk alltså 450 erlige hk, skal ha en motor som er bruksvennlig og gøy, så nå er det bare og finne ut hva jeg skal gjøre med kasse og drivverk, steike som eg gleder meg, holder på og ta ut motoren nå, men et tips hadde vert fint om hvordan man tar av de sjokke slangene til airconditionen, når jeg tar ut motoren så skal den 4x4 "rammen" under motor stå igjen? første gang jeg tar ut en 4x4 motor men skal ikke bli noe problem tenker jeg men tips er greit og ha Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 det skal være 4x4 ja, motor skal jens bygge til meg så khturbo takk for tilbudet men det blir billigere å få bygd og ferdig bremset hos jens, så lykke til med salget motoren som blir bygget er bunndelen på min t-25 og bruke en topp fra t-35 det skulle være det beste i mitt tilfelle ihvertfall, så motor blir bygget til mitt bruk alltså 450 erlige hk, skal ha en motor som er bruksvennlig og gøy, så nå er det bare og finne ut hva jeg skal gjøre med kasse og drivverk, steike som eg gleder meg, holder på og ta ut motoren nå, men et tips hadde vert fint om hvordan man tar av de sjokke slangene til airconditionen, når jeg tar ut motoren så skal den 4x4 "rammen" under motor stå igjen? første gang jeg tar ut en 4x4 motor men skal ikke bli noe problem tenker jeg men tips er greit og ha godt du følger rådet mitt da Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 skal prate med deg når du har motoren i bilen skal vi se om det bilir billigere... må regne med råvarene her oxo,(da har du ikke noe reserve motor lenger)... Tviler sterkt for å si det sånn... kommer til å koste meg 40-50 lapper for å gjøre ferdig din motor, for den må jo bremses med datasprut slik at allt er optimalt, slik har jeg forstått det ihvertfall, denne han skal bygge kommer på en rundt 100lapper men da med allt jeg trenger og ferdig bremset og justert med pectel 2 sprut, så da er jo det på stell hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 men om at kostnadene blir større enn ventet skal jeg ikke nekte på, det får vi ta underveis, motor skal ihvertfall bygges og bilen skal være klar til neste sesong tenker jeg, og da hadde det jo vert gøyt og gått på en bane og kjøre litt, så penger er det siste jeg tenker på nå, nå skal jeg ha det gøyt hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 syvers: hva koster en slik tremec kasse da, og har jeg brukt for det til mine "få" 450hkene ? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts